Gå til innhold

Single og usosiale gutter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Girl_*
Skrevet

Han er singel, jeg er singel. Jeg liker ham, men vet ikke om han liker meg. Det er heller ikke det jeg skal spørre dere om, for dere har jo i hvert fall ingen anelse :gjeiper:

Men det jeg lurer på er om han er klar for et forhold, om han i det hele tatt ønsker en kjæreste.

Han er ikke flørtete, han har vel så og si ingen jentevenner (som jeg vet), han er stille og tilbaketrukket. Han er mye på myspace (ser han er innlogget), men han chater ikke med noen og skriver ellers lite. På meg virker det som han har ganske få venner og har ganske mye fritid (haha, det har vel jeg også siden jeg legger merke til alle disse må detaljene).

Han virker ikke spesielt interssert i meg eller noen andre for den sags skyld. Han driver litt med foto. Han hadde en utstilling (bare hobby). Bare et par av vennene hans kom. Jeg var den eneste jenten. Da virket han glad for å se meg.

Hva tenker dere gutter (og jenter for den sags skyld) som ikke er sosiale og har masse tid om parforhold? Vil dere ha kjæreste, men tør ikke? Eller er dere kresene? Eller vil dere ikke ha kjæreste? Eller har jeg missforstått alt?

Videoannonse
Annonse
Gjest hogwash
Skrevet
Hva tenker dere gutter (og jenter for den sags skyld) som ikke er sosiale og har masse tid om parforhold? Vil dere ha kjæreste, men tør ikke? Eller er dere kresene? Eller vil dere ikke ha kjæreste? Eller har jeg missforstått alt?

For min del er det en kombinasjon av kresen og vil egentlig ikke ha kjæreste. Når det kommer til "gutten din", kan det vel egentlig være alle tingene du nevner og sikkert noen til. Det jeg prøver å komme frem til er at du får nok ingen revolusjonerende ny innsikt når det kommer til hans personlighet her inne, så det funker nok best å prøve å finne ut av han selv.

Tips: snakk med han ;)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Om han vil ha kjæreste eller ikkje er det vel bare han som veit.

Skrevet

Han er sikkert helt på tuppa etter deg, men alt for sjenert til å innrømme det. Kjør på! :danse:

Gjest En med lignende problem
Skrevet

Det er en gutt som er veldig lite aktiv på jentefronten som jeg synes er ganske søt. Burde jeg sende han en melding på facebook? Jeg vil ikke være for påtrengende, men hvis han ikke er typen til å ta noe særlig initiativ selv, så er det kanskje ikke dumt om jeg gjør det? Jeg har allerede poka han, og han har poka meg tilbake. Vil ikke være irriterende og impåsliten, men jeg er liksom typen som liker å ta litt initiativ. Hva mener dere?

Skrevet
Det er en gutt som er veldig lite aktiv på jentefronten som jeg synes er ganske søt. Burde jeg sende han en melding på facebook? Jeg vil ikke være for påtrengende, men hvis han ikke er typen til å ta noe særlig initiativ selv, så er det kanskje ikke dumt om jeg gjør det? Jeg har allerede poka han, og han har poka meg tilbake. Vil ikke være irriterende og impåsliten, men jeg er liksom typen som liker å ta litt initiativ. Hva mener dere?

Go for it :)

Skrevet

Tror ikke du taper noe på å prøve deg.

Skrevet

Lukter litt aspergers. Som vi alle vet er det lett å sette diagnoser på slikt grunnlag :-P

Uansett er det jo bare å gi gass.

Skrevet
Han er sikkert helt på tuppa etter deg, men alt for sjenert til å innrømme det. Kjør på! :danse:

Eh, basert på hva? Noe som viser at han er interessert, mener du?

Kjipt med gutter som må tvinges og jages...har de ingen egen vilje eller kan ta initiativ?!

Skrevet

Hvis han har vært singel og usosial lenge kan det hende at han har kjørt seg inn i et mønster der det virker umulig for ham å ta noe initiativ. Det låser seg liksom fullstendig.

Kjempefint at du liker å ta initiativ, fortsett med det, men gå rolig fram kanskje. Og ja, snakk med ham etterhvert. Det kan jo hende han verken klarer å gi uttrykk for det om han er interessert eller ikke.

Skrevet
Kjipt med gutter som må tvinges og jages...har de ingen egen vilje eller kan ta initiativ?!

Hva hvis han tar initiativ da, men med ei helt annen ei? Nei, er du sugen på snabel, er det bare å slenge deg på. Det verste som kan skje er at du får et nei. Det kan jo hende han synes du er "tagbar" men ikke så überdeilig at det er verd å stresse med...

Skrevet

Eller så überdeiling at du ikke er verdt å stresse med.

• 1 måned senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lukter litt aspergers. Som vi alle vet er det lett å sette diagnoser på slikt grunnlag :-P

Uansett er det jo bare å gi gass.

Å ha en kjæreste med Asperger trenger ikke være noe problem. Både jeg og kjæresten min har det og vi har det veldig flott sammen. Vi var begge innbarka single og trodde ikke vi skulle finne oss noen kjæreste, men så ordna seg det likevel. :yvonne:

Til deg TS som liker en sjenert gutt er det best å ta et initiativ. Det blir dumt å gå og vente på at han skal gjøre det hvis han ikke tør, og dere kanskje liker hverandre begge to.

Nå er det jo slettes ikke sikkert at han har Asperger. Hvis det likevel skulle være slik, har han vanskelig for å forstå forsiktige hint og antydninger. Da er det best at du sier rett ut at du liker han.

Skrevet

Skriv gjerne ut denne tråden, fremlegg det for fyren og si at flertallet på Kvinneguiden mener han liker deg og mindretallet bare gir han diagnoser av ulike slag!

Skrevet

Jeg tror mer på diagnose: Asparges. - Og at TS (trådstarter) henger seg for mye opp i mySpace-profilen hans. Han kan jo være som meg, ha to-tre profiler, en som brukes, og noen som aldri riktig ble noe av. Og stort sett netter jeg på helt andre sider enn mySpace eller FaceBook, og mest utenlandske sider som er mer linket opp til mine interesser. Kommer noen over en av de halvhjertet opprettede mySpaceprofilene mine fra "gamle dager" finner de ikke ut mye om mitt liv og min livsførsel, annet enn at status er singel og at jeg en morgen var kaffetørst ellerno. Og det er nok en håndfull lystige kvinnebekjentskaper siden den dagen, selv om statusen ennå stemmer. En dag kommer jeg kanskje på passordet, sånn at jeg kan slette gammelt fjas. Men who cares? Utenom TS, mener jeg. ;)

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han er singel, jeg er singel. Jeg liker ham, men vet ikke om han liker meg. Det er heller ikke det jeg skal spørre dere om, for dere har jo i hvert fall ingen anelse :gjeiper:

Men det jeg lurer på er om han er klar for et forhold, om han i det hele tatt ønsker en kjæreste.

Han er ikke flørtete, han har vel så og si ingen jentevenner (som jeg vet), han er stille og tilbaketrukket. Han er mye på myspace (ser han er innlogget), men han chater ikke med noen og skriver ellers lite. På meg virker det som han har ganske få venner og har ganske mye fritid (haha, det har vel jeg også siden jeg legger merke til alle disse må detaljene).

Han virker ikke spesielt interssert i meg eller noen andre for den sags skyld. Han driver litt med foto. Han hadde en utstilling (bare hobby). Bare et par av vennene hans kom. Jeg var den eneste jenten. Da virket han glad for å se meg.

Hei, jeg synes du kansje kunne prøve og overraske han som du gjorde på utstillingen. (liker overraskelser selv!)

eller du kan spør han face til face (alene, ikke med venninner)

du kan også spør om han vil ta bilder av deg eller om du kan ta bilder med han.

håper dette hjelper :)

Skrevet

Han vil nok ha deg, men tør ikke. Sannsynligvis vil han tørre hvis han er sikker på at du vil ha han.

Hilsen en som kjenner seg litt igjen i hans situasjon :)

Gjest hogwash
Skrevet

Skriv gjerne ut denne tråden, fremlegg det for fyren og si at flertallet på Kvinneguiden mener han liker deg og mindretallet bare gir han diagnoser av ulike slag!

Han er sannelig heldig, er vel ikke så fort gjort å få stadfestet aspbergers vanligvis!

Skrevet

spør om han er med på en kaffe en dag da vel? sånn vennskapelig vis så vil du jo fort merke om han er interessert i å bli kjent med deg. jeg hadde IKKE sagt nei til en kaffe med en jeg likte. man lever bare en gang, og har vel ikke noe å tape...

Skrevet

Nå tror jeg ikke at jeg er i kategorien du etterlyser svar fra her, men uansett så betyr ikke nødvendigvis det at han ikker så flørtete at han ikke er sosial. Ville heller ikke tatt "manglende" bruk av myspace eller andre sosiale tjenester på nett som bevis på det. Mange, inkludert meg selv, gidder ikke å legge ut statusmeldinger på at jeg bare skal i butikken eller hele livet mitt på facebook ;) Men det betyr ikke at man er usosial.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...