Gå til innhold

Vond 'kul' rett under øyet. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente23_*
Skrevet

I dag våknet jeg med en kul på/rett under nedre øyevippekant. Kulen syns ikke, men jeg kjenner den svakt når jeg tar på, og den gjør litt vondt. Hva kan dette være? Det er bare på det ene øyet.

Ubehagelig å lukke øyet, ta av sminke osv.

Noen som har opplevd dette før?

Tenker å vente et par dager før jeg kontakter lege, men er jo redd for å ødelegge øyet på noen måte. (ser dårlig på det andre friske øyet)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Har hatt sånt før noen ganger, men da har det vært litt synlig også. Har forsvunnet av seg sjøl, etter ein dag eller to som oftest.

Skrevet

Takker for svar:)

I dag synes en liten knappenålsklump på våtkanten. Det passer jo til beskrivelsen av sti. Har aldri hatt dette før, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk det nå. Håper det forsvinner innen et par dager, og at det ikke blir mer synlig:)

Det er altså ikke noe jeg skal gjøre? Ta på pyrisept? Må man til lege for å få evnt antibiotika?

Skrevet

hvis det er en liten hvit/gul prikk, så kan man ta hull på den så verket renner ut...

nå er den kanskje forsvunnet hos deg siden jeg svarer sent, men da vet du det til neste gang:)

Skrevet

Jeg har noe lignende flere ganger i året. For meg minner det om en "Innebygd kvise". Alså den er rund og vanlig på utsiden, men er øm og gjør vondt å ta på, og første 2 dagene har jeg hevelse og rødt rundt øyet. For meg går det alltid over etter 4-5 dager.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har en kul i det nedre øyelokket.

Det kunne ligne på en kvise,men den er ikke gul.

Den er illrød og jeg begynner å få en vannpose under øyet.

De første dagene var det super vondt,men nå er den bare veldig ubehaglig.

Ser ut somm om kulen vokser for hver dag.

Så kanskje jeg burde gjøre som min nabo sa: Kom deg til legen nå?!

Men det er jo flere dager siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...