Gå til innhold

Barnefaren smitter barnet med lus

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mother_*
Skrevet

Faren til min sønn smitter han igjen og igjen tilbake med lus.

Først smittet min sønn han, så fikk sønnen behandling.

Faren nekter for å ha lus. Hver gang sønnen kommer fra besøk hos faren, kommer han hjem med nye lus og smitter hele familien tilbake.

Jeg tror jeg blir gal her.

For en dust!!!

Hvordan kan jeg få han til å behandle seg til lusen er helt borte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en dust, ja!

Herregud...

Har han sett hvordan det ser ut?

Det burde være nok til å få lyst til å ta en behandling...

Skrevet

Han sier at han har sjekket og ikke finner lus. Han sjekker med en vanlig (ikke luse-) kamm i tørt hår. Lusen glir jo bare mellom tennene!!!

Han sier at han ikke har det og jeg kan jo ikke bevise det.

Han sier at det ikke klør...

Men hver gang kommer gutten tilbake med lus fra besøket.

Skulle ønske jeg kunne tvinge han til å sjekke, eller jeg kunne sjekke det selv.

Skrevet (endret)

Kan det være noen andre han kan ha fått det av når han er der?

Faren burde uansett fryse sengetøy og evnt kosedyr og lignende...

Endret av ¤Pernille¤
Skrevet

Gutten smittet også en venn, men det sies at vennen er kvitt lusen.

Mens faren tilbrakte mye tid med sønnen, de sover alltid i samme seng...

Skrevet

Da har han nesten garantert blitt smittet!

Jeg ble smittet av venninnen min etter å ha ligget på hennes pute.

Nei, barnefaren burde virkelig skjerpe seg, ta en ordentlig vask av sengesett og alt sånt. Om han ikke kan sjekke seg selv burde han få en annen til å se.

Skrevet

Da hadde jeg rett og slett bare sagt til han at sønnen kommer ikke på besøk før han også har tatt en lusekur! Sånn går det jo ikke ann å holde på, tar man lusekurer for ofte kan man bli imun mot det..

Skrevet

Er du sikker på at det er faren som smitter, da? Hvor ofte er han hos faren, og hvor lenge av gangen? Er det mye lus du finner når han kommer derfra?

Skrevet

Sønnen er lusefri når han drar til faren. Dette er annenhver helg.

Når han kommer tilbake finner jeg egg og lus hos sønnen, og begynner å klø og kile voldsomt på hodet selv:(

Nå skal de dra på vinterferie sammen, de skal reise på fredag.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er en stor dust.

Ja, det har vært lus i hele klassen, men nå skal den visst være borte.

Hver gang sønnen kommer fra pappa, er det nye lus:(

Skrevet

La være å sende ungen til faren da, jeg hadde aldri godtatt dette i hvert fall..

Skrevet

Kanskje du kan ta skolen og helsesøster til hjelp? De er veldig lite glade for at det går "lusebarn" løs, så det kan være at de kan ta en prat med far.

Skrevet

Hallo! Ikke send ungen til faren før han har behandlet seg for lus og fryst sengeklær etc. Faren har ikke noe å stille opp med rettslig når hans uhygiene går utover barnet.

For en gris han er, og du er dum som ikke setter foten ned!!

Gjest chickpea
Skrevet
Kanskje du kan ta skolen og helsesøster til hjelp? De er veldig lite glade for at det går "lusebarn" løs, så det kan være at de kan ta en prat med far.

Signerer denne!! Faren er ikke bare dust, han må være en idiot og.. :/

Skrevet

Men...det høres ut som dette har vart en stund, siden du sier "hver gang sønnen kommer tilbake har han lus", og at den ene smittet først den andre, så smittet den andre den første tilbake.

Over så lang tid må da vel lusene være store og godt synlige. Skulle vel være mulig å se dem uten lusekam også vel..?

Kan det være andre steder han er når han er hos faren?

Skrevet

Jeg tror ikke gutten smittes hos faren. Han er der i helgen og kommer hjem med både lus og egg? Hvor mye finner du? Er han smittet i løpet av helgen vi det være minimal sjanse for å finne annet enn kanskje ei lus eller to, og kanskje et par egg hvis du har "flaks". Disse utyskene bruker endel tid på å formere seg. Er du sikker på at ikke lusa er blitt imun mot lusekuren du bruker, slik at han faktisk går rundt med mer eller minsdre lus hele tiden?

Vi kjøpte elektrisk luskam etter flere runder for et par år siden. Den er helt fantastisk å bruke, og man slipper å tenke på kjemikalier som kan være skadelige for huden - og faren for imunitet. Denne kan også faren prøve, for en gang for alle å få konstantert at han er lusfri - eller ikke ;)

Skrevet
Jeg tror ikke gutten smittes hos faren. Han er der i helgen og kommer hjem med både lus og egg? Hvor mye finner du? Er han smittet i løpet av helgen vi det være minimal sjanse for å finne annet enn kanskje ei lus eller to, og kanskje et par egg hvis du har "flaks". Disse utyskene bruker endel tid på å formere seg. Er du sikker på at ikke lusa er blitt imun mot lusekuren du bruker, slik at han faktisk går rundt med mer eller minsdre lus hele tiden?

Vi kjøpte elektrisk luskam etter flere runder for et par år siden. Den er helt fantastisk å bruke, og man slipper å tenke på kjemikalier som kan være skadelige for huden - og faren for imunitet. Denne kan også faren prøve, for en gang for alle å få konstantert at han er lusfri - eller ikke ;)

Dette tror jeg nok stemmer, lus bruker mer enn en helg på å formere seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...