Gå til innhold

hva er høyt fravær på vgs?

oslotur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har lest mye om dette her, alt fra 3 timer til 46 dager. hva mener du er høyt fravær?

Timer er verstingen, det betyr at du ofte er for sen/skulker, pluss at hele dager kan forklares i sykdom/ferier osv.

Men ikke mer enn 10 dager per år synes jeg. Da begynner det å bli noe høyt. Men for all del, hvis det er en spes grunn - kyssesyken/operasjon et eller annet. Man må bare ha en god grunn til arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 120 timer og 7 dager siste halvåret..

Lurer på hva i allverden jeg skal gjøre når jeg skal søke jobb og de spør etter vitnemål..

Men jeg syntes at 10 timer/3 dager ugyldig fravær er nok. Er det gyldig syntes jeg det skal mye til før det er for mye, for da regner jeg med det er sykemelding osv inn i bildet :)

Endret av Huffsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg lurer også på hva jeg gjør da...

Har kronisk sykdom som medfølger lavt immunforsvar, så jeg har nesten ikke vært på skolen i år, jeg...

Heldigvis kan alt forklares med sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett
Jeg hadde 120 timer og 7 dager siste halvåret..

Lurer på hva i allverden jeg skal gjøre når jeg skal søke jobb og de spør etter vitnemål..

Men jeg syntes at 10 timer/3 dager ugyldig fravær er nok. Er det gyldig syntes jeg det skal mye til før det er for mye, for da regner jeg med det er sykemelding osv inn i bildet :)

Er enig med deg i 10 timer/ 3 dager. Det er sånn ca det som er normalt for en gjenomsnittlig person. Hvis man har sykemelding eller andre grunner for langt fravær så går det an å legge med dokumentasjon på det.

Hvis det er veldig mye det ene året er det jo somregel en logisk forklaring. Hvis det er noen som har mye fravær alle de tre årene på VGS blir jeg mer mistenksom, og spesielt hvis det er mange enkelttimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timer er verstingen, det betyr at du ofte er for sen/skulker, pluss at hele dager kan forklares i sykdom/ferier osv.

Men ikke mer enn 10 dager per år synes jeg. Da begynner det å bli noe høyt. Men for all del, hvis det er en spes grunn - kyssesyken/operasjon et eller annet. Man må bare ha en god grunn til arbeidsgiver.

så er 1 dag bedre enn 1 time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hanne Kathrine

Når det kommer til fravær på vgs, så er absolutt ugyldig timefravær verst, da dette kan lett kobles til å skulke.....

Hvis man har legeattest på sykdom o.l i forhold til mye fravær er det helt ok....Hvis dagsfraværet er gyldig, så er det vell 10-12 dager normalt....

Hvis du har mye ugyldig dags -og timefravær, så vil man slite når man skal skaffe jobbb senere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...