Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan en finne ut hvor mye kalorier som en kan spise pr, dag for å gå ned i vekt?

Jeg har tatt utgangspunkt i ca 1600 kalorier, men kanskje det er en formel for å kunne regne det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan kan en finne ut hvor mye kalorier som en kan spise pr, dag for å gå ned i vekt?

Jeg har tatt utgangspunkt i ca 1600 kalorier, men kanskje det er en formel for å kunne regne det ut?

En måte er å regne ut BMR på, den vil gi deg en indikasjon på hvileforbruket ditt.

Så kan du gange det opp med hvor aktiv du er, og få cirka hvor mange kalorier du kan spise men fremdeles gå ned i vekt. Det anbefales at du ligger på 500 kcal under ditt daglige behov hvis du skal slanke deg.

Du kan f.eks sjekke ut denne siden her for å regne det ut:

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

Lykke til

Skrevet

Trener du på ett senter eller har mulighet for å stikke innom ett? De tilbyr ofte slike bodyanalyser, der kan de regne ut ditt daglige energibehov og om du trekker fra ca 500 kalorier fra dette så kan du vente deg en nedgang på ca 0,5 kilo per uke. Noe som er ett fornuftig og anbefalt tall om du ønsker en rolig og varig nedgang, ikke noe jojo-slanking. Men å ligge på ca 1600 høres ikke helt dumt ut, prøv deg litt frem. Ligg på dette noen uker, se om det gir deg de resultatene du ønsker, bare ikke gå for raskt ned selv om det måtte friste..

Gjest L@dy i.i
Skrevet

Ja, jeg trener på Sats og der har jeg mulighet til å ta en sånn test, kanskje jeg skal benytte meg av det ja.

Skrevet
Ja, jeg trener på Sats og der har jeg mulighet til å ta en sånn test, kanskje jeg skal benytte meg av det ja.

Gjør det, da får du ett mer nøyaktig tall enn hva du får ved å bruke disse kalkulatorene som finnes på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...