mammatiltre Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 (endret) Delt foreldreansvar - hvilket ansvar gir det både hovedomsorgsperson og samværsforeldre? Endret 15. februar 2010 av mammatiltre
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har en datter på 15, med adhd som bor hos sin far i Sverige. Vi har delt foreldreansvar som vi også hadde når hun bodde hos meg. Jeg har alltid vært nøye på å dele små og store ting med faren, og spesielt ting som barna har synes vært vanskelig. Forrige helg var hun på haste time på BUP - uten at far informerer meg. Er dette riktig? er det lov? Jeg er såret og synes det er trist at han velger meg bort som ansvarlig foreldre. Jeg får heller ingen beskjed om hva som ble sagt på BUP, annet enn små drypp datteren kommer med i løpet av helgen, som f.eks akuttnr til BUP i sverige om hun skulle ønske å ta livet sitt.. eller ord som susidal og tvangstanker (uten at hun skjønner hva dette betyr). Noen som har noen erfaring her? Far kan selvfølgelig velge å holde deg utenfor, akkurat som du kan velge å ikke si ting til far. Det at man har felles foreldreansvar tvinger ikke den andre parten til å være åpen om alt. Så lov er det, men neppe riktig. Juss til side - far burde selvfølgelig være i en god og åpen dialog med deg om barnet, og spesielt dersom det oppstår vanskelige situasjoner som dere begge må hjelpe barnet med å finne ut av. Men BUP skal også vite at barnet har to hjem og på denne måten informere begge parter likt, ihvertfall når det gjelder formell informasjon. Så gi BUP de opplysningene de trenger for å holde også deg informert, sende deg kopi av evt skriftlige ting etc.
mammatiltre Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2010 (endret) Takk for svar. Så det er ikke påkrevd å dele info i forhold til medisinske ting heller? Endret 15. februar 2010 av mammatiltre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå