Gå til innhold

Flytte iTunes-biblioteket til ny PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrotet den gamle PC'en min, og kopierte hele iTunes-biblioteket mitt over på ekstern hard-disk før PC'en ble sendt til de evige jaktmarker. På den nye lap-top'en er iTunes installert for en annen ipod enn min Nano. Vi har altså to iPod'er i hus som skal betjenes via samme PC. Jeg bruker samme iTunes-konto når jeg kjøper musikk til begge iPod'ene.

Hvordan betjener man flere iPod'er fra samme bibliotek?

Jeg blir veldig glad for hjelp både i forhold til hvordan jeg kan legge til sangene fra den andre PC'en i biblioteket på den nye, og hvordan man administrerer to iPod'er fra samme pc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du et bibliotek på den nye maskinen allerede? Hvis ikke så regner jeg med du har en mappe på eksterndisken som heter iTunes. Denne kan du kopiere over på den nye maskinen. Når du får spørsmål om å erstatte den mappen som allerede er der, så velger du ja. Start iTunes på nytt og den ser ut akkurat som på den gamle maskinen, med alle spillelister osv. Da er det heller ingen problem å koble på den gamle iPoden.

Dersom du har et bibliotek liggende på den nye maskinen med musikk allerede, så er det nok ikke noen annen løsning enn å velge "Legg til i biblioteket" og deretter velge iTunes-mappen som ligger på den eksterne disken.

Når det gjelder iPodene deres så må en av de formateres og legges inn på nytt. Hvilken det blir varierer alt etter hvordan du gjør det. Erstatter du hele biblioteket vil din iPod fungere perfekt, mens den andre ikke vil synkronisere fordi den tilhører et annet bibliotek om du skjønner. Det er uansett ikke noe stort problem å formatere iPoden, det er jo bare å kopiere tilbake når den er tilkoblet det nye biblioteket. Det er ingen problemer å ha flere iPods til ett bibliotek, forresten.

Håper det var svar på spørsmålet...

Skrevet
Har du et bibliotek på den nye maskinen allerede? Hvis ikke så regner jeg med du har en mappe på eksterndisken som heter iTunes. Denne kan du kopiere over på den nye maskinen. Når du får spørsmål om å erstatte den mappen som allerede er der, så velger du ja. Start iTunes på nytt og den ser ut akkurat som på den gamle maskinen, med alle spillelister osv. Da er det heller ingen problem å koble på den gamle iPoden.

Dersom du har et bibliotek liggende på den nye maskinen med musikk allerede, så er det nok ikke noen annen løsning enn å velge "Legg til i biblioteket" og deretter velge iTunes-mappen som ligger på den eksterne disken.

Når det gjelder iPodene deres så må en av de formateres og legges inn på nytt. Hvilken det blir varierer alt etter hvordan du gjør det. Erstatter du hele biblioteket vil din iPod fungere perfekt, mens den andre ikke vil synkronisere fordi den tilhører et annet bibliotek om du skjønner. Det er uansett ikke noe stort problem å formatere iPoden, det er jo bare å kopiere tilbake når den er tilkoblet det nye biblioteket. Det er ingen problemer å ha flere iPods til ett bibliotek, forresten.

Håper det var svar på spørsmålet...

Tusen takk! Jeg tror jammen jeg har fått det til nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...