Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte på narvnet mitt på skattelista. Jeg er student, så jeg har 0 kr i inntekt og 0 kr i skatt. Men formuen min var på over 100 000 kr. Hva er det som blir beregnet som formue? Jeg eier jo ikke noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det selvsagt ren gjetning, men har du eierposter/aksjer i et firma? Eller eier du en eiendom sammen med familien/søsknene dine? Store summer stående i banken?

Skrevet

Det betyr at du har penger på konto!?

Når man har mer gjeld enn kontanter/verdi på bil, hus ol, har man ingen formue.

Skrevet

Men jeg eier jo ingenting...ikke har jeg aksjer, ikke bil, ikke hus. Jeg er jo fattig student. Hvordan finner man ut hva formuen er?

Skrevet (endret)
Men jeg eier jo ingenting...ikke har jeg aksjer, ikke bil, ikke hus. Jeg er jo fattig student. Hvordan finner man ut hva formuen er?

Det finner du ved a se på det skatteoppgjøret du har fått i juni eller oktober.

Endret av Lotten
Skrevet

Det desidert vanligste for studenter med formue er at det er snakk om bankinnskudd.

Skrevet

Du ser på selvangivelsen du selv leverte (eller i alle fall skulle ha levert) for 2008...

Skrevet

Hvis du ikke har lån og eier en bil eller eiendom så blir dette formuen din.

Skrevet

Kanskje du har fått en hemmelig gave av noen? Blir spennende å se når selvangivelsen kommer.

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis du verken eier aksjer, eiendom, bil eller har penger i banken, må du nesten sjekke fjorårets selvangivelse og skatteoppgjør og se om det kommer fram der. Mener du at det er noe feil kontakter du skattemyndighetene.

Skrevet
Søkte på narvnet mitt på skattelista. Jeg er student, så jeg har 0 kr i inntekt og 0 kr i skatt. Men formuen min var på over 100 000 kr. Hva er det som blir beregnet som formue? Jeg eier jo ikke noe...

Her har vi om ikke annet et godt eksempel på baksiden av ferdigutfylt selvangivelse hvor man ikke en gang trenger å bekrefte innholdet.

Hvis du virkelig ikke vet hvorfor du står oppført med >100' i formue, så bør det ringe en bjelle som sier at du må sette deg inn i egen økonomi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...