Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er helt ny medlem på denne siden og har et viktig spørsmål som jeg håper at noen av dere gidder å svare på :jepp:

Jeg er nettopp blitt 16 år og som dere kanskje skjønte i overskriften er jeg enda jomfru.

Dette trives jeg ikke i det hele tatt med!

Føler at jeg er den eneste rundt meg på min alder som ikke aldri har hatt sex, men samtidig vet jeg innerst inne at under halvparten faktisk har gjort det..

Men så over til det jeg faktisk er usikker på og som jeg håper at noen av dere kan hjelpe meg med.

Det er en gutt inne i bildet som er to år eldre enn meg.

Har så vidt møtt han ansikt til ansikt og har egentlig aldri snakket med han i virkeligheten.

Vi har heller snakket en del på MSN..

Han er en grei fyr og jeg liker han ganske godt, men tror ikke at jeg er forelsket i han.

Han er populær og har hatt en god del kjærester, og jeg vet at han ikke er jomfru selv.

Nå til helgen har jeg avtalt å dra hjem til han siden han skal være alene hjemme, og hvis jeg drar, da er jeg 100% sikker på at jeg ikke vil være jomfru når jeg kommer hjem igjen.

Har egentlig allerede gått med på at vi skal ha sex, vet ikke helt hvorfor, og tror neppe at vi kommer til å være i et forhold etterpå heller.

Så da er spørsmålet mitt rett og slett:

Burde jeg gjøre dette og bare bli ferdig med det?

Synes at det er ganske fristende, men samtidig skulle jeg gjerne ha vært sammen med han en stund først og blitt litt bedre kjent med han. Vet jo ikke om jeg kan stole på han, så det kan godt hende at han for eksempel forteller det til alle dagen etterpå, og da blir jeg fort stemplet som hore.

Er rett og slett veldig usikker.

Hva synes du om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal kjenne godt etter, om du virkelig vil det eller ikke. Du er den eneste som vet svaret på dette, andre kan bare komme med råd. Lykke til!

Skrevet
Jeg synes du skal kjenne godt etter, om du virkelig vil det eller ikke. Du er den eneste som vet svaret på dette, andre kan bare komme med råd. Lykke til!

Skal tenke meg godt om ja, tusen takk! :)

Gjest Jente 1994
Skrevet

omg, du er umoden. sry må nesten le av innlegget ditt. Seriøst? Skal du ha sex med en du ikke kjenner??? Bare for å ikke være jomfru??

Jeg er jomfru selv og kommer definitivt til å være det til jeg finner den rette. Vel er vel så dum at de har sex med en ukjent person?? Tenk deg om. Du kommer definitivt til å angre!

Skrevet
omg, du er umoden. sry må nesten le av innlegget ditt. Seriøst? Skal du ha sex med en du ikke kjenner??? Bare for å ikke være jomfru??

Jeg er jomfru selv og kommer definitivt til å være det til jeg finner den rette. Vel er vel så dum at de har sex med en ukjent person?? Tenk deg om. Du kommer definitivt til å angre!

Er egentlig veldig enig med deg!

Ville selv ha synes det hadde vært veldig umodent og teit om jeg selv hadde lest et slik innlegg, men det blir liksom noe annet når det gjelder meg selv..

Skal tenke meg godt om og ta det valget som er rett for meg!

Gjest Jente 1994
Skrevet
Er egentlig veldig enig med deg!

Ville selv ha synes det hadde vært veldig umodent og teit om jeg selv hadde lest et slik innlegg, men det blir liksom noe annet når det gjelder meg selv..

Skal tenke meg godt om og ta det valget som er rett for meg!

Jeg håper virkelig du velger å vente til du får deg en kjæreste som du kan stole på, da kan du skryte av at du ikke er jomfru. men hvis du bare gjør det med en person du ikke kjenner så er det ikke så mye å skryte av lenger

Skrevet

Hvorfor i all verden føler du deg ikke vel med å være jomfru? Din første gang får du aldri igjen; du bør ikke kaste din første gang vekk på en fyr du ikke bryr deg om. Og på innlegget ditt høres han ut som en *host* rundbrenner.

Skrevet
Jeg håper virkelig du velger å vente til du får deg en kjæreste som du kan stole på, da kan du skryte av at du ikke er jomfru. men hvis du bare gjør det med en person du ikke kjenner så er det ikke så mye å skryte av lenger

Du har nok et poeng der!

Skrevet

Vent i hvertfall til det blir litt mer lidenskap for gutten du skal gjøre det med. Dine tanker er nok mye de samme jeg hadde som 16-åring, men jeg har ikke angret en dag på at jeg ventet med å ha sex til jeg var stormforelsket og at akten var fylt med lidenskap og ikke bare pinlig keiting med kondomer som ikke ville sitte skikkelig og flau stillhet mellom oss mens det holdt på.

Kan legge til at jeg fortsatt er sammen med den gutten jeg mistet jomfrudommen min til, og at vi ender i sengen sammen når vi snakker om denne gangen og de første seksuelle opplevelsene våre sammen (hvis vi ikke bruker det som en del av forspillet). Jeg blir helt øm om hjertet når jeg tenker på hvor fantastisk min første gang var, og jeg ønsker dette for alle andre også fordi det var så romantisk.

men det er nok ikke så mye det at det var mitt første samleie som gjør mine følelser rundt dette så sterkt, din første gang med en gutt du er heftig forelsket i kommer nok også til å bli spesiell, enten du faller for fristelsen nå eller ikke. Men det vil unektelig bli bedre dersom du er forelsket i den personen du har sex med - du kommer til å huske dette resten av livet ditt... med mindre du er overstadig beruset.

Gjest Jente 1994
Skrevet
Du har nok et poeng der!

Da har du vel insett det selv da? ;)

Skrevet
Hvorfor i all verden føler du deg ikke vel med å være jomfru? Din første gang får du aldri igjen; du bør ikke kaste din første gang vekk på en fyr du ikke bryr deg om. Og på innlegget ditt høres han ut som en *host* rundbrenner.

Vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke føler meg vel med å være jomfru, synes liksom at det var helt greit for bare ett par uker siden.

Men da jeg fylte 16 år nå nettopp, synes jeg av en eller annen grunn at det var på tide å gjøre noe med det.

Vet virkelig ikke hvorfor det er sånn, men vurderer nå og kanskje vente litt.. Til jeg føler meg fullstendig klar.

Og jeg skal absolutt ikke nekte for at han er en rundbrenner!

Skrevet
Da har du vel insett det selv da? ;)

Nja, kanskje.. Er ikke helt sikker enda :)

Gjest Gjest_xxx_*
Skrevet

16 år?? Etter min mening er dette alt for tidlig for NOEN å ha sex!! Er du klar for å få barn? Neivel, da er du ikke klar for sex heller!! Fordi graviditet kan være et resultat. I tilegg til å risikere aids og kjønnsykdommer. Du går jo fremdeles på ungdomsskolen.. hvorfor "kvitte" seg med jomfrudommen..vil du ikke at det skal skal være spesielt? Du må ha en ekstremt lav selvtillit.. Je var 19 og hadde ventet enda lengre hvis det ikke var for at jeg var sammen med en nydelig gutt og det føltes riktig.. Gjør det fordi du har lyst og ikke fordi du vil bli ferdig med det.. Hvis du ikke har lyst så ikke gjør det!

Skrevet

Det er igrunn ganske trist å lese sånne innlegg som dette. Jomfrudommen er ikke noe man skal "kvitte" seg med! Det er noe å være stolt av, og noe man bør spare på til man møter en man blir glad i.

Tro meg TS, du vil få mye større respekt hos guttene om du ikke legger deg ned med den første og beste bare fordi du vil bli voksen så fort som mulig.

Har du tenkt på eventualiteter som kjønnsykdommer, graviditet? Selv ved bruk av kondom kan det gå galt.

Tenk deg om, iallefall. :roll:

Skrevet
Vent i hvertfall til det blir litt mer lidenskap for gutten du skal gjøre det med. Dine tanker er nok mye de samme jeg hadde som 16-åring, men jeg har ikke angret en dag på at jeg ventet med å ha sex til jeg var stormforelsket og at akten var fylt med lidenskap og ikke bare pinlig keiting med kondomer som ikke ville sitte skikkelig og flau stillhet mellom oss mens det holdt på.

Kan legge til at jeg fortsatt er sammen med den gutten jeg mistet jomfrudommen min til, og at vi ender i sengen sammen når vi snakker om denne gangen og de første seksuelle opplevelsene våre sammen (hvis vi ikke bruker det som en del av forspillet). Jeg blir helt øm om hjertet når jeg tenker på hvor fantastisk min første gang var, og jeg ønsker dette for alle andre også fordi det var så romantisk.

men det er nok ikke så mye det at det var mitt første samleie som gjør mine følelser rundt dette så sterkt, din første gang med en gutt du er heftig forelsket i kommer nok også til å bli spesiell, enten du faller for fristelsen nå eller ikke. Men det vil unektelig bli bedre dersom du er forelsket i den personen du har sex med - du kommer til å huske dette resten av livet ditt... med mindre du er overstadig beruset.

Skulle virkelig ønske at min første gang blir som din var.

Hører kjempe fint ut og du er virkelig heldig!

Skulle gjerne ha gjort det med en jeg er forelsket i, men jeg er nok ikke en person som lett blir forelsket.

Har hatt flere kjærester, men har liksom aldri følt den store kjærligheten. Så jeg er nesten litt misunnelig på deg!

Håper jeg kan føle den sterke forelskelsen en gang!

Hvis bare alle kunne ha det som deg!

Og tusen takk for svaret :) Det fikk meg virkelig til å tenke!

Skrevet

I tillegg til det gjest_xxx sa bør du også tenke på at kondom ikke er en fullgod beskyttelse mot HPV-virus, som igjen kan føre til livmorhalskreft. Kondom gir bare 60-70% beskyttelse.

Risikoen for å bli smittet med dette viruset øker med antall seksualpartnere, og du vet aldri hva en rundbrenner kan finne på å gi deg.

Beklager skremselspropagandaen, men jeg synes virkelig du burde vente... Ikke bare pga dette, men også fordi jeg tror du kommer til å angre på det om du har sex med ham. Om han har rykte på seg for å ligge med mange jenter, blir du bare én av mange, enda et hakk i beltet hans. Du er mer verdt enn som så :)

Skrevet
16 år?? Etter min mening er dette alt for tidlig for NOEN å ha sex!! Er du klar for å få barn? Neivel, da er du ikke klar for sex heller!! Fordi graviditet kan være et resultat. I tilegg til å risikere aids og kjønnsykdommer. Du går jo fremdeles på ungdomsskolen.. hvorfor "kvitte" seg med jomfrudommen..vil du ikke at det skal skal være spesielt? Du må ha en ekstremt lav selvtillit.. Je var 19 og hadde ventet enda lengre hvis det ikke var for at jeg var sammen med en nydelig gutt og det føltes riktig.. Gjør det fordi du har lyst og ikke fordi du vil bli ferdig med det.. Hvis du ikke har lyst så ikke gjør det!

Tusen takk for svar!

Er absolutt ikke klar til å få barn, men så lenge man bruker beskyttelse er det jo liten sjanse for å faktisk bli gravid.

Synes selv at 16 år kanskje er litt ungt, men de fleste gjør det i denne alderen, noe som faktisk gjør meg usikker på meg selv.

Synes at det er bra at du ventet til du var 19 år, modig av deg og det viser at du har større selvtillit enn meg.

Skal tenke meg godt om!

Skrevet

Jeg synes ikke at du skal "gjøre det", bare for å bli ferdig med det, og bli kvitt jomfrudommen. Det er slettes ikke uvanlig å være jomfru når man er 16 år.

Du må iallefall ikke føle at du MÅ gjøre det bare fordi at du er over den seksuelle lavalder, og alle vennene dine har hatt sex, det er viktigere å finne "den rette", være trygg på forholdet og vite at det er riktig å gjøre det med denne personen :)

Skrevet
Det er igrunn ganske trist å lese sånne innlegg som dette. Jomfrudommen er ikke noe man skal "kvitte" seg med! Det er noe å være stolt av, og noe man bør spare på til man møter en man blir glad i.

Tro meg TS, du vil få mye større respekt hos guttene om du ikke legger deg ned med den første og beste bare fordi du vil bli voksen så fort som mulig.

Har du tenkt på eventualiteter som kjønnsykdommer, graviditet? Selv ved bruk av kondom kan det gå galt.

Tenk deg om, iallefall. :roll:

Takk for svar!

Jeg skal tenke meg om, ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...