Gå til innhold

Hvordan få selgere jeg har kjøpt hos på Ebay til å legge igjen feedback?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har handlet 13 ganger på Ebay i løpet av de siste månedene, men har bare fått feedback fra 4 selgere. Har betalt med en gang og lagt igjen positiv feedback hos dem, så skjønner ikke at de ikke gir meg feedback. Siden jeg har lyst til å kjøpe av selgere som forlanger at kjøpere har minst 10 positive feedback, vil jeg veldig gjerne at de jeg har kjøpt hos skal gi meg feedback.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid fått feedback jeg.

Men det du bør gjør er rett og slett å sende mail før du legger igjen feedback om at de må legge igjen til deg først, før du legger igjen til de? De vil jo ha positiv feedback selv, så det er vel kanskje det eneste som hjelper?

Skrevet

Så rart :klø: Jeg får alltid feedback av mine ganske fort. Støtter det Øs pøs sier :jepp:

Skrevet

Mas for all del ikke om feedback. Da kan det hende at du får en helt annen feedback enn det du vil ha. Noen legger igjen feedback, andre ikke. Sånn er det bare.

Skrevet

Min erfaring er at folk som driver ordentlig business på eBay ofte ikke legger igjen feedback. De har vel rett og slett ikke tid til det, når de tar seg av kanskje flere hundre salg om dagen.

Jeg blir forøvrig litt provosert når jeg har kjøpt noe, og selgeren sender mail om at "hvis du gir meg god feedback så skal jeg gjøre det samme for deg". Jeg mener, når jeg har betalt en vare så har jo jeg gjort det jeg skulle. Da bør selgeren gi god feedback. Men de er vel redd for at jeg ikke skal være fornøyd med varen, så de prøver seg på en "byttehandel".

Skrevet
Min erfaring er at folk som driver ordentlig business på eBay ofte ikke legger igjen feedback. De har vel rett og slett ikke tid til det, når de tar seg av kanskje flere hundre salg om dagen.

Jeg blir forøvrig litt provosert når jeg har kjøpt noe, og selgeren sender mail om at "hvis du gir meg god feedback så skal jeg gjøre det samme for deg". Jeg mener, når jeg har betalt en vare så har jo jeg gjort det jeg skulle. Da bør selgeren gi god feedback. Men de er vel redd for at jeg ikke skal være fornøyd med varen, så de prøver seg på en "byttehandel".

Det samme har jeg tenkt. Når jeg har betalt - hva venter de på (retorisk spørsmål)?

Skrevet
Mas for all del ikke om feedback. Da kan det hende at du får en helt annen feedback enn det du vil ha. Noen legger igjen feedback, andre ikke. Sånn er det bare.

Selgere har ikke lenger mulighet til å legge negativ feedback.

Skrevet

Disse har ofte innstillinger for automatisk feedback.

Skrevet

Jeg leste ett eller annet sted at hvis selgere ikke legger igjen feedback hos kjøper må de betale høyere prosentvis fee for å legge ut salgsannonsen :klø:

Skrevet
Selgere har ikke lenger mulighet til å legge negativ feedback.

Ikke slik det var før nei, men de kan legge igjen feedback med negativ ordlyd, og det kan være nok til at en fremtidig selger ikke vil handle med deg.

I tillegg "bytter" selgere info vedrørende dårlige kjøpere.

Skrevet

Hm det var rart at så få har gitt deg feedback..jeg har fått hos nesten alle,bare en jeg ikke har fått hos å det var en jeg ga negativ feedback til..

Men du får sende dem en mail å si at du vil gjerne ha feedback hos dem siden det angår dine egne kjøp vidre på ebay..eller så må du bare handle vidre å ikke gi feedback før de har gitt deg først..Kjipt siden det hindrer deg i vidre kjøp...

Lykke til da :)

Skrevet
Ikke slik det var før nei, men de kan legge igjen feedback med negativ ordlyd, og det kan være nok til at en fremtidig selger ikke vil handle med deg.

I tillegg "bytter" selgere info vedrørende dårlige kjøpere.

Ja, men de fleste ser vel i de fleste tilfeller kun på feedback scoren til en selger/kjøper, og går ikke inn å leser selve feedbacken! Selgere kan ha gitt feedback med negativ ordlyd, men feedback scoren din er fremdeles 100% positiv!

Gjest Gjest_lilje_*
Skrevet

¨Jeg skjønner det er frustrerende å ikke få feedback når du er ny, men det er ikke alle som legger igjen feedback, og det må man bare respektere. Etter at selgere ikke lenger fikk lov til å legge igjen negativ feedback, har det blitt enda flere som dropper hele greia.

Jeg sjekket min konto nå, og av drøyt 700 transaksjoner, så har jeg fått 541 feedback.

Du kan alltids "kjøpe" deg feedback ved å kjøpe endel 1 cent ting fra f.eks. Asia.

Skrevet

Send dem en mail og si at de må legge igjen positiv feedback først hvis de vil ha feedback og 5 stjerner fra deg.. Feedback er mye viktigere for selgere(for dårlig fedback/stjerner, og de blir tuppa ut fra ebay)enn for kjøpere, så det pleier å virke.

Gjest Gjest_lilje_*
Skrevet
Send dem en mail og si at de må legge igjen positiv feedback først hvis de vil ha feedback og 5 stjerner fra deg.. Feedback er mye viktigere for selgere(for dårlig fedback/stjerner, og de blir tuppa ut fra ebay)enn for kjøpere, så det pleier å virke.

:roll: Ja da er du sikret 0 feedback.

Skrevet
¨Jeg skjønner det er frustrerende å ikke få feedback når du er ny, men det er ikke alle som legger igjen feedback, og det må man bare respektere. Etter at selgere ikke lenger fikk lov til å legge igjen negativ feedback, har det blitt enda flere som dropper hele greia.

Jeg sjekket min konto nå, og av drøyt 700 transaksjoner, så har jeg fått 541 feedback.

Du kan alltids "kjøpe" deg feedback ved å kjøpe endel 1 cent ting fra f.eks. Asia.

Hvor finner du totalt antall transaksjoner man har foretatt? Finner det ikke...

Skrevet

Neste gang du kjøper, vent med å gi feedback til selger til etter at du har fått feedback selv.

Jeg kan ikke se at selgere er pliktige til å gi feedback, men hvis man har betalt innen rimelig tid, ser jeg ikke hvorfor de skulle la være å gi feedback.

Serena, jeg har ikke funnet noen informasjon som bekrefter påstanden din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...