Gjest Gjest_gojenta_* Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet om et par som har en liten gutt på 4 som heter Hans. Det navnet der døde jo ut på 40-tallet...... Og sønnen min går i 2 klasse med ei jente som heter Solveig. Har også møtt på små uskyldige barn med navn som Olav, Margrethe og Anne. Burde det vært lov å gi oldis-navn til små, uskyldige barn? Navn som Hans og Anne passer jo bare ikke til søte små barn.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Det fine er at man kan bytte selv etter fylte 18 år. Så da er en lov litt smør på flesk, sant? Forøvrig synes jeg det er verre når folk kaller ungene sine "Eple" eller "Manchester United".
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Unnskyld meg, men når ble Solveig og Anne oldis navn? De andre kan jeg være enig i at jeg har litt inntrykk av at er litt utdatert, men jeg tviler på at det hadde tatt meg lang tid til å bli vandt til de på små barn hvis jeg møtte noen med de navnene.
Gjest Gjest_påtuppa_* Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Syns ingen av de navnene er oldisnavn,jeg. Syns alle er fine, og kjenner yngre folk med de fleste av navnene. Det må jo være sånne som deg som står bak navnemobbing?
Gjest Gjest_påtuppa_* Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Dessuten vil det være veldig kjedelig om alle har navn fra topp10- listen fra året de ble født..?
Gjest b Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet om et par som har en liten gutt på 4 som heter Hans. Det navnet der døde jo ut på 40-tallet...... Og sønnen min går i 2 klasse med ei jente som heter Solveig. Har også møtt på små uskyldige barn med navn som Olav, Margrethe og Anne. Burde det vært lov å gi oldis-navn til små, uskyldige barn? Navn som Hans og Anne passer jo bare ikke til søte små barn. Ja disse navnene er jo vanlig bland de rundt 40 år, skikkelig oldisser
Kitty_katt Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Syns ikke navnene d uenvner er "oldis navn". Da tenker jeg heller på navn som Olga, Bolla eller Agnes.
Gjest lulua Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet om et par som har en liten gutt på 4 som heter Hans. Det navnet der døde jo ut på 40-tallet...... Og sønnen min går i 2 klasse med ei jente som heter Solveig. Har også møtt på små uskyldige barn med navn som Olav, Margrethe og Anne. Burde det vært lov å gi oldis-navn til små, uskyldige barn? Navn som Hans og Anne passer jo bare ikke til søte små barn. hva er galt med de navna da? Helt greie navn det vell..
Gjest megvel Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Syns ikke navnene d uenvner er "oldis navn". Da tenker jeg heller på navn som Olga, Bolla eller Agnes. Eller Berta, Helga, Inga, Ranveig og Astrid
Xanadus Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet om et par som har en liten gutt på 4 som heter Hans. Det navnet der døde jo ut på 40-tallet...... Og sønnen min går i 2 klasse med ei jente som heter Solveig. Har også møtt på små uskyldige barn med navn som Olav, Margrethe og Anne. Burde det vært lov å gi oldis-navn til små, uskyldige barn? Navn som Hans og Anne passer jo bare ikke til søte små barn. Spøker du?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet om et par som har en liten gutt på 4 som heter Hans. Det navnet der døde jo ut på 40-tallet...... Og sønnen min går i 2 klasse med ei jente som heter Solveig. Har også møtt på små uskyldige barn med navn som Olav, Margrethe og Anne. Burde det vært lov å gi oldis-navn til små, uskyldige barn? Navn som Hans og Anne passer jo bare ikke til søte små barn. Jeg synes det er langt bedre at små uskyldige barn heter Olav og Anne enn at de heter Theoh Chrizander eller Siennah Chanette, slik moten er i dag. Så vet du det.
annamaria8 Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Dersom ingen tenker slikt som du ytrer her ts, trenger ikke barn få problemer pga navnet de bærer. Det er helt horribelt at man kan bli mobba bare pga at man har et navn som ikke ligger på navnetoppen! Jeg har tenkt å oppkalle mine barn etter slektninger, om de så heter Olga eller Hans. Faktisk kan jeg ikke tenke meg noe finere navn enn Astrid og Solveig! De er flotte og tradisjonelle. Hvorfor ikke heller begrense bruken av navn som Lucas og Michelle, utenlandske navn med utenlandsk skrivemåte?
Hanselot Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet om et par som har en liten gutt på 4 som heter Hans. Det navnet der døde jo ut på 40-tallet...... Og sønnen min går i 2 klasse med ei jente som heter Solveig. Har også møtt på små uskyldige barn med navn som Olav, Margrethe og Anne. Burde det vært lov å gi oldis-navn til små, uskyldige barn? Navn som Hans og Anne passer jo bare ikke til søte små barn. Og hva heter så sønnen din? Didrik Frederic?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 Hvorfor ikke heller begrense bruken av navn som Lucas og Michelle, utenlandske navn med utenlandsk skrivemåte? Hvorfor begrense bruken av noen navn? Kan man ikke akseptere at folk har ulik smak? Navnet skjemmer ingen!
Norbertine Skrevet 16. februar 2010 #16 Skrevet 16. februar 2010 Nå er det faktisk slik at navnemoten går i sykluser (slik som all annen mote). Mange av navnene som er veldig populære nå, slik som Emma, Ida, Sofie, Aksel, Sivert osv. syntes våre foreldre og besteforeldre var oldisnavn da de skulle gi sine barn navn, fordi de også var svært populære for hundre år siden. Vi som får barn nå har ikke det samme forholdet til dem, fordi vi ikke kjenner en drøss med oldisser som heter det, vi finner kanskje navnet i navnetreet, eller har bare hørt historier om gamle tante Inga, og synes navnet høres fint og uvanlig ut (helt til fem barn i samme barnehage også har fått navnet.) Så navn som Anne, Margrethe, Solveig, Olav og Hans kommer garantert til å bli kjempepopulære igjen om kanskje en eller to generasjoner til. Synes det er fint at ikke alle bruker navnene på navnetoppen jeg da. Våre barn kommer heller ikke til å tenke at Hans er et oldisnavn når bestekompisen heter det, mens de kommer sannsynligvis til å synes Lucas er dritkjedelig og vanlig.
Gjest Gjest_maria_* Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 Min datter heter Solveig, vi valgte det fordi vi synest det er ett fint navn! Ingen velger jo navn til barna sine som de synest er stygge! For en utrolig teit tråd! Håper virkelig du ikke har barn, om dette er noe som opptar deg!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #18 Skrevet 16. februar 2010 Tenk å ha en mor som "mobber" andre barn for hvilket navn de har. FY FY FY
Mr. Jones Skrevet 16. februar 2010 #19 Skrevet 16. februar 2010 Er så mye bedre enn disse amerikanske-serier-navnene sånn f.eks. Joshua, Jamie, Scott, Nathan, Lucas etc. Har sett de der og tenker bare "One Tree Hill" med en gang. Teit. Gamle navn er fine de, bare ikke sånne kjempegamle. Hørte en gang ei som ropte på veninna "Olga", så for meg ei kjerring på 90, så var hun sånn 14 >.<
LilleCanCan Skrevet 16. februar 2010 #20 Skrevet 16. februar 2010 Man må da vel få kalle ungen sin (nesten) hva man vil. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå