Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Nei, jeg mener ikke at muslimer ikke skal kritiseres, bare så det er sagt. Men jg er faen meg leg av å ikke kunne besøke et norsk nettforum uten å se en forside hvor minst 20% av innleggene handler om muslimer/islam. Jeg er drittlei disse idiotene på VG Debatt, Dagbladet, og også her som skal blande inn islam og muslimer i alt mulig. Hadde det ikke vært for at jeg bor i Oslo og har en jobb her også, ville jeg trodd vi var midt i en borgerkrig, hvor muslimene var i ferd med å vinne. Jeg vet ikke om det er like mange bitre, hatefulle, nevrotikere der ute som her på nettet, eller om det bare er de samme ti-talls (eventuelt hundretalls) personene med nettilgang som spammer våre norske fora med drit. Men nå er jeg faen meg lei dette islam-maset. WWW DOTT NO, takk for meg!
Gjest hogwash Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Jeg er drittlei disse idiotene på VG Debatt, Dagbladet, og også her som skal blande inn islam og muslimer i alt mulig. Hadde det ikke vært for at jeg bor i Oslo og har en jobb her også, ville jeg trodd vi var midt i en borgerkrig, hvor muslimene var i ferd med å vinne.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har vært på en del internasjonale forum, i hovedsak forum om en bestemt ting, og der er stemninha langt bedre. Det kan selvsagt oppstå krangling og uenioghet, men på en høffelig måte og seriøst. Og man blir ikke anklaget for alt mulig heller slik som her blant annet. Jeg må si, jeg skjønner virkelig ikke hva det er med en del folk på internett. Det samme gjelder sider som youtube. Det er jo personhetsing langt opp over ørene. Og det kan like godt sjkje av kun et enkelt lite spørsmål.
Gjest anti Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Synes ikke det er det minste rart at folk blir frustrerte over muslimer jeg da. De fleste er klar over at det finnes hederlige mennesker blandt muslimer også, men det er ikke til å komme bort fra at det er mye uro rundt akkurat denne gruppen mennesker. Folk blir forbannet og redde, når man til stadighet hører om muslimenes krav om spesialbehandling i samfunnet. Utsagn om at vi må ta hensyn til deres religion, hvis ikke kan vi vente oss en ny 11. september, er ikke akkurat med på å bygge bro, for å si det slik. Når de skriker opp pga en liten tegning i Dagbladet, da er det ikke rart at hatet mot muslimer vokser. Det er bare slik det er. I tilegg hører vi om kvinneundertrykking, omskjæring, drap og voldtekter utført av innvandrere. Over halvparten av innsatte i norske fengsler er ikke- vestlige innvandrere. Det sier jo en del. Jeg har pr dags dato ikke sett en eneste muslimsk mann som har stått frem med en BETYDELIG motstand mot alt dette. De kan stå frem og si at de er imot vold og undertrykking, men mener det egentlig ikke innerst inne. Sannheten er nok at de fleste muslimer ikke ønsker å tilpasse seg våre vestlige verdier. De fleste muslimer har også en helt annen oppfatning av hva vi ser på som verdier her i vesten. Men all ære til de innvandrerkvinner som tør å stå frem med sine meninger. De lever dessverre et farlig liv. Jeg kjenner noen muslimer ganske godt. På overflaten virker de som veltilpassede samfunnsborgere. Men når jeg har blitt godt kjent med dem, avslører de ofte en skremmende konservatisme når det kommer til temaer som religion og likestilling. At muslimer kan komme til å "ta over landet" om noen år, ser jeg ikke på som usannsynlig, om utviklingen fortsetter slik den gjør i dag.
Gjest hogwash Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 De kan stå frem og si at de er imot vold og undertrykking, men mener det egentlig ikke innerst inne. Sannheten er nok at de fleste muslimer ikke ønsker å tilpasse seg våre vestlige verdier. Blir så glad over at vi har synske psykologer på KG! Det gjør det så mye lettere at vi kan vite akkurat hva alle tenker og mener, selv enorme varierte folkemengder! :D
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Synes ikke det er det minste rart at folk blir frustrerte over muslimer jeg da. Dbla bla bla bla bla bla Forstår du at det kan bli for mye med det samme pjattet om muslimer om og om og om igjen?
Gjest Cho Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Den labba du rett inn i anti, jeg gadd ikke lese innlegget ditt en gang.
El Capitan Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 http://www.dagbladet.no/2010/02/16/nyheter...islam/10420702/ Jeg tror ikke det blir noe bedre etter dette. Mohammad støtter drap på homofile OG vil avskaffe demokratiet vårt, for å innføre sharia-lover. Han er liksom poster-boy for alt som er skummelt ved Islam.
Gjest hogwash Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 http://www.dagbladet.no/2010/02/16/nyheter...islam/10420702/ Jeg tror ikke det blir noe bedre etter dette. Mohammad støtter drap på homofile OG vil avskaffe demokratiet vårt, for å innføre sharia-lover. Han er liksom poster-boy for alt som er skummelt ved Islam. Nesten så jeg må sjekke at han ikke er lønnet av FrP! (disclaimer: dette er en spøk, og ingen antydning om at han virkelig er det)
Gjest anti Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Den labba du rett inn i anti, jeg gadd ikke lese innlegget ditt en gang. Om du ikke engang har lest innlegget mitt, kan du la vær å kommentere. Da er ikke din mening verdt en dritt.
Gjest anti Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Blir så glad over at vi har synske psykologer på KG! Det gjør det så mye lettere at vi kan vite akkurat hva alle tenker og mener, selv enorme varierte folkemengder! :D Og jeg blir så glad over nordmenn som lukker øynene, og synes det er helt greit at muslimene prøver å motarbeide vårt demokrati og vestlige kultur. Ja til innføring av sharialover og muslimsk diktatur! Nei til å følge norske lover og regler. La oss bøye oss for terrortrusler og voldelige demonstrasjoner. Og la oss for all del beholde Mullah Krekar som gjør en slik fenomenal innsats for landet vårt.
Gjest premie til idioten Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Og jeg blir så glad over nordmenn som lukker øynene, og synes det er helt greit at muslimene prøver å motarbeide vårt demokrati og vestlige kultur. Ja til innføring av sharialover og muslimsk diktatur! Nei til å følge norske lover og regler. La oss bøye oss for terrortrusler og voldelige demonstrasjoner. Og la oss for all del beholde Mullah Krekar som gjør en slik fenomenal innsats for landet vårt. Hvor har du dette fra?
Gjest Pigeon Blood Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Hvor har du dette fra? Nyheter? Den virkelige verden? Internett?
aline Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Og jeg blir så glad over nordmenn som lukker øynene, og synes det er helt greit at muslimene prøver å motarbeide vårt demokrati og vestlige kultur. Ja til innføring av sharialover og muslimsk diktatur! Nei til å følge norske lover og regler. La oss bøye oss for terrortrusler og voldelige demonstrasjoner. Og la oss for all del beholde Mullah Krekar som gjør en slik fenomenal innsats for landet vårt. Og siden du har øya så vidt åpne (og ikke BARE i sladderpressen eller?) (og ja, VG og Dagbladet er nettop det, sladderpresse, Se og Hør i avisutgave, de printer det som selger) så regner jeg med at du har god kjennskap til opptil flere muslimske miljøer i norge, personlig? Det har nemlig jeg, ingen av dem passer inn i det sladderpressen forteller om, hvorfor? fordi jeg lukker øya? nope, fordi de sladderpressen skriver om, er de som skiller seg ut!!! Det er de som velger å tro på mediene uten å faktisk gå inn i helheten som lukker øya, i redsel for å oppdage at de kanskje tar feil.
Gjest anti Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 Og siden du har øya så vidt åpne (og ikke BARE i sladderpressen eller?) (og ja, VG og Dagbladet er nettop det, sladderpresse, Se og Hør i avisutgave, de printer det som selger) så regner jeg med at du har god kjennskap til opptil flere muslimske miljøer i norge, personlig? Det har nemlig jeg, ingen av dem passer inn i det sladderpressen forteller om, hvorfor? fordi jeg lukker øya? nope, fordi de sladderpressen skriver om, er de som skiller seg ut!!! Det er de som velger å tro på mediene uten å faktisk gå inn i helheten som lukker øya, i redsel for å oppdage at de kanskje tar feil. Nei, jeg har ikke kjennskap til muslimer bare gjennom sladderpressen. Nå er det innvandrere så og si over alt, i vennekretsen, i nabolaget, ute på byen, på jobb og skole osv. , så det mangler da ikke på kilder. Det er så typisk dere naive muslimtilhengere å tro at vi andre kun får informasjon gjennom Se & Hør! Herregud, vi er da ute blandt folk vi også! Det er ikke de lovlydige og liberale muslimene som er det største problemet. Men selv de lovlydige og liberale muslimene står ikke frem og taler denne forhistoriske kulturen midt i mot. Og det er fordi de egentlig ikke ønsker å tilpasse seg våre normer, men nyte godt av vår høye levestandard, og samtidig holde fast ved sin egen kultur. De vil ha i pose og sekk, og det får de! Å lukke øynene for det som nå skjer rundt oss, er rett og slett helt utrolig naivt. Vi kan ikke godta at muslimske verdier får stadig mer innflytelse i vårt moderne samfunn. Jeg tenker med gru på hvordan mine etterkommere vil få det om dette fortsetter.
aline Skrevet 16. februar 2010 #16 Skrevet 16. februar 2010 Nei, jeg har ikke kjennskap til muslimer bare gjennom sladderpressen. Nå er det innvandrere så og si over alt, i vennekretsen, i nabolaget, ute på byen, på jobb og skole osv. , så det mangler da ikke på kilder. Det er så typisk dere naive muslimtilhengere å tro at vi andre kun får informasjon gjennom Se & Hør! Herregud, vi er da ute blandt folk vi også! Det er ikke de lovlydige og liberale muslimene som er det største problemet. Men selv de lovlydige og liberale muslimene står ikke frem og taler denne forhistoriske kulturen midt i mot. Og det er fordi de egentlig ikke ønsker å tilpasse seg våre normer, men nyte godt av vår høye levestandard, og samtidig holde fast ved sin egen kultur. De vil ha i pose og sekk, og det får de! Å lukke øynene for det som nå skjer rundt oss, er rett og slett helt utrolig naivt. Vi kan ikke godta at muslimske verdier får stadig mer innflytelse i vårt moderne samfunn. Jeg tenker med gru på hvordan mine etterkommere vil få det om dette fortsetter. Jeg er på inge måte en muslimetilhenger, det å ikke være imot en så ufattelig variert gruppe som "alle muslimer" tross alt er, betyr ikke at man er for alt som skjer i religionens navn. og, det å faktisk KJENNE personlig opptil flere muslimer, som du sier du gjør, og likevel være overbevist om at alle muslimer faktisk ikke har lyst til å tilpasse seg.... da lurer jeg på hvilke muslimer du kjenner. og ja, det finnes mange muslimer som er sneversynte!! Det er da ingen som nekter på at det finnes ekstremister, fanatikere og muslimer som ikke har verdier eller vilje til å integreres. Men at man faktisk tror at dette gjelder den gjengse muslim, fratar INDIVIDET respekt i mitt syn. og igjen, ikke fordi jeg er muslimtilhenger, men fordi jeg har all respekt for de MENNESKENE jeg selv har rundt meg i min hverdag, som faktisk da er født muslimer, og som ikke passer inn i det bildet du skaper av dem, kun basert på religion. Det er ikke slik at dersom man ikke er imot noe, så må man være 150% for alt dette. Det blir for snevert.
inga:) Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 jeg synes det er bra at folk reagerer på islam. det er en helt jævlig religion, og grunnen til at folk forsvarer muslimer er at de ikke vet hva religionen står for. norge trenger undervisning i hvor grusomt menneskesyn muslimer har...
Tabris Skrevet 16. februar 2010 #18 Skrevet 16. februar 2010 jeg synes det er bra at folk reagerer på islam. det er en helt jævlig religion, og grunnen til at folk forsvarer muslimer er at de ikke vet hva religionen står for. norge trenger undervisning i hvor grusomt menneskesyn muslimer har... Jeg driver nå og tar en mastergrad i religion. Hvor har du hentet din undervisning fra?
Gjest anti Skrevet 16. februar 2010 #19 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er på inge måte en muslimetilhenger, det å ikke være imot en så ufattelig variert gruppe som "alle muslimer" tross alt er, betyr ikke at man er for alt som skjer i religionens navn. og, det å faktisk KJENNE personlig opptil flere muslimer, som du sier du gjør, og likevel være overbevist om at alle muslimer faktisk ikke har lyst til å tilpasse seg.... da lurer jeg på hvilke muslimer du kjenner. og ja, det finnes mange muslimer som er sneversynte!! Det er da ingen som nekter på at det finnes ekstremister, fanatikere og muslimer som ikke har verdier eller vilje til å integreres. Men at man faktisk tror at dette gjelder den gjengse muslim, fratar INDIVIDET respekt i mitt syn. og igjen, ikke fordi jeg er muslimtilhenger, men fordi jeg har all respekt for de MENNESKENE jeg selv har rundt meg i min hverdag, som faktisk da er født muslimer, og som ikke passer inn i det bildet du skaper av dem, kun basert på religion. Det er ikke slik at dersom man ikke er imot noe, så må man være 150% for alt dette. Det blir for snevert. Dette dreier seg ikke om hvorvidt jeg har respekt for enkeltindivider, for det har jeg. Men jeg snakker om en type kultur som veldig mange muslimer forsvarer, også de liberale. Jeg kjenner noen muslimer som er tilsynelatende hyggelige og tilpassede mennesker, men som likevel forsvarer en type holdninger som har gått ut på dato for lenge siden. Min erfaring er at muslimer flest viser liten vilje til å modernisere seg innenfor sin religion. Det finnes mange konservative kristne også, og jeg er heller ikke så begeistret for dem. Men likevel er det klare forskjeller på kristne og muslimer. Det er noe med denne religionen deres som de tviholder på, og som har påvirket dem noe enormt. Selv de mest bibeltro, har klart å modernisere seg en smule. De går ikke rundt og truer befolkningen med terrorangrep, eller ber om særbehandling på skole eller jobb. Og har noen sett kristne som kjører fly inn i skyskrapere? Finnes det kristne som omskjærer guttebarna sine? Nei, jeg tror ikke det. Jeg sier ikke at de muslimene jeg kjenner nødvendigvis er representative for alle muslimer. Men man ser og hører da ting rundt omkring, og gjennom media, og man hører om andres erfaringer. Men uansett om det finnes hederlige unntak blandt muslimer, så kan vi ikke sitte her og godta at våre verdier blir overkjørt til fordel for deres. Det er kulturen og religionen jeg har imot, ikke enkeltmenneskene.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #20 Skrevet 16. februar 2010 jeg synes det er bra at folk reagerer på islam. det er en helt jævlig religion, og grunnen til at folk forsvarer muslimer er at de ikke vet hva religionen står for. norge trenger undervisning i hvor grusomt menneskesyn muslimer har... Islam er en fredelig versjon av jødedommen. Så hvorfor kritiserer du ikke jødedommen? Hykler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå