Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #1 Del Skrevet 15. februar 2010 I dag så jeg en gutt i 30(!)-årene med helt tydelig foundation i ansiktet. Ikke bare var det helt feil farge som gjorde at han så urteit ut.(gulbrunt ansikt og hvit hals)I tillegg så det ut som han hadde kladdet på skikkelig mye. Hva er dette for noe? Kan ikke gutter forbli gutter og la sminking være en jentegreie? Jeg blir kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #2 Del Skrevet 15. februar 2010 "Hvorfor må jenter gå i bukse, slips, boxershorts eller ha kort hår". Kan dem ikke forbli jenter?" Vel, nå står jeg så klart ikke for det, men hadde du synes at det var hyggelig å få høre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #3 Del Skrevet 15. februar 2010 Kan ikke folk slutte å dømme? Kanskje han hadde lyst? Eller kanskje han har en sykdom som gjør at han ikke har noe særlig valg (som vitiligo f.eks)? Hvem vet? Ikke vi i hvertfall. Så vær så vennlig å slutt og døm. Det kan være tusen av grunner til at han hadde på seg sminke. Og gutter er fortsatt gutter selv om de har på seg sminke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #4 Del Skrevet 15. februar 2010 Hva er det du vil frem til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 15. februar 2010 #5 Del Skrevet 15. februar 2010 Kan ikke folk slutte å dømme? Kanskje han hadde lyst? Eller kanskje han har en sykdom som gjør at han ikke har noe særlig valg (som vitiligo f.eks)? Hvem vet? Ikke vi i hvertfall. Så vær så vennlig å slutt og døm. Det kan være tusen av grunner til at han hadde på seg sminke. Og gutter er fortsatt gutter selv om de har på seg sminke. Jeg ble kvalm av synet og det så helt forjævlig ut. Hva er det som får gutter til å kladde på et tykt lag med forundation? Jeg tror ikke det er noen medisinsk begrunnelse. Gutter med sminke er ikke lenger gutter, da er de jentegutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 15. februar 2010 #6 Del Skrevet 15. februar 2010 Gutter med sminke er ikke lenger gutter, da er de jentegutter. Men kanskje de foretrekker andre gutter, så da er det jo greit å se dette på avstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #7 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvem vet? Homo eller ikke, det ser like stygt ut uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 15. februar 2010 #8 Del Skrevet 15. februar 2010 Syns mannfolk kan få sminke seg så mye de bare vil eg. Selv om sminke er mest brukt av jenter, betyr ikkje det at det er offlimits for gutta av den grunn. Greit nok, han du såg hadde sikkert overdrevet det. Kanskje han hadde dårlig tid, eller ville dekke over noe og lånte sminken til dama, hvem veit? Er sjeldent verre enn det kvinnfolk gjør likevel. Har sett damer med for mye pudder i fjeset + tørr hud. Det var stygt. Ei med brunkrem i ansikt, hvor det var ei kantlinje rundt heile fjeset hennes, halsen var kritthvit, og det var hendene hennes også. Lekkert.. Rett sminke på rett mannfolk kan være riktig så sexy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #9 Del Skrevet 15. februar 2010 For å være helt ærlig driter jeg i hva andre mener om sminke på gutter, om dere liker det eller ikke. Spørsmålet er hvorfor gutter sminker seg. Da må svaret komme fra en gutt som faktisk bruker foundation i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
consternation Skrevet 15. februar 2010 #10 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg kjenner flere gutter som bruker foundation/dekk-krem, de er ikke "jentete" av den grunn. Hvorfor skal ikke gutter få lov å dekke over kviser, for eksempel? Enkelte brukes også bare concealer rundt øynene, akkurat slik som jenter, for å dekke over mørke ringer og lignende. Greit, det er ikke akkurat supermanly, men jeg synes de har like mye rett som jenter til å bruke slike hjelpemidler for å dekke over og skjule urenheter, spesielt hvis det er noe de plages med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 15. februar 2010 #11 Del Skrevet 15. februar 2010 De sminker seg vel av samme grunn som jenter - for å se bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #12 Del Skrevet 15. februar 2010 For å være helt ærlig driter jeg i hva andre mener om sminke på gutter, om dere liker det eller ikke. Spørsmålet er hvorfor gutter sminker seg. Da må svaret komme fra en gutt som faktisk bruker foundation i ansiktet. Nå er det heldigvis sånn her i landet at man ikke har noen forklaringsplikt om man er litt annerledes. Så du kan jo fortsette å lure. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 15. februar 2010 #13 Del Skrevet 15. februar 2010 Altså - hvis det er gutter som sminker seg for å oppnå en effekt ala Marylin Manson så er det helt ok (selv om jeg personlig synes det ser teit ut) Men når vi snakker om vestkantguttene med selvbruning, pudder osv. som sminker seg fordi de er noen forfengelige horer som desperat ønsker å være med på neste paradise hotel - da er det hinsides tragisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 15. februar 2010 #14 Del Skrevet 15. februar 2010 Å bli kvalm av å se foundation med feil farge på en guttemenneske? For min del kan gutter/menn både bruke foundation, leppestifte eller ikke bruke noe - det får alle velge selv. Om noen virkelig bommer med fargen og ovedriver voldsomt kan jeg nok undre meg litt, men det skal da virkelig mer til før jeg starter å føle kvalme. Men synes det er generelt bra at flere menn endelig tar vare på huden sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fröya Skrevet 15. februar 2010 #15 Del Skrevet 15. februar 2010 Hva skal man si? Smaken er som baken =) Greit nok at enkelte menn er mer femi enn andre, men jeg foretrekker nok en usminka mann! jeg fikk faktisk lov å sminke kjäresten min (etter mye masing) Jovisst så han söt og gullig ut, men hva er vel bedre og mer sexy enn en riktig mann med skjeggstubber, hårete bröst, en mild lukt av svette (haha) og brede skuldre?? oohoho.. Nå var kanskje ikke hårete bröst det vi pratet om, men fantasien boblet på her :rødme: Men tilbake til temaet, nei jeg syns ikke gutter med sminke er pent, når gutta blir mer fokusert på utseende sitt mer enn kjärringa, så er det noe som ikke stemmer helt. Det er min mening hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hetheru Skrevet 15. februar 2010 #16 Del Skrevet 15. februar 2010 Sminke på menn er jo ikke noe nytt egntlig. Helt fra de første menneskene som brukte "krigsmaling", (i mangel av et bedre ord,) og til egypterne bla. I egypt ble øyesminke brukt for å beskytte øynene mot solen og øyesykdommer. Ser ikke noe galt i at menn/gutter skal bruke sminke. Men det er selvfølgelig viktig at de kan legge den pent. Når det er sagt, så er det en god del kvinner som kunne trengt et aldri så lite sminkekurs også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt 23 Skrevet 15. februar 2010 #17 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg bruker sminke for å se ut som jente. Bruke alle andre jenteting også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #18 Del Skrevet 15. februar 2010 Altså - hvis det er gutter som sminker seg for å oppnå en effekt ala Marylin Manson så er det helt ok (selv om jeg personlig synes det ser teit ut) Men når vi snakker om vestkantguttene med selvbruning, pudder osv. som sminker seg fordi de er noen forfengelige horer som desperat ønsker å være med på neste paradise hotel - da er det hinsides tragisk. Vestkantjentene med orange tryner ser ikke akkurat bedre ut, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 15. februar 2010 #19 Del Skrevet 15. februar 2010 Vestkantjentene med orange tryner ser ikke akkurat bedre ut, da. Det også ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå