Gå til innhold

han er voksen, men aner ikke hva som trengs i et forhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

med voksen mener jeg 40 år...med lange forhold bak seg, så skulle ikke tro han var helt analfabet i fht kvinner men det er han altså. han spiller data, eller sitter foran pcn stort sett hele dagen.

jeg ønsker at han viser at han setter pris på meg.

jeg sier dette til ham rett ut. jeg sier til og med hvorfor og hva jeg vil ha, så det er ingen hinting herfra ihvertfall.

Fra meg får han hjemmelaget middag hver dag, jeg gjør rent i hus, kjøper små gaver, blomster mm. Jeg savner at noen kan sitte og vente på meg når jeg kommer hjem fra seinvakt, iallefall si hei, og ikke at han sitter i mørket med pcn sin og knapt ser at jeg er kommet inn. Han sover på kontoret med pcn på sengekanten... Jeg har lyst å gå fra ham men vi har hus og bil sammen og jeg har ingen familie å dra til. han vet alt dette. Han gjør ingenting med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som eksen min. Han er 36år. Å spille data var noe han gjorde hele tiden. Om jeg var hos han eller ikke. Jeg måtte underholde meg selv. Han hadde vært samboer med en dame i flere år før men og da skulle man tro at han var voksen og visste hva et forhold var. Nei! Vi var ikke sammen lenge for å si det sånn.

Skrevet

Vet du om han er spillavhengig?

Skrevet
med voksen mener jeg 40 år...med lange forhold bak seg, så skulle ikke tro han var helt analfabet i fht kvinner men det er han altså. han spiller data, eller sitter foran pcn stort sett hele dagen.

jeg ønsker at han viser at han setter pris på meg.

jeg sier dette til ham rett ut. jeg sier til og med hvorfor og hva jeg vil ha, så det er ingen hinting herfra ihvertfall.

Fra meg får han hjemmelaget middag hver dag, jeg gjør rent i hus, kjøper små gaver, blomster mm. Jeg savner at noen kan sitte og vente på meg når jeg kommer hjem fra seinvakt, iallefall si hei, og ikke at han sitter i mørket med pcn sin og knapt ser at jeg er kommet inn. Han sover på kontoret med pcn på sengekanten... Jeg har lyst å gå fra ham men vi har hus og bil sammen og jeg har ingen familie å dra til. han vet alt dette. Han gjør ingenting med det.

Vi gir alle det i et forhold, som vi ønsker oss selv. Han er vant til, og synes tydelig det er helt ok at kvinner opptrer som mamma for ham.

Om du gidder å fortsette forholdet så må du i alle fall slutte å opptre som mor. Lage mat kan han gjøre sjæl, eller gå sulten. Vaske klær kan han gjøre sjæl. Når han ikke oppdager at du er kommet hjem, hvorfor gidder du å være hjemme? Osv.

Eller bare innse at du betyr nada for ham og han vet at du ikke tør gå noe sted. Så han driter i det. Og du kommer til å ha det jævlig frem til du godtar dette og flytter.

Skrevet

Han sier at det er ikke hans pc som er problemet, men at jeg sitter og ser tv... Så det at han sitter foran pc er ikke noe problem for ham. Og føler han seg angrepet og kritisert over dette, blir skylden lagt over på meg, ergo, det er fordi jeg ser tv osv.

Jeg prøver å forklare at når jeg sitter alene i stuen kveld etter kveld er det vel naturlig å skru på tv.

Jeg har arrangert utflukter, forestillinger, kinokvelder, restaurantkvelder, reiser og spa weekender. Han tar ikke initiativ til noe. Sist jeg foreslo spa så var det utenkelig og noe han ikke "gidder". Han er rett og slett ulidelig kjedelig, ulidelig uoppmerksom og ulidelig selvsentrert og jeg og vår lille datter er overlatt til oss selv i en by hvor vi ikke kjenner noen.

Jeg tar meg i å lure på om det ikke fins mer i livet enn dette... Og hvordan jeg skal vekke ham....

Skrevet

Ta ham på ordet, og skru av tven en uke. Fortell ham på forhånd at du gjør det kun for å tilbringe tid med ham, og at du ikke vil at tven skal hindre dere.

Ikke nevn dataen enda. Siter ham på det han har sagt, men vær hyggelig.

Du sier du ikke kjenner noen der dere bor nå. Kan du aktivt forsøke å få venninder å tilbringe litt tid med?

Da vil savnet av ham bli mindre, og han vil kanskje savne deg også.

Ellers er familierådgiving et godt tips.

Skrevet

Mange menn har kjærester som liker alenetid / spille data / finne på ting uten typen på kveldene. Antagelig er samboeren din vant til den typen jenter, og skjønner ikke hintene dine. I tillegg har menn gjerne andre interesser enn kvinner, og feks. en spa-tur høres grusomt ut. Hva med å dra ham med på fisketurer, se fotballkamper, actionfilmer på kino, og andre typiske gutteting, isteden?

Og støtter forslaget om å ikke skru på TVen på en uke. Da har han ikke lenger noe argument for å ikke være sammen med deg.

• 4 uker senere...
Skrevet
Mange menn har kjærester som liker alenetid / spille data / finne på ting uten typen på kveldene. Antagelig er samboeren din vant til den typen jenter, og skjønner ikke hintene dine. I tillegg har menn gjerne andre interesser enn kvinner, og feks. en spa-tur høres grusomt ut. Hva med å dra ham med på fisketurer, se fotballkamper, actionfilmer på kino, og andre typiske gutteting, isteden?

Og støtter forslaget om å ikke skru på TVen på en uke. Da har han ikke lenger noe argument for å ikke være sammen med deg.

Ok. TV er jeg overhodet ikke avhengig av, og skrur den gjerne av hele kvelden. Hjelper ikke. Vi har vært på fisketur, filmene som leies er stort sett krigsfilmer og thrillere, altså ting som han vil se, og jeg gidder ikke dette mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...