Gå til innhold

Amming og hårfarging

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Føler sårt for å farge håret etter 9 mnd som gravid. Skal til frisøren i morgen for klipp, men er usikker på om jeg kan farge håret når jeg ammer. Gjør dere det? kan stoffene fra hårfargen gå over i morsmelken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff... stoffene fra hårfargen går ikke inn noen plasser... det er bare tull!

Det er ikke farlig å farge håret verken når man går gravid eller ammer.

Fargen trenger jo ikke akkurat inn i blodet eller noe som helst. Den går ikke igjennom hodebunnen. Da tror jeg vi ville vært hjerneskadet hele gjengen allerede isåfall.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser du fort hvis melka får samme farge som håret :fnise:

(sorry, kunne ikke dy meg :skratte: )

Litt seriøst: Nei, hårfargen går ikke gjennom hodebunnen, hodet, halsen og ut i puppen ;)

Endret av Arielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Hår fagre

Stoffene i hårfargingsmidlene går inn i hodebunnen, videre i blodbanen og ut i vev og melkekjertler. Jeg ville ikke ha brukt kjemikalier i håret mitt hvis jeg var deg.

Spør frisøren om hun har hårfargingsprodukter uten for mange kjemiske stoffer.

Jeg kjenner ikke frisøren din, men noen frisører har slike produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoffene i hårfargingsmidlene går inn i hodebunnen, videre i blodbanen og ut i vev og melkekjertler. Jeg ville ikke ha brukt kjemikalier i håret mitt hvis jeg var deg.

Spør frisøren om hun har hårfargingsprodukter uten for mange kjemiske stoffer.

Jeg kjenner ikke frisøren din, men noen frisører har slike produkter.

Seriøst?? :overrasket:

Tror du det?

Unnskyld at jeg ler :ler:

Jeg er frisør og tror nok jeg vet hva jeg snakker om.. :filer:

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her.

Ble ikke frisørtime i dag pga. sykt barn så jeg satser en tur i morgen. Kommer til å farge håret, orker ikke ikke gå flere måneder å føle meg pjusk.

dinedama: du er frisør altså? betryggende det du skriver. Jeg har ei venninne som også er frisør og vet hun farger håret nå mens hun ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo delte meninger om dette, da. I Danmark fraråder myndighetene hårfarge og andre kjemiske hårbehandlinger mens man er gravid og ammer. I Norge er det ingen offisielle retningslinjer på det. Jeg tror du bare må kjenne på magefølelsen og bestemme deg for hva du synes selv. Jeg har stått over hårfarge i denne perioden, og det er vel enda noen måneder til jeg får farget igjen.

Hvis dette betyr at Fogh Rasmussen er et hysterisk kvinnfolk, så... ;)

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det betyr det ;)

Hadde det vært så skadelig ville vel alle gravide frisører bli syykemeldte med en gang og ikke anbefalt å være på jobb i graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger håret selv som gravid, men jeg bruker farge uten ammoniakk. Tror det var frisøren som anbefalte det, så da hører jeg på det rådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det betyr det ;)

Hadde det vært så skadelig ville vel alle gravide frisører bli syykemeldte med en gang og ikke anbefalt å være på jobb i graviditeten?

:ler: signerer denne! Jeg er også frisør, og tenkte akkurat dette at alle av oss måtte ha sykemeldt oss når vi ble gravide for vi puster jo inn hårfarge hele dagen!!

TS: Det er IKKE farlig....men hvis du bekymrer deg for lukta....kan en amoniakk fri hårfarge(minicolor) være en ide....så lenge du ikke har mye grått du må skjule(minicolor dekker ikke 100% grå)

Hør på ekspertene.....og det er faktisk folket som jobber med dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Danmark fraråder myndighetene hårfarge og andre kjemiske hårbehandlinger mens man er gravid og ammer.

Danske myndigheter sier så mangt. Skal man følge alle rådene der, må vi slutte å sminke oss og kaste fuktighetskremen også.

Jeg spurte frisøren min, og hun sa det samme som dinedama. Så jeg farger håret hos frisøren med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med flere frisører(inkl min venninne) og alle sier det samme som DineDama. Jeg har farget håret både under graviditet og amming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: signerer denne! Jeg er også frisør, og tenkte akkurat dette at alle av oss måtte ha sykemeldt oss når vi ble gravide for vi puster jo inn hårfarge hele dagen!!

TS: Det er IKKE farlig....men hvis du bekymrer deg for lukta....kan en amoniakk fri hårfarge(minicolor) være en ide....så lenge du ikke har mye grått du må skjule(minicolor dekker ikke 100% grå)

Hør på ekspertene.....og det er faktisk folket som jobber med dette ;)

Litt OT, men det er ikke bare minicolor man får uten ammoniakk nå, de har fått et ganske bra utvalg av slike som også dekker grå år. Mulig det er annerledes hos frisøren, men jeg tenker på hjemmefarger nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men det er ikke bare minicolor man får uten ammoniakk nå, de har fått et ganske bra utvalg av slike som også dekker grå år. Mulig det er annerledes hos frisøren, men jeg tenker på hjemmefarger nå :)

Bare sånn at folk vet, så finnes det INGEN farge helt amoniakkfri.....det heter noe annet en amoniakk...men det trengs for en opplysningsprosess for så å farge inn håret. Plantefarger er anarledes da....men til og med de som kalles "økologiske" farger inneholder litt av de stoffene....

obs! Hjemmefarger er sterkere en det vi har i salongen, grunnen er at det må være en sterkere oxidant for et bredere spektre av kunder.

Når jeg sier at minicolor dekker ikke 100% grått.....da betyr det at hvis du har 50% grått eller mindre vil det dekke mest sannsynlig alt. Har du 70% grått eller mer, vil det IKKE dekke alt....dette har alt med kjemi å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at folk vet, så finnes det INGEN farge helt amoniakkfri.....det heter noe annet en amoniakk...men det trengs for en opplysningsprosess for så å farge inn håret. Plantefarger er anarledes da....men til og med de som kalles "økologiske" farger inneholder litt av de stoffene....

obs! Hjemmefarger er sterkere en det vi har i salongen, grunnen er at det må være en sterkere oxidant for et bredere spektre av kunder.

Når jeg sier at minicolor dekker ikke 100% grått.....da betyr det at hvis du har 50% grått eller mindre vil det dekke mest sannsynlig alt. Har du 70% grått eller mer, vil det IKKE dekke alt....dette har alt med kjemi å gjøre.

Samme det vel, saken var at det finnes gravidvennlige hårfarger å få kjøpt som dekker grått hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare lyst til å støtte Joyce og si meg enig i at det er delte meninger! Og det uten å tråkke på kunskapen deres som frisører! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Helyn! ;) Jeg har faktisk i stor grad unngått produkter med parabener og andre "usikre" ingredienser i svangerskapet og nå mens jeg ammer (som er blant de tingene danske myndigheter fraråder), men det gjorde jeg før jeg ble gravid, også. Jeg synes både hormonhermere og sterke kjemikalier er litt skummelt. Jeg er nok litt hysterisk, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farga aldri håret under graviditeten. Nå som jeg ammer, har jeg farga med nutrisse farging hjemme. Tanken slo meg ikke engang at det kan være noe farlig og jeg tror ikke akkurat at de kjemikaliene går i melka. Føler meg trygg jeg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_camilla_*
Seriøst?? :overrasket:

Tror du det?

Unnskyld at jeg ler :ler:

Jeg er frisør og tror nok jeg vet hva jeg snakker om.. :filer:

Ja det er noen ganger faktisk enn ikke vet hva enn snakker om selv om enn er frisør, har du som frisør lest mye om dette? Trenger ikke le av slike spm. gå på www.frisorene.no. ganske mange naive frisører også, som ikke vet hva kjemikalier enn jobber med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...