Gjest På-randen Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Dersom samboere med barn (delt foreldrerett) går fra hverandre, hva skjer? Sånn umiddelbart tenker jeg da. Hvis en av oss flytter ut i løpet av bare et par uker, hvem har rett til å barnet boende hos seg så lenge? Etterhvert blir d vel mekling og evt retten dersom uenighet som er prosedyren. Jeg har mest lyst til å flytte hjem, men d er flere timer fra der vi bor nå, så d kan jeg vel ikke gjøre tenker jeg..? Barnet er to år, og d er enda ett på vei. Termin om 2 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Om du flytter må faren skrive under på flyttemelding tror jeg. Eller så kan den som får omsorgen flytte hvor man vil i Norge.
Far til 2 Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Dersom samboere med barn (delt foreldrerett) går fra hverandre, hva skjer? Sånn umiddelbart tenker jeg da. Hvis en av oss flytter ut i løpet av bare et par uker, hvem har rett til å barnet boende hos seg så lenge? Etterhvert blir d vel mekling og evt retten dersom uenighet som er prosedyren. Jeg har mest lyst til å flytte hjem, men d er flere timer fra der vi bor nå, så d kan jeg vel ikke gjøre tenker jeg..? Barnet er to år, og d er enda ett på vei. Termin om 2 mnd. Den som blir boende har omsorgen om ikke annet er avtalt. Om en flyter ut og tar med seg barnet, uavhengig av hvem det er, kan den som tar med seg barnet bli tiltalt for frihetsberøvelse om samværsavtale ikke er skrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå