Gå til innhold

Brudepar som ønsker seg penger i gave

Anbefalte innlegg

Gjest Liv Ingrid
Skrevet

Jeg skal snart i bryllup til et vennepar, og jeg skal være toastmaster. Brudeparet ønsker seg penger/gavesjekker, og jeg lurer da på hvor mye man forventes å gi?

Har ikke kjent paret lenge, men vi er blitt svært gode venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, min første tanke var mellom 500-1000kr.

Spørs hvor mye du er villig til å gi selv da..

Skrevet
Tja, min første tanke var mellom 500-1000kr.

Spørs hvor mye du er villig til å gi selv da..

Ja, det var det jeg også tenkte.

Er så mye lettere meg gaver, for da er prisen litt mer skjult ;)

Men er villig til å gi en del da. Tenkte bare å forhøre meg litt så jeg ikke bommer grovt.

Skrevet

penger er flott som gave. la de heller få kjøpe seg noe de trenger ...

500-800 kr er passende gave syntes jeg

• Liker 1
Skrevet

Penger er flott gave! Brudeparet blir garantert fornøyde :)

Jeg ville gitt 500 - 1000kr.

Vi gav 1000kr i bryllupsgave til en god venninne jeg var forlover for. Jeg er frisør, og ordnet brudefrisyren hennes gratis, så det ble en del av gaven. Ellers hadde vi kanskje lagt til 500kr ekstra siden jeg var forlover.

Altid litt vanskeligere med sånne gaver. Men hvis de ønsker seg det, så ville jeg absolutt ikke nølt med å gi penger.

• Liker 1
Skrevet

ønsker de penger, så ønsker de penger. LIke greit det som "gavelister" på glassmagasinet...

Er du alene synes jeg også 700-1000 er ok. 3-400 virker lusent

Skrevet

Om man er flere som kan gå sammen om å gi gave, eller om man ønsker å skjule summen litt er et pengetre en gave min familie har hatt veldig suksess med. en litt pen krukke, gjerne pakket i aliminiumsfolie eller sølvfarget, isopor og ståltråd. man trer en-kroner og perler på ståltråden og tvinner dem i spiraler. femtilapper kan brettes i vifte og surret tråd rundt på midten så blir det blader. Man velger selv hvor mye pynt man vil stæsje rundt. Mine foreldre har gjort dette ved to anledninger til mine søskenbarn hvor de var flere tanter og onkler som gikk sammen om gaven. De ble utrolig flotte og brudeparene ble kjempefornøyde. Også ser det mye morsomere ut på gavebordet enn en konvorlutt :)

ps. jeg skal registrere meg snart. Har funnet veldig mye spennende lesning på forumet :)

Skrevet

Ønsker de seg penger så ønsker de seg penger. Har de lagt ut gaveliste har de gjort det. Har de skrevet ønskelsite er det greit. Hvem er det som har rett til å bestemme hva som er ok å ønske seg og ikke? Et vennepar av meg følte de hadde alt, unntatt penger, og det de ønsket seg mest var en bryllupsreise. Selvfølgelig har jeg lyst til å bidra til deres høyeste ønske. Selv hadde jeg lyst på et minne fra alle, men ønsket ikke å få hva som helst. Det ble en gaveliste med mange spesielle ting. Ser ikke helt forskjellen på å ønske seg kontanter, eller 12 glass og 12 asjetter. Man husker jo ikke hvem som har gitt det enkelte glasset uansett?

Hva man gir avhenger av hvor nærme man er, hva slags fest de har lagt opp til, og om det bare er fra deg enn også fra følge. Slik pleier jeg å gi, og skiller ikke mellom kontanter og gaver:

- venner/familie, uten bryllupsfest, 200-500

- venn/søskenbarn, bare meg 500-750, meg og mann 1000.

- god venn, bare meg ca 1000, meg og mann 1500

- da jeg var forlover - meg og mann 2000

- søsken av meg og mann - 3000.

Skrevet

Ettersom jeg er ung, planlegger bryllup selv og ikke har allverdens med penger, ville jeg gitt ca 500 kr tror jeg :)

Noe i mellom 500-1000 tror jeg er passe!

Skrevet

Vi kommer til å skrive ned noen ønsker, men hovedsaklig ønsker vi oss penger øremerket til bryllupsreisen, husbygging/huskjøp. Sånn er det og sånn blir det.

Til TS; jeg ville gitt minst 500,- enkelt og greit :)

Skrevet

Tråden er delt - diskusjonen om penger som gave kan finnes her

Bond, mod

Skrevet

Selv om brudeparet ønsker seg penger, så går det ann å gi det på en annen måte enn penger sammen med kortet, eller et gavekort.

Fetteren min konfirmerer seg til våren og da har jeg tenkt å kjøpe en billig ramme der jeg danderer/lager et bilde av pengene inni (tenker å bruke femtilapper og kanskje noe mynt)- dette vil jeg tro også vil fungere til bryllupspresang. Blir litt mer artig :)

Vet om noen som fikk sparegris med femtiøringer til konfirmasjonen også - er jo fortsatt penger, de trenger bare å gå i banken å sette de inn på konto i ettertid, men er mye artigere å gi og man blir vel gjerne husket bedre for gaven.

Gjest Liv Ingrid
Skrevet

Likte ideen med sparegrisen, selvom jeg tror jeg fyller den med noe annet enn femtiøringer :fnise:

Det finnes jo sikkert mange fine sparegriser, og da skiller jeg meg jo litt ut. Takk for tips!

Gjest Gjest_julie_*
Skrevet

500 kroner hvis du ikke har kjent de så lenge, men avhengig av om du er student eller har en veldig god økonomi. Men ikke over tusen kroner siden du ikke er i nærmeste familie.

Skrevet
Tror jeg faller ned på 750 kr :)

Nei nei. Det er en tabbe. Femti kroner... Enten gir du 700 eller 800 og ikke midt i mellom.

Skrevet
Nei nei. Det er en tabbe. Femti kroner... Enten gir du 700 eller 800 og ikke midt i mellom.

750 er "lov". Det ligger jo midt mellom 500 og 1000, så i den sammenhengen er en femtilapp greit. Hadde det vært f.eks 650 eller 850 ville det sett litt rart ut med femtilappen, men 750 anser i alle fall jeg som et tall som det går an å falle ned på.

Var jeg invitert alene i bryllupet ville jeg trolig gitt enten 500 eller 750, avhengig av hvor nært forhold jeg hadde til brudeparet. Sammen med samboer ville jeg gitt enten 750 eller 1000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...