Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille søsteren min ble sammen med en fyr for ca et år siden.

Etter at de ble sammen har hun gradvis trukket seg unna vennene sine og nå også familien.

Ser henne ekstremt sjelden og vi møtes alltid på hennes premisser. Hun virker lei seg og som at hun bærer på noe vondt. Men hun vil ikke snakke. Nesten ingen har fått møte kjæresten. De som har møtt han har fått dårlig intrykk og sier at han virker manipulerende og autoritær. Hun møtte ham på byen, og har ingen felles venner.

Min teori er at hun er i klørne på et ekstremt manipulerende mann. Jeg har 1000 små hint og historier som får meg til å tro at forholdet med ham er grunnen til at hun har det vondt og isolerer seg.

Hvordan kan jeg hjelpe henne?

Er så redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:overrasket: Uff så ekkelt! Jeg får helt angst bare av å tenke på om det var min lillesøster. Jeg aner ikke hva du kan gjøre, bortsett fra å prøve å kontakte henne mest mulig, og ikke la ham isolere henne. Men jeg skjønner godt hvordan du føler det :(:hug:
Gjest Gjest_trin_*
Skrevet

Når din søster er komme i et slikt forhold vil det være veldig vanskelig for deg å komme inn på henne. Mest sannsynlig vil hun ikke si noe til deg fordi hun ikke vil snakke drit om mannen sin. Merkelig nok vil hun beskytte han. Om du spør henne om det er noe gale vil hun nok benekte det. Istede for å spørre kan det kanskje være bedre om du konfronterer henne. Ikke at du angriper henne, men at du sier noe ala "Jeg ser at etter du ble sammen med han mannen har du forandret deg blitt mer trist++. Jeg forstår at han ikke behandler deg bra og det er viktig du åpner deg for noen og ikke bærer alt inni deg selv. Jeg er glad i deg bryr meg om deg, og det du sier til meg kommer ikke dette videre til noen andre" Legg fokuset på det med kjærligheten du har for henne at du bryr deg om henne. Du trenger ikke nødvendigvis å buse ut med at hun må gå fra han. Men gi henne et annet perspektiv på ting, at hun ser det fra din vinkel ikke hennes. Mest sannsynlig så er det hun som er feilen i forholdet i følge seg selv. Prøv å få henne til å åpne seg. Du kan også ta en spansk en litt senere at du eller en venninne av deg har vært i et slikt forhold å legge litt ut om det. Da føler hun seg kanskje ikke så "alene" i den situasjonen hun er i. Det viktigste er at dere ikke gir henne opp. Det kan ta henne flere år før hun innser at hun må bryte. Men prøv å gjør det slik at du kan være hennes ventil.

Skrevet

Takk for svar!

Og takk for råd om å konfrontere henne. Det hørtes lurt ut.

Det som er vanskelig er at hun bare vil møtes på kafe.

Skrevet
Takk for svar!

Og takk for råd om å konfrontere henne. Det hørtes lurt ut.

Det som er vanskelig er at hun bare vil møtes på kafe.

Vær forsiktig med hva du sier og gjør..... det som desverre ofte skjer ved konfrontasjon er at hun føler seg angrepet, betvilt etc og går i forsvar av partner, noe som fører henne nærmere han og lengre fra dere.

Ikke vær for aggresiv i en konfrontasjon, ikke si for mye om han, prøv å få henne til å tenke over ting selv uten å belær henne... det er en utrolig vanskelig ting å skulle gjøre for husk hun vil ikke ha hjelp selv om du vil hjelpe...

Lykke til !! :)

Skrevet
Jeg har 1000 små hint og historier som får meg til å tro at forholdet med ham er grunnen til at hun har det vondt og isolerer seg.

Hvordan kan jeg hjelpe henne?

Er så redd.

Du kan snakke med kvinnesenter eller krisesenter. De vet ofte om dine mistanker er grunnløse eller ei. Jeg har opplevd at de som jobber på krisesenter ofte vet hvordan de skal legge fram ting på en sånn måte at "offeret" tilslutt forstår sin egen situasjon og dermed klarer å bryte ut av forholdet.

drew peterson er jo blitt stemplet som en psykopat. Om ikke typen til din søster er så ille, så beskytt henne mot eiesyke, manipulerende menn!

Skrevet

Jeg tror det er lurt å møtes så ofte dere kan. Hva med å finne på en fast aktivitet hver onsdag?

Jeg synes dere skal begynne med å spille golf (noe annet i vinter). Ikke for golfsporten sin skyld , men fordi golf er en sport der man går og skravler i mange timer.

Eller en annen aktivitet som gir store skravlemuligheter.

Skrevet

Hvis din søster nesten ikke får lov til å gå ut, så kan dere gi han følgende hvit løgn :" Du sliter med depresjon og psykiske problemer, og din søster er nødt til å følge deg opp tett".

Skrevet

Kan jeg gå så langt som å kidnappe henne?

Hun vil skjelden møte meg. I lange perioder svarer hun ikke i det hele tatt. Hun møter meg bare på dagtid.

Skrevet

Hvor gammel er hun? Og hva med foreldrene deres?

Skrevet

IKKE konfronter henne, er mitt råd.

Går du til frontalangrep vil hun antagelig knytte seg enda tettere opp til denne mannen.

Jeg foreslår at du treffer henne på kafe og ganske kjapt etter at dere har satt dere sier følgende (ca):

"Jeg har noe på hjertet som jeg vil du skal høre på - uten å avbryte eller protestere. Jeg må få sagt dette og er det ubegrunent er det bra - er det ikke det, så får du nå vite hvor jeg står.

Jeg er bekymret for deg.

Jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er, men jeg frykter og mistenker at du har havnet i et destruktivt forhold og at du har det vondt, er redd og føler deg alene.

Det jeg må si deg er at du ER IKKE ALENE.

Jeg er her for deg når og om du trenger noen å snakke med. jeg hjelper deg uansett hva som må til og hva du trenger. Jeg er her og når du er klar for å ta imot hjelpen min - så bare gi meg et hint."

Jeg tror det er dette hun trenger å høre - for tro meg - er hun i et destruktivt forhold så skammer hun seg allerede så dypt over å ha det som hun har det og over å ha satt seg selv i en slik situasjon, at om du angriper vil hun gå rett ig forsvar og nekte å innrømme.

Støtt henne og hjelp henne når hun ber om det og ikke press.

Skrevet
Kan jeg gå så langt som å kidnappe henne?

Hun vil skjelden møte meg. I lange perioder svarer hun ikke i det hele tatt. Hun møter meg bare på dagtid.

Kan du oppsøke henne. Møte henne på jobben når hun skal gå hjem. Følge henne på butikken. Banke på døra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...