HeidiJ93 Skrevet 16. februar 2010 #1 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg bare lurer på en ting, har prøvd å google det men fant ikke noe. Har også spurt rundt, men alle sier forskjellig. Var Muhammed med i bibelen? Er han nevnt? Har hørt at han også er en "profet" eller noe i kristendommen. Bare som en "slemming". Er selv ikke kristen, og ikke helt inn i kristendommen. noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 16. februar 2010 #2 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg bare lurer på en ting, har prøvd å google det men fant ikke noe. Har også spurt rundt, men alle sier forskjellig. Var Muhammed med i bibelen? Er han nevnt? Har hørt at han også er en "profet" eller noe i kristendommen. Bare som en "slemming". Er selv ikke kristen, og ikke helt inn i kristendommen. noen som vet? Bibelen ble satt sammen av ting som ble skrevet noen hundre år før profeten Muhammed levde. Så svaret er nei, du finner ingen ting om Muhammed i bibelen. Koranen nevner Jesus. Riktignok ikke som guds sønn, men som en profet på samme nivå som Muhammed selv. http://no.wikipedia.org/wiki/Muhammed Endret 16. februar 2010 av VinglePetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeidiJ93 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 16. februar 2010 Bibelen ble satt sammen av ting som ble skrevet noen hundre år før profeten Muhammed levde. Så svaret er nei, du finner ingen ting om Muhammed i bibelen. Koranen nevner Jesus. Riktignok ikke som guds sønn, men som en profet på samme nivå som Muhammed selv. http://no.wikipedia.org/wiki/Muhammed Okei takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 16. februar 2010 #4 Del Skrevet 16. februar 2010 Bibelen ble satt sammen av ting som ble skrevet noen hundre år før profeten Muhammed levde. Så svaret er nei, du finner ingen ting om Muhammed i bibelen. Koranen nevner Jesus. Riktignok ikke som guds sønn, men som en profet på samme nivå som Muhammed selv. http://no.wikipedia.org/wiki/Muhammed Er historien om engelen Gabriel med i bibelen, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ocean Skrevet 23. februar 2010 #5 Del Skrevet 23. februar 2010 Bibelen ble satt sammen av ting som ble skrevet noen hundre år før profeten Muhammed levde. Så svaret er nei, du finner ingen ting om Muhammed i bibelen. Koranen nevner Jesus. Riktignok ikke som guds sønn, men som en profet på samme nivå som Muhammed selv. http://no.wikipedia.org/wiki/Muhammed Vel, ikke på samme nivå. Muhammed blir sett på som den største og viktigste profeten. (: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 23. februar 2010 #6 Del Skrevet 23. februar 2010 Mohammed er beskrevet MED NAVN i bibelen. trur du meg ikke? se denne det er 11 deler da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 24. februar 2010 #7 Del Skrevet 24. februar 2010 Mohammed er beskrevet MED NAVN i bibelen. trur du meg ikke? se denne det er 11 deler da. Nei, jeg gidder ikke å se på dette. Man kan bibeltolke seg frem til at månen er en gul ost hvis man virkelig ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 24. februar 2010 #8 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Mohammed er beskrevet MED NAVN i bibelen. trur du meg ikke? se denne det er 11 deler da. Åja? Hvis Muhammed er beskrevet med navn i bibelen, så skulle det holde med en enkel referanse til skriftstedet som nevner ham. Med mindre det kreves en lang og innfløkt rekke av koder, tallmagi og mumbo jumbo for å komme frem til denne konklusjonen. Da er den forøvrig null verdt, for man kan nå en hvilken som helst konklusjon eller tolkning på denne måten. Særlig når man kan gjøre det "after the fact" og finplukke bevisene (cherrypicking, som amerikanerne sier) til de passer med den ønskede konklusjon. Det faktum at videoen du viser til, er i 11 deler, antyder at det er det siste som er tilfelle. Vi er hverken imponert eller fornøyet. Endret 24. februar 2010 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 24. februar 2010 #9 Del Skrevet 24. februar 2010 Åja? Hvis Muhammed er beskrevet med navn i bibelen, så skulle det holde med en enkel referanse til skriftstedet som nevner ham. Med mindre det kreves en lang og innfløkt rekke av koder, tallmagi og mumbo jumbo for å komme frem til denne konklusjonen. Da er den forøvrig null verdt, for man kan nå en hvilken som helst konklusjon eller tolkning på denne måten. Særlig når man kan gjøre det "after the fact" og finplukke bevisene (cherrypicking, som amerikanerne sier) til de passer med den ønskede konklusjon. Det faktum at videoen du viser til, er i 11 deler, antyder at det er det siste som er tilfelle. Vi er hverken imponert eller fornøyet. Det er ingen innfløkt rekke av koder, tallmagi mumno eller jumnbo, slutt å overdriv, se hele filmen hvis du skal diskutere i det minste. at filmen er i 11 deler har ingenting med saken å gjøre. det er fra EN hel film, men han som lastet den opp på youtube har valgt å laste den opp i 11 deler. hvis man skal se en hel vanlig film på youtube er den sjeldent i en hel del, men kanskje i 20 deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 24. februar 2010 #10 Del Skrevet 24. februar 2010 Det er ingen innfløkt rekke av koder, tallmagi mumno eller jumnbo, slutt å overdriv, se hele filmen hvis du skal diskutere i det minste. at filmen er i 11 deler har ingenting med saken å gjøre. det er fra EN hel film, men han som lastet den opp på youtube har valgt å laste den opp i 11 deler. hvis man skal se en hel vanlig film på youtube er den sjeldent i en hel del, men kanskje i 20 deler. Uskyld meg mr Oslotur. Enten så står Profeten Muhammed nevnt med navn i bibelen, eller så gjør han det ikke. Det skulle ikke være nødvendig å se en flere timer lang film på youtube for å lære om hvor dette står. Jeg tipper videoen din er en slags propagandafilm for Islam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 24. februar 2010 #11 Del Skrevet 24. februar 2010 Det er ingen innfløkt rekke av koder, tallmagi mumno eller jumnbo, slutt å overdriv, se hele filmen hvis du skal diskutere i det minste. at filmen er i 11 deler har ingenting med saken å gjøre. det er fra EN hel film, men han som lastet den opp på youtube har valgt å laste den opp i 11 deler. hvis man skal se en hel vanlig film på youtube er den sjeldent i en hel del, men kanskje i 20 deler. Så argumentet er så komplisert at det ikke kan fremsettes på noe mindre enn en times tid, og langt mindre i teksts form? Du påstår altså at sånn er det, men du er ikke i stand til å skrive det. Derimot skal man se en film i 11 deler. Hvis ikke du er i stand til å forklare dette som du påstår å forstå og vite, på en kortfattet måte, så tenker jeg at det er bortkastet tid å se filmen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 24. februar 2010 #12 Del Skrevet 24. februar 2010 Så argumentet er så komplisert at det ikke kan fremsettes på noe mindre enn en times tid, og langt mindre i teksts form? Du påstår altså at sånn er det, men du er ikke i stand til å skrive det. Derimot skal man se en film i 11 deler. Hvis ikke du er i stand til å forklare dette som du påstår å forstå og vite, på en kortfattet måte, så tenker jeg at det er bortkastet tid å se filmen din. det er ikke komplisert i det hele tatt, hele videoen handler ikke om mohammed i bibelen, den handler om mye annet og, jeg vet ikke hvilken del han snakker om at mohammed er i bibelen, derfor jeg sa se hele. og jo jeg kunne ha beskrevet det. men jeg er dårlig til å forklare og han forklarer veldig bra, så hva trur du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 24. februar 2010 #13 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) jeg fant det. se fra 07:30 og resten ut, det er bare 4 minutter eller noe, du er ikke så viktig at du ikke kan "sløse" tiden din på det. eller er det at du ikke kan engelsk så du vil jeg skal forklare? Endret 24. februar 2010 av oslotur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 24. februar 2010 #14 Del Skrevet 24. februar 2010 Er historien om engelen Gabriel med i bibelen, da? Hei søta Gabriel har ingen egen historie i Bibelen, men han er nevnt flere steder. Både i Kristendommen og Islam er han Guds budbringer, så Gabriels opptreden i Bibelen er preget av den rollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 24. februar 2010 #15 Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Når det gjelder Mohammed gir et søk i bibel.no følgende resultat: 0 treff for 'Mohammed' og 0 treff for 'Muhammed' . Så om han er nevnt med navn må det ha blitt borte i den norske oversettelsen. Endret 24. februar 2010 av Vampen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 24. februar 2010 #16 Del Skrevet 24. februar 2010 jeg fant det. se fra 07:30 og resten ut, det er bare 4 minutter eller noe, du er ikke så viktig at du ikke kan "sløse" tiden din på det. eller er det at du ikke kan engelsk så du vil jeg skal forklare? Øhh, altså, jeg er ateist. Jeg tror ikke hverken på Gud eller Allah eller profeter av noe slag. Jeg tror ikke engang på Snåsamannen. Så hvorfor skal jeg se en film om en spenstig tolkning av bibelen, laget av en eller annen som etter hva jeg forstår promoterer islam (som jeg har enda mindre til overs for enn kristendommen) for å kunne diskutere teologien eller profetien eller hva det er du prater om? Sorry, mac. Du får misjonere til noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 24. februar 2010 #17 Del Skrevet 24. februar 2010 Når det gjelder Mohammed gir et søk i bibel.no følgende resultat: 0 treff for 'Mohammed' og 0 treff for 'Muhammed' . Så om han er nevnt med navn må det ha blitt borte i den norske oversettelsen. Prøv med Momodou, Mamoudo og Mahmoud Essa er vel nevnt i koranen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bintou Skrevet 24. februar 2010 #18 Del Skrevet 24. februar 2010 Hei søta Gabriel har ingen egen historie i Bibelen, men han er nevnt flere steder. Både i Kristendommen og Islam er han Guds budbringer, så Gabriels opptreden i Bibelen er preget av den rollen. Da er jeg med Følte jo jeg hadde hørt om engelen Gabriel før jeg hørte om Islam.. Gibril! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 25. februar 2010 #19 Del Skrevet 25. februar 2010 Øhh, altså, jeg er ateist. Jeg tror ikke hverken på Gud eller Allah eller profeter av noe slag. Jeg tror ikke engang på Snåsamannen. Så hvorfor skal jeg se en film om en spenstig tolkning av bibelen, laget av en eller annen som etter hva jeg forstår promoterer islam (som jeg har enda mindre til overs for enn kristendommen) for å kunne diskutere teologien eller profetien eller hva det er du prater om? Sorry, mac. Du får misjonere til noen andre. ingen har tvunget deg. dont like, dont look Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 25. februar 2010 #20 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg bare lurer på en ting, har prøvd å google det men fant ikke noe. Har også spurt rundt, men alle sier forskjellig. Var Muhammed med i bibelen? Er han nevnt? Har hørt at han også er en "profet" eller noe i kristendommen. Bare som en "slemming". Er selv ikke kristen, og ikke helt inn i kristendommen. noen som vet? Muhammed er ikke nevnt spesielt i Bibelen. Men derimot står det at det skal stå frem falske profeter, og at mange skal følge dem. 2 Peter 2,1. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå