Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Når min mascara begynner å bli tørr pleier jeg bestandig å ha bittelitt vann på kosten også dyppe den i hylsteret noen ganger. Da blir den som ny og varer litt til. Kan ikke gjøres med vannfast mascara da disse er oljebaserte.
Troilltøva Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 det bruker jeg også og gjøre og om det ikke er mye sminke og fjerne så deler jeg sminkeservietten i to og legger tilbake den ene halvdelen og bruker den neste gang. en venninne av meg bruker baby-våt-servietter (eller hva det heter ) til og fjerne sminke, billigere og det funker visst like bra i følge hun
Antlers Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Ikke gjør dette med mindre det er en krisesituasjon. Om du vanner ut mascaraen vil bakteriene fort florere, og det er store sjanser for at du ender opp med en infeksjon, eller i verste fall permanent nedsatt syn. Helt greit om mascaraen nesten er tom, og du blander i en dråpe med vann, men da bør du kaste den i søpla etter du har påført og gå ut for å kjøpe deg en ny fort som f.
Troilltøva Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 jeg pleier og drypper 2-3 dråper i mascaraen opp til flere ganger om jeg ikke har råd eller mulighet til og kjøpe ny ...har gjort det i flere år, men visste ikke at det kunne være farlig
Lykkelitenen Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 For å si det slik, er en grunn til at de er merket med 6mnd holdbarhet og at det anbefales å bytte etter 3mnd. Bakteriebomber. Og som det skrives over, vannet gjør at bakteriene kan kose seg enda mer.... Så gjør det gjerne, men pass da på å bytte maskaraen ut ganske så kjapt
Antlers Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 jeg pleier og drypper 2-3 dråper i mascaraen opp til flere ganger om jeg ikke har råd eller mulighet til og kjøpe ny ...har gjort det i flere år, men visste ikke at det kunne være farlig Nå er det ytterst sjelden at noen mister synet av det, men infeksjoner pga. utblanding er svært vanlig. Når det gjelder noe såpass viktig som synet synes jeg uansett det blir for galt å skulle sjanse på at det går bra. Bruker heller de ekstra pengene på ny mascara enn å måtte kjøpe dyre øyedråper på apoteket. Det er jo flere mascaraer som er gode som ikke koster skjorta også Et annet tips for å unngå "forurensing" er å aldri dyppe kosten opp og ned slik at det kommer unødvendig luft til, snurr heller litt rundt på kosten nede i tuben.
Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Har brukt maskara siden jag var 12. er 36 år når. Bestnadig vannet ut mascaraen. Eneste som er dumt hvis man vanner den for mye ut er at den drysser lettere. Aldri fått infeksjon. Hiver de ikke heller etter 3 mnd. Et annet "sparetips" er å ta en god kost fra en gammel mascara og bruke i en ny mascara som har "feil" kost. Har gjort en del bomkjøp pga dårlige koster og da funker det med en kost fra en mascara man er fornøyd med. Kosten har MYE å si for hvordan en mascara blir på vippene.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Om man må bruke vann, bruk desinfisert vann eller linsevæske.
Gjest dalieo Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 og om det ikke er mye sminke og fjerne så deler jeg sminkeservietten i to og legger tilbake den ene halvdelen og bruker den neste gang. Dette gjør jeg også Trenger ikke mer enn halve servietten til å fjerne sminken min, så da gidder jeg ikke sløse.. Slik varer den jo dobbelt så lenge!
Gjest Gjest_xxx_* Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Lurt Et annet tips er å blande foundation med dagkrem 50/50. Dette kan gjøres hvis du synes den er for dekkende eller at den er av en for mattende type. Bør legge dagkrem først som vanlig.
Gjest koms Skrevet 15. februar 2010 #11 Skrevet 15. februar 2010 Et triks for tom mascara er å skru den godt igjen og holde den under rennende varmt vann et minutt eller to, istedet for å dryppe vann OPPI. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå