Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har passert "middagshøyden" og har for lengst sluttet å sole meg om vinteren. Jeg bruker derimot selvbruningskrem innimellom, og har vært fornøyd med den fra Dior. I går kjøpte jeg en ny fordi den sa best i test (Chanel). Synes det er litt guffent, for huden føles "trang" som når man har solt seg for mye og jeg føler meg også stram rundt øynene.

Er dette vanlig ved selvbruning? Kremene skal tross alt gjøre tilsvarende med pigmentet i huden som når man soler seg, så er det normalt å føle seg "solbrent"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er stramhet du føler pga av at huden ikke har nok fuktighet? jeg bruker selvbruningsspray fra sublime bronze automatic i ansiktet og huden kan av og til føles stram, men det er fordi huden min da har trengt fuktighet.

Man skal ikke føle seg solbrent av selvbruning hvis huden derimot har nok fuktighet.

Skrevet

Jeg pleier også å føle at huden blir "trang", uavhengig av hvilket merke jeg har brukt. :eeeh:

Gjest Gjest_xxx_*
Skrevet
Har passert "middagshøyden" og har for lengst sluttet å sole meg om vinteren. Jeg bruker derimot selvbruningskrem innimellom, og har vært fornøyd med den fra Dior. I går kjøpte jeg en ny fordi den sa best i test (Chanel). Synes det er litt guffent, for huden føles "trang" som når man har solt seg for mye og jeg føler meg også stram rundt øynene.

Er dette vanlig ved selvbruning? Kremene skal tross alt gjøre tilsvarende med pigmentet i huden som når man soler seg, så er det normalt å føle seg "solbrent"?

Det er feil at selvbr gjør tilsvarende med pigmentet huden som ved soling. Virkningen har ingenting med dette å gjøre. Virkestoffet i kremen reagerer med døde hudceller, det oksyderer og blir brunt. Det legger seg som et lag oppå huden derav stramheten. Prosessen er lik den man får når man deler et eple i to og det blir brunt.

Skrevet

Jøss, er det sånn det henger sammen :sjokkert:

Gjest Gjest_xxx_*
Skrevet
Jøss, er det sånn det henger sammen :sjokkert:

Jepp, råtten frukt :fnise:

Flere jeg kjenner som har prøvd å innbille meg at man f.eks kan ødelegge pigmentet i huden, at selvbruning stimulerer pigmententer ol. men det er jo ikke mulig når prossesen er slik.

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet
Jepp, råtten frukt :fnise:

Flere jeg kjenner som har prøvd å innbille meg at man f.eks kan ødelegge pigmentet i huden, at selvbruning stimulerer pigmententer ol. men det er jo ikke mulig når prossesen er slik.

Men hvorfor kommer den ene leverflekken jeg har i ansiktet fram da? Den er jo neppe død hud mener jeg (sitter fast for fanden) :)

Skrevet (endret)

Jeg har også opplevd dette, og det med flere forskjellige merker

(blant annet Clarins og Dior).

Tror det er noen innholdsstoffer i selvbrunere jeg reagerer på. Huden blir stram,rød og klør. Særlig på steder der huden er litt tynn. Reaksjonen kommer ofte noen timer etter påføring, og så roer det seg igjen etter en dag eller to.

Endret av Sandie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...