Gå til innhold

Bytte etternavn

Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjestepesten

Klart du kan bytte etternavn. Ta kontakt med folkeregisteret i din kommune for informasjon, eller så kan du muligens finne informasjon om dette på norge.no

Jeg mener å huske det finnes en grense for hvor mange ganger man kan skifte/endre navn, men så lenge du ikke har planer om å endre det en gang i måneden, skulle en tro det går bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Kan man endre etternavn til "hva man vil"?

Nesten, men det er begrensninger hvis det er et navn som 200(tror jeg) eller færre i Norge har. Da må du enten ha tillatelse av alle eller kunne dokumentere tilknytning til navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test navnet du ønsker å endre til på ssb-navnestatistikk . Er det flere enn 200 som har etternavnet er det "fritt fram".

Alle navn som dine foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og tippoldeforeldre har hatt (ikke erværvet via giftemål) kan du også ta (uavhenging av hvor mange som har navnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestepesten
Test navnet du ønsker å endre til på ssb-navnestatistikk . Er det flere enn 200 som har etternavnet er det "fritt fram".

Alle navn som dine foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og tippoldeforeldre har hatt (ikke erværvet via giftemål) kan du også ta (uavhenging av hvor mange som har navnet).

Espen Thoresen Hversaagod Takkskalduha heter faktisk Espen Thoresen Hversaagod Takkskalduha, så jeg tror du har et nokså fritt spillerom med unntak av det som er nevnt i innlegget over :) Værsågod- slå deg løs! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...