Gjest håpløs Skrevet 15. februar 2010 #1 Skrevet 15. februar 2010 Jeg vet dette hørtes helt tragisk ut og det er det kanskje også. Men jeg klarer ikke kommunisere med min mann. Vi har vært gift i syv år og har det fint, men ikke noe mer enn det. Vi trives sammen,ser på tv osv. men det er ingenting passion om dere forstår. Ett nuss i ny og ne før vi går på jobb og når vi legger oss. Når jeg prøver å ta dette opp så fnyser han det bare bort. Er også meg som tar alt husarbeidet og jeg føler meg mer som en romkamerat som rydder og steller for han. Flere ganger i det siste jeg føler jeg kunne fått det bedre alene. Ønsker meg barn,men min mann vil vente litt. Tenker hver dag at i kveld må vi snakke om dette, men får ingenting ut, blir mer klaging om du forstår. Alle forslag om å finne på noe utenfor husets vegger blir avfeid. Vi kan bare finne på noe om noen flere blir med, som kino,ut på byen,ut å spise osv. Vi prater helt fint om vanlige ting,men vanskelige ting er håpløst Hvorfor klarer jeg ikke si hvordan jeg føler? Flere som er i samme situasjon? Har satt meg helt fast her og begynner å bli veldig frustert.
Gjest MikeWaters Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Jeg vet dette hørtes helt tragisk ut og det er det kanskje også. Men jeg klarer ikke kommunisere med min mann. Vi har vært gift i syv år og har det fint, men ikke noe mer enn det. Vi trives sammen,ser på tv osv. men det er ingenting passion om dere forstår. Ett nuss i ny og ne før vi går på jobb og når vi legger oss. Når jeg prøver å ta dette opp så fnyser han det bare bort. Er også meg som tar alt husarbeidet og jeg føler meg mer som en romkamerat som rydder og steller for han. Flere ganger i det siste jeg føler jeg kunne fått det bedre alene. Ønsker meg barn,men min mann vil vente litt. Tenker hver dag at i kveld må vi snakke om dette, men får ingenting ut, blir mer klaging om du forstår. Alle forslag om å finne på noe utenfor husets vegger blir avfeid. Vi kan bare finne på noe om noen flere blir med, som kino,ut på byen,ut å spise osv. Vi prater helt fint om vanlige ting,men vanskelige ting er håpløst Hvorfor klarer jeg ikke si hvordan jeg føler? Flere som er i samme situasjon? Har satt meg helt fast her og begynner å bli veldig frustert. Er ikke alltid like lett å vite hvor, når og hvorfor ting går i stå, det som er sikkert er at kommunikasjon må være på plass og fungere hvis dere skal ha barn sammen. Hvis ikke bryter forholdet sammen fortere enn dere klarer å skifte en full bleie. Er dette mannen du ønsker å dele resten av livet med? En mann som fnyser bort viktige ting du prøver å ta opp?
leirbål Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Sett deg ned med mannen din og be ham om en samtale. Passer det ikke da spør du når det passer. (Lag en avtale.) Når dere snakker sammen så bruk følgene teknikk: Dere har en liten ting- en "mikrofon". Den som har mikrofonen skal snakke. Den som snakker får si hva h*n vil, men kan kun snakke om seg selv, eller dere to. F.eks: "Jeg føler at vi ikke gjør morsomme ting alene lenger" er en god setning. "Du vil ikke gjøre ting sammen med meg lenger" er ikke lov. Når den ene har sagt en setning skal den andre gjenta denne med egne ord. F.eks: "du føler at vi bare gjør morsomme ting med andre?" Stemmer det, si neste setning. Er det feil, gjenta med andre ord. Ikke lag så lange setninger at det blir vanskelig å gjenta. den som gjentar har ikke lov å svare på det som blir sagt, men kan kun gjenta. Den får muligheten til det etterpå når h*n får "mikrofonen". Det er nok lurt at du begynner, siden du er mest frustrert. Prøv å være positiv, og ikke bebredidende. Dere skal finne løsninger, ikke krangle. Fortell hvordan du føler det. Hva du tenker. Når han blir tvunget til å gjenta med egne ord, må han forstå deg, og ikke bare tenke ut motargumenter. Når du har fått sagt en del, lar du han få "mikrofonen". Samme regler som for deg. Når dere begge har tømt dere, begynner dere å lete etter løsninger. Bruk mikrofonteknikken om dere trenger den. Lag en arbeidsfordeling i huset. Ha noen faste datekvelder hvor dere annenhver gang skal lage den andres drømmedate. Snakk om hva dere ønsker, og lag gjerne lister.) Dette fungerer veldig fint hos oss når temaene er veldig vanskelige .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå