Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sett utallige tråder her på KG om valg av barnevogn og tenkt at er det virkelig så vanskelig å bestemme seg? Men nå som vi har prøvd så skjønner jeg at svaret er JA! Vi var innom tre butikker med et ganske klart bilde av hva vi ønsket oss, men alt betjeningen klarte å prate om var hjulene. Antall og type hjul kommer ganske langt nede på vår prioriteringsliste.

Så da beklager jeg på det dypeste for å ha startet nok en tråd om dette, men håper alikevell at noen tålmodige sjeler kan hjelpe oss. Her er listen vår over krav til vognen:

* Blir minst mulig i sammenslått stilling (og lett å slå sammen!)

* Lett å svinge

* Mulighet til søskenbrett

* Bag med bæreseler, gjerne som går over skulderen

* Justerbart håndtak

Noen forslag til vogn?

Også lurer jeg på om det er verdt det å kjøpe vogn i Sverige? Sparer man mye penger på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en simo kombi og en brukt graco 'trille'.

Simoen kjøpte vi først. Den tar opp stort sett hele plassen i bagasjerommet på en vanlig bil når den er pakket sammen. Men jeg synes den er enkel å ta fra hverandre. Du bare trykker inn to 'knapper' også er den lagt sammen.

Jeg synes den er lett å svinge, iallefall i forhold til emmaljungaen til svigerinna mi og gracoen vår. Den har veldig god fjæring så den er også lett å rugge.

Vi har ikke søskenbrett, men jeg skal ikke se bort ifra at det går ann.

Det er lange bæreseler på bagen, og jeg tar den gjerne over skulderen. Minuset (sånn sett) er at bagen er lang. Det liker jeg i forhold til at vesla kan bruke bagen lenge.

Vogna har justerbart håndtak, men kan være litt vanskelig å håndtere på det høyeste (kanskje fordi jeg ikke er vandt til det).

Gracoen blir så liten at du lurer på hvor vogna ble av når du pakker den sammen. Den er også veldig lett å pakke sammen bare å dra i to håndtak.

Den har ingen bag, men ti bruker den bare som ekstravogn til når vi skal på turer der vi trenger en mindre og lettere vogn.

Skrevet
Jeg har sett utallige tråder her på KG om valg av barnevogn og tenkt at er det virkelig så vanskelig å bestemme seg? Men nå som vi har prøvd så skjønner jeg at svaret er JA! Vi var innom tre butikker med et ganske klart bilde av hva vi ønsket oss, men alt betjeningen klarte å prate om var hjulene. Antall og type hjul kommer ganske langt nede på vår prioriteringsliste.

Så da beklager jeg på det dypeste for å ha startet nok en tråd om dette, men håper alikevell at noen tålmodige sjeler kan hjelpe oss. Her er listen vår over krav til vognen:

* Lett å svinge

* Justerbart håndtak

Noen forslag til vogn?

Også lurer jeg på om det er verdt det å kjøpe vogn i Sverige? Sparer man mye penger på det?

Slenger meg på denne jeg også :)

Jeg vet at vi ønsker vogn med 4 hjul, men det er mye å velge mellom...

Vet at om du skal kjøpe en Svenskprodusert vogn som feks. Emmaljunga så er det endel å spare på å kjøpe i Sverige, men andre merker vet jeg ikke hvordan er i pris.

Forslag mottas med takk :)

Skrevet

Jeg titter også på vogn, og Simo kombi er egentlig min drømmevogn! MEN den har ikke svingbare hjul... Det virker jo helt håpløst å svinge med den. Er det det NiChia? Har vært borti vogner uten svingbare hjul før, og det er det viktigste kravet på min liste.

Skrevet
Her er listen vår over krav til vognen:

* Lett å svinge

* Justerbart håndtak

Du sier du ikke bryr deg om antall og type hjul, men samtidig har du et krav til at vognen skal være lett å svinge?? Disse henger sammen..

Vogner med lufthjul er lette og gode å trille, og de humper ikke så fælt som vogner uten lufthjul gjør. Godt for babyen. Svingbare hjul vs ikke svingbare hjul utgjør også stor forskjell på hvor lett det er å svinge.

Vi har maxicosi mura 4. Den er mer stabil enn mura 3 (antall hjul), begge er svingbare lufthjul, kjempelett og god å trille. Den blir veldig liten sammenslått synes jeg, og er veldig lett å folde sammen/ut. Søskenbrett kan vel kjøpes "løst" og hektes på alle vogner? Simo lager søskenbrett iallefall, men tror de er mer eller mindre universelle. Spør på butikk. Håndtaket er justerbart på Mura 4. Bagen har ikke bæreseler, men bærehåndtak. 2 på hver side av baggen, og ett i toppen av kalesjen, så hele baggen kan bæres etter kalesjestangen.

Vi kjøpte vognen på tysk nettbutikk, og sparte noen tusen på det.

Baggen er større enn hos Quinny. Gutten min er helt gjennomsnittlig lengde, og har enda en del å gå på, han er 6 mnd nå. Så vi slipper å begynne med sportsdel prematurt fordi baggen er liten.

Jeg vurderte også Simo, men den kom på andreplass hovedsaklig fordi ja det er en kvalitetsvogn med dyp kalesj og stor bag så det er lunt og fint for babyen, men det er samtidig et enormt drog på over 20 kg uten svingbare forhjul man skal drasse med seg i bil og på turer... Jeg ble svett bare ved tanken, det kan da ikke være meningen det skal være så strabasiøst å ta seg en trilletur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...