Tulltulla Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Er bedt i dåp og lurer veldig ang gave. Dette er ikke til noen personer jeg føler meg nær, men regner med at de føler det litt annerledes. Hva er vanlig å gi? Jada jeg vet at man skal gi etter pungen blabla bla, men det er ikke det som er poenget her :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Vanlige dåpsgaver kan være: -eventyrbøker (de store hvite) -smykker -kopp, skål, asjett -sølvkrus -bestikk (sølv eller stål) -tinn-ting (sånn plate med navn og dåpsdato, eller hylse til dåpsattest) -barneryggsekk -barnesovepose -barnemøbler (sånne i tre med påmalt navn og motiver) -OBOS-medlemskap Vanlig pris kommer selvsagt an på hvem en spør. Her inne har jeg sett svar fra 100 - 3000 kroner, men jeg har inntrykk av at mange (men ikke alle) havner på 300 - 500 kroner i dåpsgave. Kanskje litt mer om det er nær familie eller hvis en er fadder.
Pebbles Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Utenom det som er nevnt tidligere har jeg også gitt sparebørse, smykkeskrin og (tinn?)ramme(alt fra gullsmed)
Gjest gjestepesten Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Den store barnesangboka synes jeg er en hyggelig gave å gi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå