Gjest Richard Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hei, trenger noen råd for en sak jeg sitter og tenker på natten lang. Jeg er mann 29 år, snart utdanna ferdig lege til Mai i england og skal flytte tilbake til jobb i oslo i August. Spørmålet mitt er, jeg møtte en kvinne i julen da jeg var hjemme som jeg falt veeeeeldig for. Jeg møtte henne i flyet på vei hjem, hun var flyvertinne og jeg fløtet og prøvde meg veldig hardt på henne og klarte å få en date. Ble kjent med henne og likte alt fra utseende til personlighet, men som sagt så ble jeg kjent med henne i veldig kort tid da jeg var hjemme men vi har holdt kontakt via mail, telefon, msn nesten daglig. Eneste "problemet" er at hun er 39 og har 2 barn fra tidligere forhold (Hennes utseende matcher ikke hennes alder i det hele tatt, jeg trodde hun var max 31, 30 da jeg ba henne om date og trodde aldri hun var i den aldern). Når jeg sitter og prater med henne og er sammen med henne ingen av oss tenker på det i det hele tatt, vi har like intresser, samme musikk smak, liker samme tingene , nyter samme tingene, helt ærlig hun lyser min dag når jeg snakker med henne og hun føler det samme for meg. Men jeg grubler over hvor lurt er det å innlede et forhold med en så mye eldre, siden jeg håper jo i fremtiden å ha mine barn med en og skape et familie med en. Det jeg tenker på er hvor mulig er det å ha seriøst forhold med den alders forjellen, jeg tenker på det er godt mulig jeg må flytte par ganger via jobben min (får bare et års kontrakt om gangen) og blir jo veeeldig vanskelig siden hun har de barna, andre tingen jeg tenker på er jeg vet ikke i det hele tatt hvordan jeg skal forholde meg til barna hennes, liksom jeg vet ikke i det hele tatt hvordan å være "så voksen". Siden saken er jeg har aldri hatt en langvarig forhold før på grunn av studie, bruker absolutt all min tid og energi til det siden min drøm er å bli en veldig god kirurg en dag. Annen ting og vet ikke om jeg har rett føler på en måte hun er i en position som er mye mer i fremtiden enn meg om du kjønenr hva jeg mener, liksom jeg føler jeg er ikke der ennå,føler hun er helt annen stadie i livet enn meg. Prøver å si hun er allerede etablert og er har nådd et punkt i sit liv lang mer foran meg, men jeg på en måte holder på å starte karieren og livet mitt akkurat nå. For å si det enklere hjernen min sier dette er ikke så lurt i det hele tatt, men hjerte bare elsker henne som bare det, vet ikke hvordan å forklare det, føler hun fortår meg , jeg kan lett snakke med henne og lett få en connection med henne. Jeg har ikke gått en dag uten å tenke på henne og føler samme fra hennes side. Vi har ikke hatt sex ennå siden jeg selv ville bli mere kjent med henne da vi møttes og følte at de ville gjørt min tid her i utlandet vanskligere (av savn) om jeg lå med henne før jeg var ferdig. Det jeg prøver å spørre trenger noen råd fra eldre kvinner og menn om er det realistisk å tro at man kan ha god forhold og en god fremtid sammen med slik forkjell i alder og stadie i livet.
Gjest Richard Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 beklager de mye skrive feilene og gramatikk feilene hehe var skrevet fort og har bodd i utlandet såpass lenge at glemt nesten å skrive perfekt norsk.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Men jeg grubler over hvor lurt er det å innlede et forhold med en så mye eldre, siden jeg håper jo i fremtiden å ha mine barn med en og skape et familie med en. Det er ikke lurt.
Gjest jente 49 Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Hei, trenger noen råd for en sak jeg sitter og tenker på natten lang. Jeg er mann 29 år, snart utdanna ferdig lege til Mai i england og skal flytte tilbake til jobb i oslo i August. Spørmålet mitt er, jeg møtte en kvinne i julen da jeg var hjemme som jeg falt veeeeeldig for. Jeg møtte henne i flyet på vei hjem, hun var flyvertinne og jeg fløtet og prøvde meg veldig hardt på henne og klarte å få en date. Ble kjent med henne og likte alt fra utseende til personlighet, men som sagt så ble jeg kjent med henne i veldig kort tid da jeg var hjemme men vi har holdt kontakt via mail, telefon, msn nesten daglig. Eneste "problemet" er at hun er 39 og har 2 barn fra tidligere forhold (Hennes utseende matcher ikke hennes alder i det hele tatt, jeg trodde hun var max 31, 30 da jeg ba henne om date og trodde aldri hun var i den aldern). Når jeg sitter og prater med henne og er sammen med henne ingen av oss tenker på det i det hele tatt, vi har like intresser, samme musikk smak, liker samme tingene , nyter samme tingene, helt ærlig hun lyser min dag når jeg snakker med henne og hun føler det samme for meg. Men jeg grubler over hvor lurt er det å innlede et forhold med en så mye eldre, siden jeg håper jo i fremtiden å ha mine barn med en og skape et familie med en. Det jeg tenker på er hvor mulig er det å ha seriøst forhold med den alders forjellen, jeg tenker på det er godt mulig jeg må flytte par ganger via jobben min (får bare et års kontrakt om gangen) og blir jo veeeldig vanskelig siden hun har de barna, andre tingen jeg tenker på er jeg vet ikke i det hele tatt hvordan jeg skal forholde meg til barna hennes, liksom jeg vet ikke i det hele tatt hvordan å være "så voksen". Siden saken er jeg har aldri hatt en langvarig forhold før på grunn av studie, bruker absolutt all min tid og energi til det siden min drøm er å bli en veldig god kirurg en dag. Annen ting og vet ikke om jeg har rett føler på en måte hun er i en position som er mye mer i fremtiden enn meg om du kjønenr hva jeg mener, liksom jeg føler jeg er ikke der ennå,føler hun er helt annen stadie i livet enn meg. Prøver å si hun er allerede etablert og er har nådd et punkt i sit liv lang mer foran meg, men jeg på en måte holder på å starte karieren og livet mitt akkurat nå. For å si det enklere hjernen min sier dette er ikke så lurt i det hele tatt, men hjerte bare elsker henne som bare det, vet ikke hvordan å forklare det, føler hun fortår meg , jeg kan lett snakke med henne og lett få en connection med henne. Jeg har ikke gått en dag uten å tenke på henne og føler samme fra hennes side. Vi har ikke hatt sex ennå siden jeg selv ville bli mere kjent med henne da vi møttes og følte at de ville gjørt min tid her i utlandet vanskligere (av savn) om jeg lå med henne før jeg var ferdig. Det jeg prøver å spørre trenger noen råd fra eldre kvinner og menn om er det realistisk å tro at man kan ha god forhold og en god fremtid sammen med slik forkjell i alder og stadie i livet.
Gjest jente 49 Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 hei! snart lege jeg har selv en høyere utdannelse i helsevesenet og jobber i dag som spessialist. Da jeg leste innlegget ditt ble jeg veldig glad på dine vegner at du har opplevd den store kjærligheten. Man vet ikke når den kommer, men når du møter den rette betyr alder ikke noe. Du må lytte til hjertet og du vet best selv hva du føler. Dersom du tenker på henne hele tiden vet du at dette er alvorlig. La ikke hennes barn, alder , hvor langt hun er kommet i livet styre din avgjørelse for dere begge. Ta sjangsen og sats. Vi må alltid ta sjangser for å oppnå det vi ønsker. Husk du vet ikke hvordan gjobben din som lege, eller hvilken spess utdannelse du tar senere. jeg tror ikke det bekymrer deg heller i dag.tenk likt når du nå har møtt denne flotte personen. Har selv handlet feil i kjærligheten pga fornuft. Har endelig funnet tilbake til han som skulle blitt min i starten. Men hørte på alle de kloke..... Gjør ikke det. I dag er livet mitt fantastisk når jeg får ha kontakt med han som jeg vet er den eneste. lykke til--> sats
Gjest Richard Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 hei! snart lege jeg har selv en høyere utdannelse i helsevesenet og jobber i dag som spessialist. Da jeg leste innlegget ditt ble jeg veldig glad på dine vegner at du har opplevd den store kjærligheten. Man vet ikke når den kommer, men når du møter den rette betyr alder ikke noe. Du må lytte til hjertet og du vet best selv hva du føler. Dersom du tenker på henne hele tiden vet du at dette er alvorlig. La ikke hennes barn, alder , hvor langt hun er kommet i livet styre din avgjørelse for dere begge. Ta sjangsen og sats. Vi må alltid ta sjangser for å oppnå det vi ønsker. Husk du vet ikke hvordan gjobben din som lege, eller hvilken spess utdannelse du tar senere. jeg tror ikke det bekymrer deg heller i dag.tenk likt når du nå har møtt denne flotte personen. Har selv handlet feil i kjærligheten pga fornuft. Har endelig funnet tilbake til han som skulle blitt min i starten. Men hørte på alle de kloke..... Gjør ikke det. I dag er livet mitt fantastisk når jeg får ha kontakt med han som jeg vet er den eneste. lykke til--> sats Hei tusen takk til jente 49, Jeg skal satse på dette, merker mer og mer for hver dag som går hvor glad jeg er i henne og hvor mye savn og glede jeg har når jeg snakker med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå