Gå til innhold

Trenger hjelp til problemstilling i særoppgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skrive særoppgave og tenkte å ha om barnelitteratur. Er det noen som har forslag til hvem forfatter, bøker og problemstilling jeg kan skrive om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moral i historiene om Askeladden?

Gjest hogwash
Skrevet
Skal skrive særoppgave og tenkte å ha om barnelitteratur. Er det noen som har forslag til hvem forfatter, bøker og problemstilling jeg kan skrive om?

Eneste norske barnelitteraturen jeg synes har noe som helst for seg er Jostein Gaarders bøker, dog jeg er ikke helt oppdatert på den fronten...

Gjest CookieMonster
Skrevet

Dette er da noe du må klare å finne på selv. Kunne skjønt det dersom du hadde noen spørsmål underveis, men dette er jo noe av det viktigste, og det bør du klare å finne ut av på egenhånd!

Skrevet

Lindgrens Brødrene Løvehjerte og selvmord?

Gjest Gjest_ACE_*
Skrevet

Dette finnes mange tråder i dette underforumet med akkurat samme emne. Hvis du virkelig vil være uorginal og ha en 4er som høyeste mål, GO FOR IT! (på godt norsk... hihi)

Skrevet

Er det særoppgave i forbindelse med vgs, allmenn/påbygging?

(Spør for å avklare rundt krav til omfang o.s.v)

Har du selv valgt barnelitteratur?

Og om det stemmer at det er vgs, blir vel særemnet om en bestemt forfatter du velger selv, om jeg husker riktig? Og du skal velge en forfatter av barnebøker/litteratur? (Spør fordi om det var itteratur for barn eller som omhandlet barn generelt kunne du valgt eventyr eller bøker som involverer barn/hovedpersonen er barn eller temaet/boken beskriver barndom, men som er beregnet på voksne, men det er vel ikke slik et særemne skal være oppbygd om jeg husker riktig fra mine dager på vgs..)

Om du svarer på dette ville det være lettere å hjelpe deg, og så bør du huske på at når det gjelder faget norsk er det særdeles viktig med et korrekt språk, da det er vel så mye fokus på dette som på innhold.. det heter "hvilken forfatter?" ikke "hvem forfatter". :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...