Gjest urolig mamma Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Jeg får nok ikke bhg plass til jeg må beg å jobbe igjen,som er i mars. Har da kommet frem til at jeg mest sannsynlig må ha dagmamma til småen,pga jeg er avhengg av å jobbe mest mulig pga økonomi. men jeg er så sinnsykt bekymret!!bare tanken på å ha en vilt fremmed i mitt hus,med mitt barn..den klarer jeg ikke.er jo livredd etter å ha hørt div.skrekkhistorier om barn som blir mishandlet/vanskjøtt o.l. av såkalte "dagmammaer". er det noen som har erfaring med dagmammabruk,og som kan gi meg tips? hvordan går man frem for å få en (anbefalt/godkjent..) dagmamma? er det noe konkrete spørsmål o.l. jeg bør stille ev.kandidat? setter stor pris på svar,håper noen kan hjelpe!
Susan Sto Helit Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Dette kommer jo an på hvor du bor. I Oslo finnes det egne firmaer som har spesialisert seg på å formidle dagmammaer og barnevakter. Det er mulig det samme finnes andre steder. Ellers er det jo mulig å spørre andre mødre som er hjemme med barn, om de kunne tenke seg å være dagmamma for ditt barn. Da blir det jo hjemme hos dem da, men det kan vel ikke vanskeligere enn evt. barnehage ville vært.
Gjest Blush Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Dagmammaer pleier å være hjemme hos seg selv med flere barn, ikke i huset til barnets foreldre? Uansett, det er fullt mulig å finne en oppegående dagmamma. Vær grundig, "intrervju" flere, og be om mange referanser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå