Sørlandsmamma Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Hva skal dere ha på menyen i bryllupet...? Vi har ikke tenkt så mye på det ennå, men må sette i gang nå. Skal ha en 3 retters og håper å få tak i en god kokk somkan lage dette Spennende å høre hva dere andre har tenkt og kanskje bli inspirert
Gjest Gjest_Thalia_* Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Vi skal ha grillpølser med lompe til forrett, grandiosa til hovedrett og Mr.Freeze til dessert. Vi har mye eksklusivt tilbehør, som KIMs potetskruer og sørlandschips. Til maten skal vi drikke Landlord sitronbrus.
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Vi skal ha tre-retters : Spekeskinke m/melon til forrett. Marinert elgstek m/viltsaus, poteter, grønnsaker og annet godt tilbehør til hovedrett. Hjemmelaget trøffelkake/konfektkake m/vaniljeis, pyntet med jordbær og kiwi til dessert. Vi skal bare leie inn noen til å servere og varme opp/steke ferdig resten av hovedretten på selve bryllupsdagen. Har mange i familien som er kokker så vi planlegger å lage mye selv =)
LindaM Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Vi skal ha noe som alle liker, og viktigst av alt; blir mette av! Forrett: Spekeskinke med melon Hovedrett: Helstekt indrefilét med bakt potet, ristet champignon og brocolli (Litt "Big horn" preg over denne middagen ) Dessert: hjemmelaget karamellpudding med karamellsaus, pyntet med friske bær. Vi bestemte oss for denne menyen en kveld vi var skikkelig sultne på en skikkelig middag!! he he Tror de fleste blir veldig fornøyde med god, tradisjonell mat!
Frøken Mitzi Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Hjemmelaget trøffelkake/konfektkake m/vaniljeis, pyntet med jordbær og kiwi til dessert. Litt OT: Jordbær og kiwi er flott som pynt, berre ver obs på at det kan vere fleire som er veldig allergisk mot kiwi, slik at dokke har eit par dessertar klar om det er nokon allergikarar blant gjestane.
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Litt OT: Jordbær og kiwi er flott som pynt, berre ver obs på at det kan vere fleire som er veldig allergisk mot kiwi, slik at dokke har eit par dessertar klar om det er nokon allergikarar blant gjestane. Det var et bra tips! Skal høre litt rundt om det er noen som ikke tåler kiwi
^^Belle^^ Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Vi hadde en veldig standard meny i vårt bryllup. :: Forrett: blomkålsuppe Hovedrett: reinsdyrsteik med poteter, grønnsaker og viltsaus Dessert: Dronning Maud pudding. Jeg får litt hetta når menyen er ekstremt avansert. I sommer skal vi i bryllup med 6-7 retters middag.
la novia Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Vi skal også ha treretters: varmrøkt ørret, urtefylte lammelår og tilslørte bondepiker. Nam!
Frøken Mitzi Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Det var et bra tips! Skal høre litt rundt om det er noen som ikke tåler kiwi Eg veit ikkje kor vanleg det er, men sidan eg sjølv er allergisk mot kiwi, er eg alltid obs når eg ser kiwi nemnt. Det er litt kjedlig å måtte takke nei til dessert
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Eg veit ikkje kor vanleg det er, men sidan eg sjølv er allergisk mot kiwi, er eg alltid obs når eg ser kiwi nemnt. Det er litt kjedlig å måtte takke nei til dessert Det kan vel også være lurt å opplyse om evt allergier når man takker ja til å komme, slik at man slipper å takke nei...
Gjest Elize Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 I vårt bryllup hadde vi: Forrett: Blinis med laks og rømme. Hovedrett: Lammestek med fløtegratinerte poteter og grønnsaker. Desert: Fromasj med sjokoladesaus. Nam nam
Heart7086 Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Så avansert! Vi er ikke vant med forretter og greier, så vår middag blir ekstremt enkel; Middag: elgstek, viltsaus, poteter og grønnsaker. Leier inn kokk som er veldig flink og vant med elg-tilberedning. Dessert; Blir servert sammen med kaffen, når resten av gjestene er kommet, nemlig kaker!
Rampolina Skrevet 17. februar 2010 #13 Skrevet 17. februar 2010 Så avansert! Vi er ikke vant med forretter og greier, så vår middag blir ekstremt enkel; Middag: elgstek, viltsaus, poteter og grønnsaker. Leier inn kokk som er veldig flink og vant med elg-tilberedning. Dessert; Blir servert sammen med kaffen, når resten av gjestene er kommet, nemlig kaker! Det er vel ikke avansert fordi det er 3retters vel? Synes faktisk ingen av menyene over her er hverken avanserte, ekstreme eller noe i den duren. Kun helt tradisjonelle, vanlige bryllupsmiddager. 1
Gjest Pippelipp Skrevet 17. februar 2010 #14 Skrevet 17. februar 2010 I Østerrike blir det suppe til forrett, steirisk svinestek til hovedrett og noe jordbeær noe til dessert. Kaffe og kaker. I Norge blir det noe laks noe til forrett og buffet med tradisjonsmat både til hovedrett og dessert. Kaffe og kaker fra begge land.
Anglofil Skrevet 17. februar 2010 #15 Skrevet 17. februar 2010 Noen som har forslag til gode foretter som ikke er fisk eller spekemat? Suppe ser jeg som et alternativ, men hvilken? Ikke spesielt glad i blomkålsuppe, men andre forslag tas i mot med glede. Andre forretter er selvfølgelig velkomne Mvh Yvonne
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. februar 2010 #16 Skrevet 17. februar 2010 Noen som har forslag til gode foretter som ikke er fisk eller spekemat? Suppe ser jeg som et alternativ, men hvilken? Ikke spesielt glad i blomkålsuppe, men andre forslag tas i mot med glede. Andre forretter er selvfølgelig velkomne Mvh Yvonne kokte winerpølser.
Gjest b Skrevet 17. februar 2010 #17 Skrevet 17. februar 2010 Noen som har forslag til gode foretter som ikke er fisk eller spekemat? Suppe ser jeg som et alternativ, men hvilken? Ikke spesielt glad i blomkålsuppe, men andre forslag tas i mot med glede. Andre forretter er selvfølgelig velkomne Mvh Yvonne Carpaccio er godt. Suppe kan være godt, men spørs litt på årstid også synes jeg. Kan jo ha kald suppe a la gazpacho eller avocadosuppe om det er sommer.
Anglofil Skrevet 17. februar 2010 #18 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Carpaccio er godt. Suppe kan være godt, men spørs litt på årstid også synes jeg. Kan jo ha kald suppe a la gazpacho eller avocadosuppe om det er sommer. Jeg tror nok dessverre at carpaccio ikke er noe for oss. Ut fra hva jeg leser så er det rått oksekjøtt? Mvh Yvonne Endret 17. februar 2010 av Yvonne
Gjest b Skrevet 17. februar 2010 #19 Skrevet 17. februar 2010 Jeg tror nok dessverre at carpaccio ikke er noe for oss. Ut fra hva jeg leser så er det rått oksekjøtt? Mvh Yvonne Er nok det ja. Kanskje ikke noe alle liker nei.. Skjønner det kanskje ikke var så godt forslag
Anglofil Skrevet 17. februar 2010 #20 Skrevet 17. februar 2010 Er nok det ja. Kanskje ikke noe alle liker nei.. Skjønner det kanskje ikke var så godt forslag Takk for forslag allefall. Hadde det ikke vært bryllupsmiddagen kunne vi kanskje ha gått for det, men akkurat på denne dagen er det ønskelig å sette opp en meny som består av mat vi liker godt. Fant derimot ut at stedet vi skal ha middagen har en forrett bestående av kylling som forøvrig virker veldig god, så jeg tror kanskje vi skal gå for det. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå