Gå til innhold

Middag

Sørlandsmamma

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha hvitvinsmarinert laks til forrett, hjortesteik med grønnsaker til hovedrett og sjokolademousse til dessert. *sulten*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha blomkålsuppe til forrett, litt kjedelig, vet det. Men det er jo sååå godt!!

Til hovedrett skal vi ha lammestek med tilbehør. 2 serveringer slik at alle blir mette.

Vi har bestemt oss for å droppe dessert da det nok blir mange kaker.

Det kommer 10 barn under 16 år og de får iskrem.

Til nattmat skal vi ha kjøttsuppe med brød til.

Skrevet
Vi skal ha blomkålsuppe til forrett, litt kjedelig, vet det. Men det er jo sååå godt!!

Til hovedrett skal vi ha lammestek med tilbehør. 2 serveringer slik at alle blir mette.

Vi har bestemt oss for å droppe dessert da det nok blir mange kaker.

Det kommer 10 barn under 16 år og de får iskrem.

Til nattmat skal vi ha kjøttsuppe med brød til.

Nattmat er ypperlig forslag. I og med at mange kommer til kaffe og ikke får middag, så er det kjempefint, og kjøttsuppe er supergodt og enkelt. Ei venninne hadde "suppestasjon" ut på natten. Veldig kjærkomment etter flere timer med dans og festing.

Skrevet

Vi skal ha femretters - begynner med rekesuppe, så hellefisk, and, oster og en superdeilig puddingdessert :)

Skrevet (endret)

Vi hadde en 3 dagers bryllups feiring:

Get together partyet, dagen før bryllupsdagen

fikk dem varm suppe og varmt å drikke.

På selve bryllupsdagen hadde vi:

Forrett:

Omelett og laks

Hovedrett:

Oksefile og baktpotet m/tilbehør

Dessert:

Hjemmelaget karamelpudding

kake og kaffi litt senere.

Vi hadde også nattmat!!

Dagen etter bryllupet fikk dem tilbredt en stor frokost før dem reiste avgårde.

Endret av orchid1988
Skrevet

forrett: aspargis eller melon med parmeskinke

Hovedrett: indrefilet med saus og godt tilbehør

Dessert: vanilje panacotta med frukt

I vente tiden får de frukt og ost og kjeks.

Så kaker på kvelden. :kaffekopp:

Ikke nattmat.

Stor frokost dagen etter :)

Skrevet
Noen som har forslag til gode foretter som ikke er fisk eller spekemat? Suppe ser jeg som et alternativ, men hvilken? Ikke spesielt glad i blomkålsuppe, men andre forslag tas i mot med glede. Andre forretter er selvfølgelig velkomne

Mvh Yvonne :heiajente:

Ser at dere kanskje har funnet forretten, men kommer med forslag på noen supperalikevel :)

Løksuppe med ostegratinert brød (NAM)

Asparges suppe (laget skikkelig = NAM)

Skrevet
Ser at dere kanskje har funnet forretten, men kommer med forslag på noen supperalikevel :)

Løksuppe med ostegratinert brød (NAM)

Asparges suppe (laget skikkelig = NAM)

Takk for tips, skal tenke på det. :)

Skrevet

vi har nå bestemt oss for å ha viltgryte med alt godt av tilbehør til hovedrett. har nå kjøpt mange kilo med elgkjøtt til en rimeligere penge enn catering så er veldig fornøyd med det :) tror det blir suppe til forrett som i blomkål eller asparges..desserten blir enten pannacotta el noe sjokoladefoundant...hva tror dere om dette?? passer det sammen?

Skrevet
vi har nå bestemt oss for å ha viltgryte med alt godt av tilbehør til hovedrett. har nå kjøpt mange kilo med elgkjøtt til en rimeligere penge enn catering så er veldig fornøyd med det :) tror det blir suppe til forrett som i blomkål eller asparges..desserten blir enten pannacotta el noe sjokoladefoundant...hva tror dere om dette?? passer det sammen?

Skal kjøpe elgkjøtt fra noen lokale jeger vi også, så da sparer vi litt der =)

sjokoladefoundant er jo noe som så å si alle liker og det passer jo godt til en dessert.

Skrevet

Elg er mektig mat, og med sjokoladefondant til dessert vil det nok bli veldig mye og tung mat for mange. Til suppe og elg ville jeg gått for noe lett- enten pannacotta eller noe fruktish; fruktsalat, sjokoladekurv med sorbet og bær eller lignende:)

Gjest Sparegrisen
Skrevet

Vi skal ha 3-retter:

Forrett: Glasserte kamskjell med purètrio gulrot med anis, jordskok med vanilje, blomkål med pepperrot

Hovedrett: Roquefortgratinert oksefilet med marinerte grønnsaker, syltet sjitakesopp, rødvinsaus og valgfri potet.

(liten mellomrett; frossen limeaquavit (slush-konsitens)

Dessert:Hjemmelaget cappucinoisparfait m/hakket sjokolade og eggelikør

Fri bar, kaffe og kaker.

Skrevet

eksotisk frukt til velkomst

krabbegreier til forret

lam til hovedrett

panacotta vritil dessert

kaker så klart på kvelden

nattmat: pølser m alt tilbehør

Skrevet

Vi skal ha hummerpatè til forrett, rosastekt rådyrfilet med vilt/soppsaus, smørdampede grønnsaker og smørglaserte poteter til hovedrett og jordbær med kesam til dessert.

Kaker til kaffen selvsagt, og pølser til nattmat på nachspielet ;)

Yvonne: forslag til forrett: caprese(tomat og mosarella), bruschetta (ristet brød med hakket tomatblanding), asparges med hollandaise-saus, lefseruller med diverse fyll, små paier med sopp, skinke, bacon eller diverse, pepper-/hvitløkspatè eller fylte champignoner..

Skrevet

Vi hadde følgende meny i vårt bryllup:

Forrett: Fylt avocado med reker

Hovedrett: Indrefilet med fløtegratinerte poteter og glaserte grønnsaker

Dessert: Hjemmelaget sjokolademousse med appelsin, pyntet med jordbær og mynteblader

Vi valgte dette fordi mannen min er veldig kresen, og dette var ting jeg syns var "fint" nok til å servere, som han likte :)

Vi har en kamerat som er proffesjonell kokk. Han lagde all maten for oss, vi betalte bare for råvarene.

Skrevet

Av alle dere som har skrevet inn, ser det ut som det er middager. Vi skal ha det vi også, men i form av Buffet, tapas lettere sagt.

Så skal vi ha suppe til nattmat, og iskake til dessert.

kaker blir det når kaffegjestene kommer.

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi har ikke bestemt oss helt ennå, men foreløpig har vi tenkt:

Forrett:

Kremet steinsopp/skogsoppsuppe

Hovedrett:

Lam, and eller viltkjøtt (klarer ikke helt å bestemme oss(.

Dessert:

Der står det helt åpent foreløpig.

Det er mange med allergier man ikke vet om. Ber dere folk si i fra om eventuelle allergier i invitasjonene eller regner dere bare med folk sier i fra? Jeg var i bryllupet til min beste venninne hvor jeg var forlover, og jeg hadde selvsagt glemt å si fra og hun hadde ikke tenkt på det... Tenker kanskje folk er mer obs på det når det står i invitasjonen?

Skrevet

Noen som har forslag til gode foretter som ikke er fisk eller spekemat? Suppe ser jeg som et alternativ, men hvilken? Ikke spesielt glad i blomkålsuppe, men andre forslag tas i mot med glede. Andre forretter er selvfølgelig velkomne

Hva med en salat av noe slag? Mye man kan gjøre for å piffe den opp.

Med frukt f.eks og balsamico på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...