Redlady Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Vi har prøvd i over ett år n. Har vært gravid 3 ganger, 2 ganger bekreftet av lege. Siden det er meg som har løpt inn og ut av legekontor, er det også meg som nå har begynt med utredning for habituell abort. De prøvesvarene som er kommet til nå er normale. Hvordan setter en i gang utredning av mannen? Kan jeg be min lege om henvisning på hans veiene? Min mann har aldri hilst på fastlegen sin, og virker veldig lite interessert i å gjøre det nå. Er det egentlig vits i å få utredet ham? Er litt oppgitt, da det virker som om det hele er min "skyld" at jeg ikke klarer å holde på det.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Det er sikkert ikke noe problem for din fastlege å skrive ut en rekvisjon for sædprøve for mannen din - det gjorde gynekologen min. Når man er under utredning er det jo smart å sjekke dere begge.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Min mann gikk til sin fastlege og fikk derfra henvisning til det lokale sykehuset der han avga sædprøve. Samtidig var jeg hos min gynekolog (privat) og ble utredet. Hun kunne også ha skrevet henvisning for mannen min! Så der har du flere muligheter
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Vi har prøvd i over ett år n. Har vært gravid 3 ganger, 2 ganger bekreftet av lege. Siden det er meg som har løpt inn og ut av legekontor, er det også meg som nå har begynt med utredning for habituell abort. De prøvesvarene som er kommet til nå er normale. Hvordan setter en i gang utredning av mannen? Kan jeg be min lege om henvisning på hans veiene? Min mann har aldri hilst på fastlegen sin, og virker veldig lite interessert i å gjøre det nå. Er det egentlig vits i å få utredet ham? Er litt oppgitt, da det virker som om det hele er min "skyld" at jeg ikke klarer å holde på det. hei forstår godt at det kan bli litt mye for deg, jeg hadde det på samme måte selv.. satt meg ned og snakket med mannen om det, at litt initiativ ikke hadde vært å forakte, og etter den samtalen ble ting mye bedre. de setter nok stor pris på alt vi gjør for de, men er kanskje ikke like flinke til å vise det hele tiden? når det gjelder henvisning på hans vegne, så var det jeg som fikk ordnet dette. jeg og mannen min går til samme legekontor, men han har annen lege enn meg. det at vi tilhørte samme kontor gjorde det nok uansett litt enklere, da mannen min iallfall var i systemet deres. jeg bare ga legen min navnet på kjære, så skrev han ut henvisning. siden dere har klart å bli gravide på egenhånd, virker det jo som om svømmerne hans "fungerer", men som legen min sa; "det bedre å få sjekket dere begge to allerede nå, enn å finne ut ting altfor sent". lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Hvis du faktisk blir gravid, hvordan kan det da overhodet være noe galt med mannen din som kan avdekkes i en test?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #6 Skrevet 15. februar 2010 Hvis du faktisk blir gravid, hvordan kan det da overhodet være noe galt med mannen din som kan avdekkes i en test? Nå er ikke jeg noen ekspert på befruktningens mange detaljer, men etter at egget er befruktet skal jo egget dele seg og utvikle seg normalt. Her vil jeg anta at både kvinnens og mannens gener har noe å si, og det kan jo være at det er i denne fasen det oppstår noe som gjør at det som senere blir et embryo ikke er levedyktig..
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #7 Skrevet 15. februar 2010 Hvis du faktisk blir gravid, hvordan kan det da overhodet være noe galt med mannen din som kan avdekkes i en test? Selv om man faktisk unfanger, men mister på grunn av abort, kan det være hos mannen problemet ligger. Ved slike problemer skal begge utredes. Skummelt å komme med så bastante meninger når man ikke har kompetansen til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå