orchid1988 Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Jeg skal i bryllup til min søster om ikke så veldig lenge. Lurte på om dere har noen tips til hvor jeg kan finne festklær. Jeg er litt overvektig, så er ikke bare lett for meg å gå ut å finne noe fort Ikke lett å finne noe som ser bra ut på meg, med mine former og de ekstra kg. Jeg er 21 år, sånn at jeg legger det til. Tusen takk på forhånd.
phronima Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Festklær kan du finne på de fleste klesbutikker. Om det ikke er i løpet av neste uke, har du jo også muligheten til litt internettshopping. Om du vil ha mer konkrete tips til hvilke kjoler du kunne passet i, trengs det mer info. Hva slags kroppsfasong har du (hvor legger du lettest på deg/hvor samles brorparten av kiloene? Overkropp, mage, underkropp, jevnt over hele, etc. Har du en definert midje? Hvordan ville du enkelt beskrevet fasongen din?)? Noen ekstra kilo her og der kan være utrolig forskjellig fra person til person! Det en person kler, er det ikke sikkert du kler, uansett om dere er like høye og veier det samme. Er det noen deler av kroppen du er spesielt fornøyd/misfornøyd med? Hvilke farger kler du? Hvor mye har du å bruke på antrekket? Ønsker du en spesiell stil på kjolen? Osv.
orchid1988 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2010 Festklær kan du finne på de fleste klesbutikker. Om det ikke er i løpet av neste uke, har du jo også muligheten til litt internettshopping. Om du vil ha mer konkrete tips til hvilke kjoler du kunne passet i, trengs det mer info. Hva slags kroppsfasong har du (hvor legger du lettest på deg/hvor samles brorparten av kiloene? Overkropp, mage, underkropp, jevnt over hele, etc. Har du en definert midje? Hvordan ville du enkelt beskrevet fasongen din?)? Noen ekstra kilo her og der kan være utrolig forskjellig fra person til person! Det en person kler, er det ikke sikkert du kler, uansett om dere er like høye og veier det samme. Er det noen deler av kroppen du er spesielt fornøyd/misfornøyd med? Hvilke farger kler du? Hvor mye har du å bruke på antrekket? Ønsker du en spesiell stil på kjolen? Osv. Mest av kg ligger på magen og brystene, så er vel mest på overkropp jeg har lagt på meg. Pga jeg har polycystisk ovarie syndrom, så har jeg fått den epleformen rundt magen, har mistet min fine midje etter at jeg la på meg, så jeg er nok mest misfornøyd med magen. Jeg er ganske lys i huden, langt blondt hår og grønne øyne (visst det har noe å si også). I grunn så vet jeg ikke hvilke farger jeg kler best. Bryllupet er neste mnd. Så netthandel går nok tenker jeg. Jeg er 1,66 høy.
phronima Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Siden du er misfornøyd med magen, ville jeg valgt en kjole med empireliv/skjæring under bysten. Med store bryster er det også fint med omslagskjoler og dype utringinger (spesielt en dyp v, og en brederem gjerne firkantet, dersom du har smale/skrånende skuldre). Det er finest om kjolen går til bakken eller over/under/på knærne. Unngå korte kjoler og kjoler som strammer over magen, eller har fokuset der (f.eks stramt skinnende stoff, horisontale sømmer/detaljer, rysjer, volum, blonder, ribbekant, osv). Unngå også kjoler med høy hals/utringing og masse detaljer rundt brystene om du ikke vil at de skal virke større. Angående hvilke farger du kler, kan du ta DENNE testen. Kanskje den gir deg en bedre idé? Om ikke, få en ærlig venn til å hjelpe deg. Hold tøy i ulike farger (kalde og varme) under ansiktet. Legg unna de fargene som får deg til å se syk eller eldre ut, og kaster mørke skygger opp mot ansiktet ditt. En sikker vinner er en kjole som er prikklik øyenfargen din! Jeg vet ikke om du trenger plus size, og heller ikke summen du akter å bruke, men sjekk ut topshop.com, nordstrom.com (sender ikke til Norge, men kan være verdt en titt lell), asos.com, forever21.com osv. Eller kanskje du tar deg råd til en ordentlig flott kjole fra en designer? Net-a-porter.com og brownsfashion.com er fine nettbutikker på den fronten.
orchid1988 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2010 Tusen takk for at du tok deg tid å svare Setter virkelig pris på det, da skal jeg sjekke ut litt å ta den testen. Kose meg litt å se etter noe som faller i smak. Skuldrene min er ikke så smale, men kan hende det er jeg som føler det slik siden jeg er overvektig. Overarmene er ikke så slanke som før. Men så bra ut i brudekjolen min i fjor og der var det bare rett over brystene, ikke noe skuldre eller armer på den Så takk igjen, rådene og tipsene dine hjelper veldig mye =)
phronima Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Bare hyggelig, jeg syns det er gøy. Si i fra om du vil ha flere tips! Du kan også titte innom bloggen min (link i signaturen) om du vil ha flere råd.
orchid1988 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2010 Å så flott :D Da skal jeg ta en en titt når jeg kommer hjem :D Tusen takk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå