Gå til innhold

Nydusja etter "røykeskade"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Vet ikke hve vi skal gjøre lenger, hjelp.

Før gubben dro på jobb nå i kveld dro vi til hans foreldre som bor rett borti her.

Var der fra klokka var ca. 21.00 - 21.30, altså en halvtimes tid..

Kommer hjem og det er bare å sette håret opp i strikk(klarte ikke å ha det hengende løst, nesten i ansiktet), bytte klær og vente på at unga har gjort seg ferdig på badet.

Måtte hoppe i dusjen, vasket håret 3 ganger(2X shampoo, 1X balsam) og kroppen 2 ganger. Ja til og med sokkene måtte i vaskemaskin.

Etter dusjen kasta jeg opp gr. kvalmen etter røyken , og måtte ta en ibux for å lette på hodepina.

Det blir bare verre å verre, når ungene har vært der borte(ofte ikke mer enn 1 time maks, de liker heller ikke stanka) må de skifte klær.

Svigers røyker 2 x 20 pakning Prince Hver dag! Altså, de røyker 2 X 20 hver, 40 tilsammen! Prince sigaretter, av den "sterke" typen(har lite peiling på røyk, men er ihvertfall Prince sig.)

Jeg er så himla irritert, og det går utover forholdet til samboer og, fordi jeg blir dårlig,irritert, utilpass, dårlig samvittighet, osv!

Svigermor klager hver gang jeg er der borte; Nå, hvor lenge er det til neste gang jeg ser deg? ??? Det er jo bare 100-150 m bort hit, du må bare komme!..

Hun var hos oss jula 2008 på middag, og for et par mnd siden for å gå på do siden deres var tett, men vi var ikke våkne en gang da!!

Jeg er hos dem ca annenhver uke, samboer kaaaaanskje litt oftere(en gang i uka, men ikke bestandig. Han er heller ikke spesielt gla i å måtte minimum skifte alt av klær, osv for hver gang han har vært innafor døra der)

Ungene har til og med sagt til dem at de må kutte ned på røykinga, de liker det ikke, blir dårlige og vil ikke være der borte noe særlig, og enda mindre være med de på hytta en hel helg!

For all del, vi krever på ingen måte at voksne folk skal kutte ut røykinga totalt, de er da voksne nok til å ta deres egne avgjørelser. MEN, det forundrer oss begge her at de ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp, at det går utover flere enn bare dem(folk generellt er ikke særlig begeistra for å dra dit på besøk, bl.a gr. røyken)

I tillegg klager de Ofte på at de har dårlig råd, men bruker mer enn gjerne 8000-9000,- hver mnd på røyk, 100 000,- på ny scooter og 15 000,- på ny sofa!(scooteren og sofaen ble kjøpt omtrent samtidig)..

Uff, ble et langt innlegg, men det var godt å "få tømt" seg litt, få ut litt frustrasjon/irritasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt til dem at røykinga deres plager dere?

Skrevet

Når røykingen er så voldsom, synes jeg det er grunn god nok til å ikke besøke dem - særlig med barn. Men da ville jeg også gjort helt klart for dem at dette er grunnen, og at det plager dere veldig. Så kan dere heller være klare på at de alltid er velkomne hos dere, og invitere på middag el.l. For dere kan jo ikke akkurat sette regler for dem i sitt hus, men i eget hus kan dere selvsagt bestemme at røyking kun skal foregå utendørs.

Skrevet

Kan dere ikke be dem til dere?

Og da må dem jo respektere at dere ikke vill at dem skal røyke i huset dere, og så kan dere jo ha et vindu litt på gløtt så det kommer frisk luft der dere sitter.

eller dere kan reise ut, gå i skogen, cafe...

sånn at der slipper og ha røyken så tett på..

Skrevet

Røyker de mens dere er der?

Gjest Trådsatrer
Skrevet

Takker for svar:)

Vi har selvsagt prøvd å prate med dem, sagt til dem at dette bare blir mer og mer plagsomt, og farlig! Både for oss og for dem!

Vi har ikke det beste forholdet til dem(heller ikke sønn, av div. gr.), men har sagt til dem at de er hjertelig velkommen til oss og. (For hver gang vi har vært der; nå, hvor lenge er det til vi ser deg/dere igjen da? Og for hver gang sier vi at veien er like lang fra oss til dem, og omvendt, og at de er velkomne til oss.)

De er ikke type folk som liker å gå på cafe, tur, osv, holder seg mest hjemme forutenom sin daglige tur ned på Coopen for å kjøpe middag og røyk.

(eks; Jula 2008 ble de invitert på middag, og kom. De setter seg ned og spiser. Etter dette setter de seg på kjøkkenet sammen med mine foreldre(mine foreldre har fått lov til å stå under kjøkkenvifta å røyke, noe de gjør hjemme og! Og selvsagt skulle sviger og få lov).

Alt som kommer fra svigermor da er; ja, men vi måååååå da få lov å røyke her på kjøkkenet, det merker jo ikke du der inne på stua! Uff, ja, vi må vel bare tusle hjem snart da".

Synd å si det, men nei de respekterer ikke oss, ikke i vårt eget hus en gang!)

Skrevet

Ja, de røyker mens vi er til de og. I løpet av halvtimen vi var hos de igår røykte de ikke så mye faktisk, tror de tok seg 3-4 røyker hver.

Gjest Smugdrikker (Solo)
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde sånne koselige foreldere.....(vel).

PS! 2x40 her er jo 80 til sammen.

Å vurdere å slutte er vel ikke tema der i eldhuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...