Gå til innhold

Coax, Optisk, Mono......hva faen?

Alladin

Anbefalte innlegg

Blir så forbanna.

Har kjøpt meg et pioneer 50" tv. Selvfølgelig er dette uten høytalere, så dermed måtte jeg til med å kjøpe et hjemmekino anlegg (med DVD og opptak) også. For å gjøre alt komplett så må jeg jo ha en HD PVR dekoder fra Get.

Så skal nå alt dette "sys" sammen.

Begynner med HDMI kabel fra Get boxen til Hjemmkino anlegget. Jippi dette fungerer bra, så problem 1. Den jævla hjemmekinoen har bare en HDMI inn/ut gang. Dermed slutter all morroa her. Klarer jo ikke å kjøre bilde og lyd opp til TV'n uten enda en HDMI kabel.

Jeg rykker tilbake til start å finner ut at jeg kan kjøre en HDMI kabel direkte fra Get boxen og opp i TV'n. Så kan jeg jo kjøre en HDMI kabel direkte fra hjemmekino til TV'n. Dermed så har vi vertfall bilde. Juhuu :)

Da mangler vi bare litt lyd :) MEN NEIDA. For nå finner jeg ut at Get boxen har kun Coax utgang, mens hjemmekino kun har optisk utgang. Grrrrrrr

Med andre ord INGENTING klarer å "snakke" sammen.

Den som måtte stappe inn en god gammeldags mono kabel var meg.

Det er jo kult når du har et TV og anlegg til en verdi av nesten 50 000,-

Er det noen av dere der ute som har noen gode råd til hvordan jeg kan få full utnyttelse av disse enhetene sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal gå an å konvertere mellom elektrisk signal (coax/RCA-plugg) og optisk signal.

Jeg har ikke prøvd selv, men kanskje noe slikt kan være løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Get get?
Blir så forbanna.

Har kjøpt meg et pioneer 50" tv. Selvfølgelig er dette uten høytalere, så dermed måtte jeg til med å kjøpe et hjemmekino anlegg (med DVD og opptak) også. For å gjøre alt komplett så må jeg jo ha en HD PVR dekoder fra Get.

Så skal nå alt dette "sys" sammen.

Begynner med HDMI kabel fra Get boxen til Hjemmkino anlegget. Jippi dette fungerer bra, så problem 1. Den jævla hjemmekinoen har bare en HDMI inn/ut gang. Dermed slutter all morroa her. Klarer jo ikke å kjøre bilde og lyd opp til TV'n uten enda en HDMI kabel.

Jeg rykker tilbake til start å finner ut at jeg kan kjøre en HDMI kabel direkte fra Get boxen og opp i TV'n. Så kan jeg jo kjøre en HDMI kabel direkte fra hjemmekino til TV'n. Dermed så har vi vertfall bilde. Juhuu :)

Da mangler vi bare litt lyd :) MEN NEIDA. For nå finner jeg ut at Get boxen har kun Coax utgang, mens hjemmekino kun har optisk utgang. Grrrrrrr

Med andre ord INGENTING klarer å "snakke" sammen.

Den som måtte stappe inn en god gammeldags mono kabel var meg.

Det er jo kult når du har et TV og anlegg til en verdi av nesten 50 000,-

Er det noen av dere der ute som har noen gode råd til hvordan jeg kan få full utnyttelse av disse enhetene sammen?

Get a new Get! Ryktene vil ha det til at Get faktisk har boks med optisk utgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get a new Get! Ryktene vil ha det til at Get faktisk har boks med optisk utgang...

Jeg fikk denne Get boxen for mindre enn en uke siden, så det burde være den siste typen, men for all del, jeg skal høre med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Get-boksen noen annen form for lydutgang enn HDMI da? I og med at det ikke er noen lyd på TVen så regner jeg med det er en form for lyd-ut fra TVen som du kan ta til hjemmekinoen. Altså trekker du HDMI fra Get til TV, lyd fra TV til hjemmekino...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann29_*

Gi oss modell og produsent for de komponentene (TV, dekoder og hjemmekino) du har, så skal du se vi klarer å løse opp dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi oss modell og produsent for de komponentene (TV, dekoder og hjemmekino) du har, så skal du se vi klarer å løse opp dette. :)

TV Pioneer 50" Plasma PDP-5080XA

Hjemmekino LG HR902TA

Get box HD PVR (fikk denne for en uke siden, så bør være siste utgave)

Bilde har jeg OK, men det er lyden som jeg ikke får optimal.

Nå har jeg kun rød/hvit fra Get til LG på lyd.

Endret av Alladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Get box HD PVR (fikk denne for en uke siden, så bør være siste utgave)

Bilde har jeg OK, men det er lyden som jeg ikke får optimal.

Nå har jeg kun rød/hvit fra Get til LG på lyd.

Get Box HD PVR spesifikasjoner:

* Koaksial S/PDIF digital lydutgang for tilkobling til hjemmekino

Har du forsøkt den? Husk at du ikke behøver å kjøpe en Koaksial-kabel

til flere hundre kroner. Det holder med den enkleste du kan få tak i.

Alt for mange forsøker å innbille deg at du får dårligere lydkvalitet

om du har en billig kabel på digitale signaler, men det er rett og

slett ikke mulig. Enten så virker det perfekt, eller så får du ikke

noe lyd. Det siste er nærmest umulig.

Endret av VinglePetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get Box HD PVR spesifikasjoner:

* Koaksial S/PDIF digital lydutgang for tilkobling til hjemmekino

Har du forsøkt den? Husk at du ikke behøver å kjøpe en Koaksial-kabel

til flere hundre kroner. Det holder med den enkleste du kan få tak i.

Alt for mange forsøker å innbille deg at du får dårligere lydkvalitet

om du har en billig kabel på digitale signaler, men det er rett og

slett ikke mulig. Enten så virker det perfekt, eller så får du ikke

noe lyd. Det siste er nærmest umulig.

Jeg kjøpte en Koaks kabel, men jeg har ingen inngang i LG anlegge for denne. Kun vanlig rød/hvit eller optisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Jeg kjøpte en Koaks kabel, men jeg har ingen inngang i LG anlegge for denne. Kun vanlig rød/hvit eller optisk.

Ja, det var jo dumt. Da er jeg redd du ikke har så mange andre valg, enn det rød-hvit-greiene. Og da får du nok greie deg uten digital lyd fra GET-boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...