Gå til innhold

Hage i Kristiansand?

Gjest kristiansand2011

Anbefalte innlegg

Gjest kristiansand2011
Skrevet

Vi ønsker å gifte oss i kirke, og ha festen i en hage. Vi kommer til å ha rundt 80 gjester. Noen som har forslag til lokale i Kristiansand? Bør være toalett og ordentlig oppvaskmaskin tilgjengelig, men ikke nødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første somslår meg er Myren gård, Ravnedalen... Hmm, sikkert noen andre også... *tenke litt*

Høres jo veldig romantisk ut! <3

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Jeg letet etter det samme selv, men uten hell. I tillegg synes jeg det var litt risikabelt m.h.t været.. Men jeg har sett i Fevennen at noen giftet seg i rosehagen på Gimle Gård. Kom ikke klart fram om det var selve vielsen eller festen. Myren gård leies ikke ut til private. På Andøya gård kan man ha partytelt på den store gressplenen foran bygningen om man vil, vært i bryllup her, var fint. Lykke til!

Skrevet

Søgne prestegård er nydelig, der skal vi antageligvis ha vårt bryllup!

Jeg trodde Myren gård ble leid ut? Var i hvert fall snakk om en konfirmasjon der.

Ellers er jo odderøya en fin mulighet (art pilot er nydelig!), og småhagen på kongsgård :)

Skrevet

Tror ikke man får gifte seg på Myren gård - iallefall ikke være der i forbindelse med selskapet osv. Det leies kun ut til kommunale tilstelninger og enkelte utstillinger osv så vidt jeg kunne lese på kommunens hjemmesider.

Synd - for jeg er oppvokst 200m unna. Er liksom nesten hjemme for min del..

Men hage... Hva med Andøya gård? Ravnedalen var jo også et knallalternativ..

Men stemmer det at man kun kan gifte seg ute på enkelte steder? Synes jeg leste noe om det - på en nettside der de listet opp de stedene man fik lov til å gifte seg ute på.. Husker ikke hvor desverre. Men det kan man jo spørre vigsler om. Kan være det kun gjelder hvis man skal ha prest..?

Vi for vår del står mellom Søgne gamle prestegård eller Bjelle gård. Begge er jo litt landlig - det synes jeg er fint :)

Skrevet
Vi for vår del står mellom Søgne gamle prestegård eller Bjelle gård. Begge er jo litt landlig - det synes jeg er fint :)

Artig!

En uke etter oss, da! Kan gi tilbakemelding etter bryllupet vårt hvis vi begge bestemmer oss for Søgne :D

Skrevet

Skal dere være på Bjelle gård, bør dere bestille tidlig, det er i alle fall min erfaring! Vi tenkte på å ha selskapet der, men de var allerede booket et års tid i forveien. Men om det er 2011 har dere jo enda tid :) og det er et helt nyyydelig sted!

Og Ravndalen er jo også kjempeflott!

Skrevet

Hehe, jeg tenkte ikke på Prestegården i Søgne en gang... Og det er jo der vi skal gifte oss! Det er kjempefint der :)

Eneste negative er at hun som har ansvaret for utleie der er visst noget spesiell og det begynner jeg selv å merke nå. Men men, alt går og jeg var fast bestemt på at der skulle vi ha middag og fest :)

Skrevet

Du må oppdatere meg på det! Kjedelig med folk som er vanskelige...

Min mor har jobbet på kulturskolen der, så vi håper det blir litt enklere for oss.

Det er virkelig en helt fantastisk plass :)

Skrevet

Siden vi bor i Bergen så lurte vi på om vi skulle sende våre mødre på "tur" for å sjekke ut Bjelle og Søgne Gamle Prestegård.

Men hvor pålitelige er nå egentlig disse mødrene, hehe. Spesielt min kommende svigermor ("innfødt") og har sikkert noen aksjer i SGP vil jeg tro.. Så det stedet er nok perfekt lenge før de faktisk har sett inn dørene :fnise:

Jeg selv er fra "byen" og har ikke noe særlig forhold til verken SGP eller Bjelle.. Annet enn at jeg ofte var på tur med hesten min i Søgne og omegn. Men that´s it.

Jeg bare synes at Bjelle er så fiiiint. Lokalet er jo så tilpasset som man får det siden det er så nytt og bygget med bryllup i tankene.

Men dere - det hadde vært kjempekjekt om vi kunne holdt kontakten fremover mot den store dagen vår! Vi kommer jo sikkert borti de samme folka i forbindelse med hår/sminke/blomster/kjole og kan dele litt erfaringer!

Jeg har forresten booka domkirka idag til klokka 13.00 den 9.juli 2011! Gøy! :)

Skrevet

Jeg booka domkirka i går! :D Kjempegøy!

Jeg kan love deg at Søgne gamle prestegår er et nydelig sted... Jeg lekte der mye da jeg var liten med venninnen min mens mamma jobbet der på kulturskolen.

For oss står det mellom søgne og høvåg gjestehus, da min kjære har jobbet der når han var yngre. Det som skiller dem er jo uteplassen... Så vi får se hva vi går for, vakkert utested eller litt kortere biltur og større lokale :)

Skrevet

Åååh, nå kom jeg på et helt fantastisk sted... Englegaard, mot arendal :) utrolig vakkert.

Skrevet

Oi, der var det også utrolig fint! Litt langt bare..

Skrevet (endret)

Ja, det er det som er kjipt... :( Maten der er også helt himmelsk!

Endret av ¤Pernille¤
Skrevet

Søren - nå må vi i tenkeboksen igjen, hehe. Så mange fine steder jeg ikke visste om!

Skrevet

Ikke sant! Jeg visste ikke om bjelle... Må tenke mer jeg også!

Gjest gejst
Skrevet

Ja det stemmer som det blir nevnt her at Bjelle blir tidlig utleid. Minst ett år i forveien. Det var vanskelig å komme i kontakt med folkene der hadde jeg erfaring med. Når det gjelder Vigeland Hovedgård så er det nedlagt som utleiested.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
Når det gjelder Vigeland Hovedgård så er det nedlagt som utleiested.

Er ikke det bare Restaurant Løa?

Tror du kan kontakte stiftelsen, og leie hovedgården for en rimelig penge, men da må du besørge maten selv på en eller annen måte.

Nydelig sted beliggende langs elva i stille og rolige omgivelser

Skrevet

Resturant Løa gikk så vidt jeg husker konkurs i fjor høst! Vet ikke om de har starta opp igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...