Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke lenger komme på nett med den trådløse tilkoblingen.

Jeg kan hvis jeg bruker kabel. Det trådøse hjemme fungerer, for vi kommer på med 2 andre maskiner.

Jeg har aktivert og deaktivert mange ganger, og på lista over tilgjengelige nettverk, står det nå kun 2 stk. nett til nett/datamaskin til datamaskin (typer Wii e.l.). De andre tilkoblingene (naboers og min) er borte.

Aner noen glupinger her hva jeg kan prøve nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bærbar eller stasjonær du snakker om?

Har du en sånn usb som er tilkoblet pc'en for å motta signaler fra routeren?

Skrevet

Det er en bærbar. Jeg har ingen ting i tillegg. Den kobler automatisk til trådløs router i stua (håper det var dette du spurte om).

Skrevet (endret)

Det er litt vanskelig for meg å forklare, siden det kan være flere årsaker.

Først sørg for at windows er satt til å finne nettverk.

: Åpne nettverkstilkoblinger (skjermikonet nede til høyre)

: Trykk på Properties

: Merk boksen med Use Windows to configure my wireless network settings.

: Nå skal du forhåpentligvis få opp din egen og andre i nærheten trådløse internett.

Men jeg ville først ha plugget ut strømmen til både routeren og alt som er, for så å prøve på nytt :) Har det fungert tidligere eller bare plutselig en dag stoppet det å virke?

Du kan jo også prøve å repare koblingen istedenfor kun å deaktivere for så å aktivere.

Jeg har selv slitt med internett-tilkobling før, og vet hvor irriterende det er :)

Endret av Friheten
Skrevet

Jeg har gjort det du foreslår. Både med å finne alle tilgjengelige nettverk, da kommer bare bluetooth og Wii (et eller annet) opp. Tidligere hadde jeg 8-10 på lista. Sambo + jentungen finner alle, så det er kun min maskin.

Jeg har skrudd av routeren (fjernet ledningen i 1 minutt). Canal Digital her restarte routeren.

Jeg har også prøvd å reparere den mange ganger. Der har jeg hatt litt problemer tidligere. Når jeg skrudde på PC'n tidligere (mens den fortsatt virket), så måtte jeg alltid reparere tilkoblingen, hvis jeg ikke gjorde det, så koblet den ikke opp noen gang.

Hvis det var trøbbel med min router, brukte jeg naboen Phillipsrouter (har lest meg fram til at den vistnok ikke er ultimal å bruke. Siste gang (sikkkert de 40 siste gangene) har jeg kun brukt min egen router.

Jeg setter kjempe pris på at du gidde å svare meg. Føler meg helt lost, når sånne ting skjer.

Skrevet (endret)

Da har vi hvertfall kommet frem til at det er hos den bærbare pc'n din problemet ligger :)

- Sjekk først om du har aktivert nettverkskortet.

Vanligvis gjør du dette ved å holde "FN" knappen (3 til høre for space-knappen) og forsøke F1-F12. Altså du går gjennom alle (FN-F1, FN-F2, osv..) Forhåpentligvis skal du aktivere nettverkskortet ved å en av de.

- Deaktiver brannmuren, og se om det fungerer etter det.

- Sjekk om det finnes en guide fra nettleverandøren din.

- du kan også laste ned drivere på nytt. Hva slags merke er det på den bærbare pc'en din? Dette kan som regel lastes ned fra merket ditt sine hjemmesider.

Håper vi kommer til bunns i dette! :)

Endret av Friheten
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke trådløst!

Mye bedre å ha slik som blir sendt via strømnettet i huset. Man kan fremdeles bruke nettet hvor som helst i huset, men uten problemer!!

Skrevet

Jeg må bare takke for din gode hjelp. Problemet er fikset.

Jeg hadde trykket på en knapp på siden, og skrudd av trådløst der. :murvegg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...