Gjest Brock Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Hei! jeg har en del uren hud i ansiktet, hudormer og noe som kan minne om kviser. For ikke å glemme tørr hud, spesielt etter å ha dusjet. Kostholdet er på den sunne siden! Unngår fet mat og spiser frukt og grønnsaker
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Det eneste som løser opp hardnet talg og tette porer er salisylsyre, i hvert fall uten resept. Man får lettest tak i det på nettet, og det er ulike produkter å finne i butikkene. Selv gjør jeg ukentlige peelinger med en blanding av salisyl- og melkesyre (salicylic / lactic peel), som virkelig hjelper. En ulempe er at salisylsyren stripper huden for oljer. En annen ting verd å satse på er en gele med 2-8 prosent salicylsyre som man bruker rett på huden under fuktighetskremen noen ganger i uken. Det er minimalt uttørrende, så man nesten ikke merker det. Hvis du liker å passe på kostholdet vil det hjelpe å ta et omega 3 tilskudd, og gjerne litt eksta med naturrisk (brun ris) og grønnsaker. Flere av disse kjendis hudpleierne sverger at kombinasjonen fet, sensitiv og dehydrert hud, trenger noen næringsstoffer man finner i brun rism, bønner, rotgrønnsaker og de med dyp grønnfarge. Lykke til :-)
Gjest Brock Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Det eneste som løser opp hardnet talg og tette porer er salisylsyre, i hvert fall uten resept. Man får lettest tak i det på nettet, og det er ulike produkter å finne i butikkene. Selv gjør jeg ukentlige peelinger med en blanding av salisyl- og melkesyre (salicylic / lactic peel), som virkelig hjelper. En ulempe er at salisylsyren stripper huden for oljer. En annen ting verd å satse på er en gele med 2-8 prosent salicylsyre som man bruker rett på huden under fuktighetskremen noen ganger i uken. Det er minimalt uttørrende, så man nesten ikke merker det. Hvis du liker å passe på kostholdet vil det hjelpe å ta et omega 3 tilskudd, og gjerne litt eksta med naturrisk (brun ris) og grønnsaker. Flere av disse kjendis hudpleierne sverger at kombinasjonen fet, sensitiv og dehydrert hud, trenger noen næringsstoffer man finner i brun rism, bønner, rotgrønnsaker og de med dyp grønnfarge. Lykke til :-) Tusen takk, dette skal jeg prøve!
inga:) Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 kutt ut melkeprodukter og raffinert (hvitt) sukker!
Gjest Koms Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har slitt med kviser på sidene av haka i et år nå, og har endelig fått dem bort. "Trikset" har vist seg å være Decleors Ylang Ylang night balm (billigst på cheapsmells.com) og MDs Face and Body Scrub. I tillegg til å ha gode produkter generelt (bruker for det meste Decleor og Dermalogica).
Rosebud Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Jeg anbefaler også Decleor sine produkter, da særlig ylang-ylang essensen, ylang-ylang nightbalm for nattbruk og aroma purete matt finish skin fluid for dagbruk. Det er viktig med en god skrubb, men dersom huden din er veldig uren må du ikke skrubbe for hardt, eller bruke en skrubb med grove korn, dette kan irrtere huden og spre urenheter. Det samme gjelder dersom du klemmer på urenhetene med lange negler. Ellers er det viktig å drikke mye vann for å få bukt med uren hud, da det renser opp. Det finnes også spesielle kosttilskudd du kan ta, som er fordelaktig for en uren hudtype. Frisk luft har også hjulpet meg mye. Kosthold er også viktig, men det har du jo allerede under kontroll. Den urene huden kan også komme av sminkeproduktene du bruker, kan være smart å bytte til en ren type, for eksempel ID Bare Escentuals mineralsminke. Har du sensitiv og lett allergisk, eller fet hud, anbefaler jeg deg å bruke matte-varianten, den er ikke like skimrende som orginalen, samt inneholder ikke et par stoffer det er lett å reagere allergisk på. Husk å vaske børstene ofte for å ikke gni gamle bakterier på huden, noe som kan føre til flere urenheter. Lykke til! Med uren hud må man stort sett ta tiden til hjelp
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Jeg anbefaler også Decleor sine produkter, da særlig ylang-ylang essensen, ylang-ylang nightbalm for nattbruk og aroma purete matt finish skin fluid for dagbruk. Det er viktig med en god skrubb, men dersom huden din er veldig uren må du ikke skrubbe for hardt, eller bruke en skrubb med grove korn, dette kan irrtere huden og spre urenheter. Det samme gjelder dersom du klemmer på urenhetene med lange negler. Ellers er det viktig å drikke mye vann for å få bukt med uren hud, da det renser opp. Det finnes også spesielle kosttilskudd du kan ta, som er fordelaktig for en uren hudtype. Frisk luft har også hjulpet meg mye. Kosthold er også viktig, men det har du jo allerede under kontroll. Den urene huden kan også komme av sminkeproduktene du bruker, kan være smart å bytte til en ren type, for eksempel ID Bare Escentuals mineralsminke. Har du sensitiv og lett allergisk, eller fet hud, anbefaler jeg deg å bruke matte-varianten, den er ikke like skimrende som orginalen, samt inneholder ikke et par stoffer det er lett å reagere allergisk på. Husk å vaske børstene ofte for å ikke gni gamle bakterier på huden, noe som kan føre til flere urenheter. Lykke til! Med uren hud må man stort sett ta tiden til hjelp Anbefaler IKKE decleor aroma purete dagkrem, denne er til fet hud,(vil tørke ut huden på sikt) trådstarter har litt tørr hud!Gå for decleor hydra floral krem eller emulsjonen som er lettere.En god hudpleierutine tilpasset kombinasjonshud som ikke tørker ut huden og et serum for uren hud anbefales.
Gjest Gjest_Chloe_* Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Google oil cleansing method, og les mer fra folk som bruker det på forumet til lockig.se lykke til!
Rexina Skrevet 21. februar 2010 #9 Skrevet 21. februar 2010 Tar du tran? Det hjelper mot mye, også tørr hud:) Hvis du har fuktfattig eller tørr hud, kan det være årsaken til kvisene. Noen mener at når huden blir tørr, så kompenserer den ved å produsere mer talg som gir kviser.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Tar du tran? Det hjelper mot mye, også tørr hud:) Hvis du har fuktfattig eller tørr hud, kan det være årsaken til kvisene. Noen mener at når huden blir tørr, så kompenserer den ved å produsere mer talg som gir kviser. underskriver på denne. Nattlysolje kan også hjelpe.
anna45 Skrevet 21. februar 2010 #11 Skrevet 21. februar 2010 Hei! jeg har en del uren hud i ansiktet, hudormer og noe som kan minne om kviser. For ikke å glemme tørr hud, spesielt etter å ha dusjet. Kostholdet er på den sunne siden! Unngår fet mat og spiser frukt og grønnsaker Hei på deg.Jeg kan hjelpe deg med det.Jeg har hatt akkurat det samme problemet,tar noe som heter Livex,det renser nyre galle og lever og er samtidig veldig fin for mage og ledd.Er nå helt fin i ansiktet og kvisene som jeg har hatt tidligere er ikke så store og vonde.
tante fiolett Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 Det eneste som løser opp hardnet talg og tette porer er salisylsyre, i hvert fall uten resept. Man får lettest tak i det på nettet, og det er ulike produkter å finne i butikkene. Selv gjør jeg ukentlige peelinger med en blanding av salisyl- og melkesyre (salicylic / lactic peel), som virkelig hjelper. En ulempe er at salisylsyren stripper huden for oljer. En annen ting verd å satse på er en gele med 2-8 prosent salicylsyre som man bruker rett på huden under fuktighetskremen noen ganger i uken. Det er minimalt uttørrende, så man nesten ikke merker det. Hvis du liker å passe på kostholdet vil det hjelpe å ta et omega 3 tilskudd, og gjerne litt eksta med naturrisk (brun ris) og grønnsaker. Flere av disse kjendis hudpleierne sverger at kombinasjonen fet, sensitiv og dehydrert hud, trenger noen næringsstoffer man finner i brun rism, bønner, rotgrønnsaker og de med dyp grønnfarge. Lykke til :-) Hei, Kan du anbefale noen salisylsyre-gele til bruk under fuktighetskrem?
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 Hei, Kan du anbefale noen salisylsyre-gele til bruk under fuktighetskrem? http://store.reverseskinaging.com/ProductD...?ProductCode=86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå