Gjest :) Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Noen som vet hvor lenge mineralsminke er holdbar? Jeg pleier å bestille store mengder når jeg først bestiller sminke. Bestiller da forskjellige farger siden hudtonen forander seg gjennom året. Dette har medført at jeg har et relativt stort lager... ;p Noen av boksene er sikkert et par år gamle. Kan desse fortsatt brukes?
Rosebud Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er ikke sikker på hvor lenge all mineralsminke er holdbar, men jeg har en foundation fra ID Bare Minerals, som er helt ny, fikk den for 2 uker siden, og den er holdbar til juni 2011. Kanskje det er liknende holdbarhet på dine? Ca 1,5 år i så fall. Men jeg mener at det skal stå på produktene, enten en slik "krukke" med et tall inni som indikerer hvor mange mnd produktet er holdbart, eller bare en datostempling. Holder seg sikkert noe lenger enn hva som står på boksen da, i alle fall om den er uåpnet. Du kan jo åpne dem å se; ser de rare ut, eller lukter ekkelt kan det være en god idé å droppe å bruke dem, hvis de ser ok ut, lukter normalt, og fungerer normalt ser jeg ingen grunn til å ikke bruke dem, du kan i alle fall teste dem på et lite hudområde og se om du reagerer på dem, hvis ikke ville jeg sagt go for it
Jade Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 mener jeg har hørt 2 år for pulverprodukter, men følg det som står på pakningen. Og så har du vel bare brukt kosten i lokket? Altså ingen skitten kost oppi produktet? Ville også testet produktet slik hun over anbefaler.
Gjest :) Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Takk for svar begge to:) Jeg kan ikke finne noe datomerking på boksene. Eneste som står der er en rekke med tall og bokstaver, som er vidt forskjellig på hver boks. Tror kanskje noen av boksene er mer enn 2 år, men de lukter/ser her normale ut. Nå har jeg sminke på armene. Det er kanskje ikke en helt god test for hvordan ansiktshuden reagerer, menmen.. Får se hva som skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå