Gå til innhold

Gardiner til stort vindu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset mitt er fra sekstiårene og i stua har jeg et stort vindu mot veien. Jeg liker ikke så godt innsyn og har nå trepersienner som er åpne om dagen og lukket om kvelden. Jeg lukker dem om kvelden fordi at når jeg slår lysene på i stua, kan alle se rett inn til meg og kaffekoppen min:( Jeg har også noen tynne, hvite sidegardiner som mest er til pynt og som egentlig ikke har noen praktisk verdi.

Hva gjør dere andre med så store vinduer? Synes egentlig at liftgardiner er fint, kunne tenke meg noen som f.eks. var hvite med litt blomster i pasteller på. Men det blir kanskje upraktisk eller rart med et såpass stort vindu? Panelgardiner blir litt for røft i forhold til stilen min ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slike store vinduer. Her er det dobble skinner i taket slik at jeg har to lag gardiner. Innerst tynne, lette gardiner som er hvite med et svakt blomstermønster i brunt (fra Ikea, alvilde eller noe slikt. Disse trekker jeg for på dagtid når jeg vil skjerme for mye sol eller bare vil ha litt privatliv uten å føle at jeg blir innestengt. Utenfor disse har jeg tunge gardiner med nydelig fall som ligger godt nedpå gulvet, stripete i lys og mørke beige. Disse trekker jeg for om kvelden. I tillegg til å skjerme mot innsyn, isolerer de godt mot kuldegufsene fra vindusflatene nå om vinteren. :)

Skrevet

Jeg har stort stuevindu og har valgt å kjøpe dobbelt sett med gardiner for å dekke hele. Har tykke, lange gardiner som skjermer innsyn og kulde fra glasset. Kjøpt på Kid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...