Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var vi på kafe med noen venner av han som jeg aldri har møtt før, og siden det er OL har mange av cafeene i byen sendinger på storskjerm. Vi ble sittende og prate, og jeg merket at han var stille og stadig stirret bort på apparatet på veggen. Jeg prøvde å dulte borti han og si at han kanskje skulle konsentrere seg om grunnen til at vi var der. Han sa unnskyld, men etter ti sec var han ikke mentalt tilstede i det hele tatt. Og der satt jeg, med hans venner, på en kafetur han hadde tatt initiativ til. Og til informasjon så var det ikke noe han "måtte" ha med seg på tv, for han er flink til å si ifra hva han vil se og når. Det være seg fotball, eller andre ting.

Dette er bare en av mange episoder hvor jeg merker at jeg reagerer litt. Han kan sitte en hel kveld og glo på tv, pcskjerm, mobilen, teksttv, aviser og så videre uten å knapt legge merke til meg. Noen ganger forsøker jeg å skru av tv, og sette på litt musikk (når vi spiser feks), for å få litt oppmerksomhet. Da kan det hende han plutselig surfer på nettet på mobilen. Er jeg en tur på do, har han skrudd på teksttv når jeg kommer tilbake. Sitter vi på cafe sitter han plutselig og leser avisen. Han må alltid ha med seg mobilen over alt hvor vi er, selv om det er en liten søndagstur i skogen. Når vi legger oss sammen, og jeg gleder meg til et øyeblikk med uforstyrret kos, hender det ofte at han ligger og leser ett eller annet på mobilnettet. JEg må liksom alltid "ta fra han" disse tingene, og det anser jeg som litt uverdig. Blir heller så jeg gir blaffen, og da er det jo ikke noe vits i å gjøre noe sammen lenger, siden han stort sett har hodet ett annet sted.

Jeg har aldri opplevd slikt før, og når jeg tar det opp får han det til å føles som om det er jeg som overreagerer. Men hadde jeg vært på cafe med en venninne hadde jeg blitt sur om hun satt og surfet på facebook eller leste avisen. Forventer ikke noe mindre av en kjæreste, selv om man kanskje møter vedkommende litt oftere. Må også legge til at vi har hektiske uker, og at jeg derfor er litt ekstra keen på å ha "kvalitetstid" når vi først møtes.

Ikke sikkert på om jeg har fått formidlet dette riktig. Vil ikke overdrive heller... Det er ikke sånn at vi aldri har en koselig kveld sammen! Men synes dere også at dette virker litt stressende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt irritert ja.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde taklet det i det hele tatt. Snakk med han om det, om du får oppmerksomheten hans.

Skrevet

Noen kjeder seg lett selv om de elsker kjæresten sin.

Kanskje han er sånn? For noen er ikke tid sammen veldig viktig.

Har du snakket med ham om dette? Om hvorfor han er sånn?

Gjest Gjest_lille meg_*
Skrevet

Hehe, dette høres ut som typen min, altså! Er vi en sjelden gang på kafe er det frem med avisa, eller så fikler han med mobilen. Han er rett og slett ikke så veldig sosial av seg. Jeg stresser ikke så mye med det, egentlig. Slik er han bare :)

Skrevet (endret)

Alt det du skriver kunne vert meg i mitt tidligere forhold.

Kjørte kort prosess jeg........ba ham flytte ut.

Taklet ikke at vi skulle bo sammen, aldri snakke sammen osv. Er sikker på at jeg kunne gått naken forbi ham i stua uten at han hadde lagt merke til meg.

Nei, hvis han ikke er villig til å snakke om dette å finne en middels løsning, ja da vet jeg hva jeg hadde gjort.

Endret av Alladin
Skrevet

Her går det heldigvis begge veier. Men i det siste har jeg vært ganske så irritert i perioder, da han har vært fullstendig oppslukt i den nye dingsen sin: iPod Touch, hvert våkne minutt. :roll:

Jeg har for øvrig vokst opp med en sportsidiot av en far, og lært at når det er sport på TV, så nytter det ikke å konversere med han.

Skrevet

Jeg har det også sånn. Jeg har bedt om litt tid uten pc innimellom.., noe han faktisk har gjort også.

Men jeg har en bekjent som har det helt likt som oss. En kveld la hun seg naken i senga med ett stor ark over magen hvor det stod : Her er din nye pc, bare å trykke.. :klappe:

Han skjønte tegningen da.

Skrevet

Gratulerer, du har en Mann i hus :gjeiper: Virker som at den arten bare er sånn, rett og slett. I allefall har de eksemplarene jeg har vært borti vært slik :sukk:

I blant er jeg sikker på at om jeg hadde kledd meg naken og stilt meg foran tv'n, så hadde jeg fått "flytt deg, du står i veien" eller "ikke skrem naboene" :filer:

Skrevet
Men jeg har en bekjent som har det helt likt som oss. En kveld la hun seg naken i senga med ett stor ark over magen hvor det stod : Her er din nye pc, bare å trykke.. :klappe:

Han skjønte tegningen da.

Den var jammen bra! :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...