Gå til innhold

Treg PC ved oppstart.

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Plutselig har min pc blitt veldig treg ved oppstart, tar opp til 10 minutter å få slått den på.

Når den først er påslått fungerer den perfekt.

Hva kan dette skyldes, og er det noe jeg som har begrensede datakunnskaper kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pigeon Blood
Plutselig har min pc blitt veldig treg ved oppstart, tar opp til 10 minutter å få slått den på.

Når den først er påslått fungerer den perfekt.

Hva kan dette skyldes, og er det noe jeg som har begrensede datakunnskaper kan gjøre med det?

Jeg har (hatt) samme problemet. Jeg har Vista på min, og hver gang etter nedlasting bruker pc'n laang tid til å starte opp.

Jeg stilte et spørsmål til Microsoft Support og ble henvist til denne siden:

Perform a clean startup to determine whether background programs are interfering with your game or program

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Macbook er nok løsningen din!

Støttes, men det er vel neppe svaret TS er på jakt etter :-)

PC-er med Windows som vanlige folk har brukt i ett år eller to (da mener jeg mennesker uten spesiell interesse eller innsikt i å vedlikeholde en pc), må nok skrelles totalt, og re-installeres fra bunnen av fagkyndig.

Tror det er løsningen her. Husk backup! Lykke til.

Fordelen med MacBook som Gjest nevner, er at den oppleves som like frisk i år etter år. Dermed kan merprisen på Mac enkelt forsvares...men det er en helt annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe at det er mange "usynlige" programmer som starter seg opp når PC skrus på, ergo så tar det lang tid.

Får du slettet en del av disse programmene, eller i det minste gjør så de ikke automatisk starter og ligger og går i bakgrunnen, så vil nok pgså PC`n gå mye raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel løsning på dette er å:

Laste ned CCleaner ved å trykke HER

Åpne CCleaner, velg 'verktøy', så 'oppstart'. Her kan du fjerne alt som du ikke vil automatisk skal begynne under oppstart, og tro meg, det er mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pigeon Blood
En enkel løsning på dette er å:

Laste ned CCleaner ved å trykke HER

Åpne CCleaner, velg 'verktøy', så 'oppstart'. Her kan du fjerne alt som du ikke vil automatisk skal begynne under oppstart, og tro meg, det er mye! :)

Går den godt sammen med MSE (Microsoft Security Essentials) og MBAM (Malwarebytes)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den godt sammen med MSE (Microsoft Security Essentials) og MBAM (Malwarebytes)?

Kan ikke se hvorfor den ikke skal gå godt sammen med det du nevnte.

CCleaner og Ad-Aware er noe alle burde ha på sin pc etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien om unødvendige programmer som starter støttes, men har har vanskelig for å tro at vedkommende som spør er i stand til å kunne vurdere hvilke program som er viktige og hvilke som kan nektes oppstart. Mye kan derimot løses v.h.a. å ha et gjennopprettingspunkt i bakhånd og å bruke google til det man lurer på. (eller KG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCleaner og Ad-Aware er noe alle burde ha på sin pc etter min mening.

Er enig i at dette er fine programmer å ha på en pc, men det er begrenset hvor mye disse programmene kan trylle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...