Gjest starligt Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 hva slags vogn ville dere valgt av simo ombi/duo eller brio kombi/duo? jeg er litt i tvil på hva jeg skal gjøre. mest lyst på simo etter som den er noe romsligere.og litt bedre og trille på åsså.
Kosejenta Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Jeg hadde simo kombivogn og var kjempe fornøyd. Valget falt på kombi fordi vi bodde i blokk og det er lettere å bære kun baggen opp enn hele understellsdelen på duo vognen. Husker flere andre i barselgruppa sleit litt på vinteren, men simo er jo bygd for norske forhold. Brio har jeg ingen erfaring med, men syntes simo sin var bedre å trille når vi prøvde de i butikken.
Gjest starligt Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 jeg å syns simo er best.både å trille på vinteren og i ujevnt tereng.men tenker litt penger åsså.vi skal ikke ha flere enn en til.å da ere litt mye å kjøpe en vogn tl 7000.og vi må ha kompakt understell pga plass i bil.så kan vi få en helt ny brio kombivogn på barn og utstyre for 5000.det er tross alt 2000kr billigere.og det er jo en del penger.denne er olivengrønn da.ikke verdens peneste farge,men ikke stygg heller. og å få kjøpt en brukt vogn med det understellet vi må ha er nesten umulig.de er langt oppi nord.å tar ikke sjansen på at de skal bli sendt med tog osv til telemark.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Jeg er veldig fornøyd med Brio. Syns Simo er for tung. Jeg hadde Brio happy duo og var veldig fornøyd unntatt det faktum at jeg bomma på understellet og kjøpte compact (dvs butikken bomma på bestillingen og klarte å overbevise meg om at compact var like greit som teleskop light. DET ER DET IKKE!!). Vogna i seg selv, med god plass til barnet, solid og god å trille, var jeg veldig fornøyd med. Men med bekkeløsning og komplikasjoner pga keisersnitt ble vogna for tung for meg. Prøvde også finne brukt vogn med teleskop light understellet, men fant det ikke. Så da gikk jeg tilbake til min 10 år gamle Brio sportsvogn/kombi. Denne har vært super og brukt som ekstravogn de siste årene. Men, som sagt, etter 10 år fungerer den like godt. Den er mørk marineblå og har ikke falmet overhode, ikke rustet på understellet, har ikke blitt "slarkete" på noen måte og er like grei å bruke den dag i dag som da den var ny. (Veier i tillegg bare 12-13 kg uten soft- eller hardbag). Så hvorfor ikke Brio er mer populært skjønner jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Har simo duo. Veldig fornøyd med den. Glad jeg valgte duo, da baggen er større enn på kombi, og jeg har en stor jente, som vokste raskt. Bor i 3. etj i blokk, og har ikke hatt noe problem med å "humpe" vognen opp og ned hver eneste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå