Gå til innhold

noen thailandeksperter her? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise på bryllupsreise i juni/juli og ønsker å å reise til thailand. Noen med tips? Gjerne en rolig plass hvor man kan reise på utflukter til vakre øyer og steder.

Hvor mye kan man regne med at det koster å bo i thailand? Anbefales hotell eller leilighet, med tanke på pris og kvalitet?

Noen tips til nettsider med plass å bo som er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å reise til Koh Mak, en øy som ligger ca 5 timer med buss fra Bangkok:-) Kan også fly fra Bangkok til nærmeste by på fastlandet. Øya er rolig uten altfor mange turister, men har alt man trenger. Går båtturer til andre øyer rundt, dykketurer o.l.

Priser for å bo varierer fra ca 400 bath (70-80 kr) til flere tusen bath, alt ettersom hvor luksus man vil ha det:-) For ca 2000 bath (350 kr ca) får man meget bra standard. Anbefaler bungalow som er mer privat og idyllisk enn hotell.

Kan anbefale en resort med nettside www.bigeasykohmak.com, kjenner de som driver dette stedet og der er det veldig hyggelig:-) og veldig god standard, sjekk tripadvisor for tilbakemeldinger!

MEN minner om at juni/juli er regntid i thailand, man kan ha flott vær men man kan også ha regn og luftfuktigheten er høy! Fra oktober til mars er absolutt bedre værmessig. Mange steder stenger i regntiden pga lite turisme.

Google Koh Mak så får du opp diverse nettsider som er greie å titte på:-)

Skrevet

Kona og jeg var i Thailand for et par år siden og jeg vil anbefale dere å ta noen dager i Bangkok...det er en utrolig by. Her er et reisebrev med bilder og der har jeg også tatt med litt priser http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

På turen i 2007 tok vi også turen til Samui og du kan lese om det her http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm . Vi var også i Thailand i november ifjor og da var vi på Phuket og jeg vil anbefale Samui fremfor Phuket. Lykke til med planleggingen.

Gjest Challabe
Skrevet (endret)

Thailand er et fantastisk feriemål! :)

Jeg var i Phuket i 2007, det var kjempe fint. Man kan dra på utflukt til forskjellige øyer, bl.a. den øya som Leonardo Dicaprio spilte inn filmen "The Beach". Det er også mulighet for å dra inn til Patong, en større by med masse liv, shopping, party, mennesker, bråk :P Vi var også og besøkte "Phuket Fantasy" en slags fornøylesespark med artige ting å se på osv. Alt i alt, mye å gjøre.

I 2009 var jeg i Krabi, et mye roligere sted. Det var en mye større handlegate enn i Phuket på stedet vi bodde, det var et hav av restauranter og milevis med strender. Vi dro på utflukter og opplevde det virkelige Thailand. Haugevis av vakre øyer man kan dra til. Min favoritt av de to :)

I juni/juli er det regntid i Thailand, den ultimate reisetid er mellom desember-mars vil jeg påstå ;)

Endret av Challabe
Skrevet

Jeg er enig i at thailand er et flott land, har vært der flere ganger men jeg ville absolutt styrt unna både phuket og krabi som bryllupsreise. Det er dessverre blitt et typisk charter-sted. Men finner dere et sted hvor som ikke er en charter destinasjon er det fantastisk i thailand. Det mylderer at svensker, dansker og nabo'n, nyrike russere og japanere med flytevest og snorkel på grunt vann.

Prøv maldivene i stedet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...