Gjest TS Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Både jeg og kjæresten min er veldig slitne av moren hans nå. Hun er veldig kravstor, masete og sutrete av seg. Han er 22 og jeg er 18, og vi har vært sammen i 2 og et halvt år.. Vi hadde en stor krangel med henne litt før jul. Hun bor over en time fra meg, og halvannen time fra kjæresten min. Vi skulle komme dit lille julaften siden det ikke var mulig for oss å komme julaften pga familie ( han spiste hos faren og farmor, og åpnet gaver og spiste kake med min familie ). Dette var egentlig greit for svigemor, men pluttselig ville hun ikke ha oss på besøk siden typen var et slikt rasshøl som ikke tilbrakte julen med sin egen mor, og lista opp hvor egoistisk han var og hvor dårlig sønn han var. Han såret typen veldig, og det var mye greier og vi kom tilslutt til på lillejulaften etter en 3dagers klangel med utallige skjellsord fra moren. Og idag er det jo morsdag.. Min kjære har kontantkort, og dette var tomt. Moren var klar over det, men det hadde lite å si. Klokken 16.00 fikk vi en mld fra henne som inneholdt følgene " Takk skal dere faen meg ha! Får ikke noen gratulasjon på morsdagen engang! Sitter her aleine i leiligheten og min eneste sønn gidder ikke tenke på meg engang! Ikke det at jeg kan regne med det fra deg så egoistisk som du er, men du er 22 år! Du burde greie å avse moren din en tanke!!! " Han svarte fra min mobil at det hadde vært mye styr idag og at han hadde tenkt til å sende henne mld når han kjøpte kontantkort på veien hjem fra meg, fordi han trodde det var hyggeligere å få mld fra han enn meg. han ønsket henne en god morsdag, og skrev at han var glad i henne. Fikk så tilbake; " Takk, dagen er faktisk over!! Og glad i meg???? Det er en morsdag i året!!!!! Siste gangen jeg skal bli skuffa! For du er tankeløs!! Du er nå 22, helt "rævva av deg"!!! Ha et fint liv, ikke gidd å bry deg med å besøke meg neste helg, vil ikke ha noe med deg å gjøre når du ikke husker morsdagen engang!!!! " Han lot så være å svare, fordi han syntes det er helt blåst å oppføre seg sånn.. Er virkelig morsdag så inmarri viktig? Og er vi totalt blåst som ikke sendte sms med en gang vi sto opp?
venus_ Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Virker som moren hans er ensom og føler hun blir oversett av dere. Kan skjønne at hun blir skuffet når han ikke vil tilbringe litt av julen med henne. Men synes nok hun overdrev litt i dag, men kanskje det var mye som hadde samlet seg opp for henne og i dag toppet det seg helt.
Gjest Pet Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Det var da voldsomt til språkbruk, høres mer ut som en tenåring som er forbanna på kjæresten enn en mor i 40-åra. Grøss og gru.. Absolutt en kraftig overreaksjon. Og morsdagen er ikke over klokka fire på ettermiddagen. Noen blir bare aldri voksne, desverre.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Hvis denne hirsotien er sann, så har mora til typen din svært dype, psykososiale problemer. Drit i henne!
Berentsens Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Morsdag og farsdag finnes ikke viktig. Det er kun konstruerte dager for at handlesstanden skal få inn noen ekstra kroner.
Gjest morsdag Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Hun er ikke frisk. Desverre for sønnen hennes som må oppleve å få mye av livet sitt ødelagt av henne. Mitt råd er å frigjøre dere fra hennes ved å slutte å spille hennes spill. Trenger ikke bryte kontakten, men trenger heller ikke ha mer enn dere selv vil.
Asteria Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Høres ut som hun har store problemer som hun lar gå utover sønnen sin.. Det er helt uakseptabelt av en mor å oppføre seg slik, synes jeg.. Jeg vet ikke om han klarer å snakke ordentlig med henne, spørre hvorfor hun sier slik og at det faktisk sårer.. Uansett så håper jeg han ikke tar det så veldig innover seg, hun har tydelig store problemer, det er ikke hans feil. Om morsdag er viktig? er nok ikke det det handler om..men hun fikk vel en anledning for å blåse ut litt..
Gjest Blondie65 Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Selv om denne damen overdriver veldig, hvor mye hadde det kostet for han siden han vet at hun er lettantennelig å ringe fra din mobil før kl 12? Det er viktig FOR HENNE og da synes jeg faktisk at hvis man skal respektere henne og sende hilsen så er den hilsenen om morgenen og ikke om kvelden. Det hadde vært noe annet dersom på forhånd hadde sagt at denne dagen driter vi - men når man velger å markere den så markerer man den om morgenen. Den vanligste markeringen er tross alt frokost på sengen til mor fra barna - hvorfor skal det nå være en ettermiddags tradisjon? Så jeg forstår henne litt. Ingen grunn til suring fra henne, men jeg synes altså at hilsenen kunne kommet litt før.
Gjest brutal_mann Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Selv om denne damen overdriver veldig, hvor mye hadde det kostet for han siden han vet at hun er lettantennelig å ringe fra din mobil før kl 12? Det er viktig FOR HENNE og da synes jeg faktisk at hvis man skal respektere henne og sende hilsen så er den hilsenen om morgenen og ikke om kvelden. Gjennomførte rævhøl fortjener ikke respekt eller oppmerksomhet. uansett hvor mye mødre de er.
Gjest TS Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 De feiret aldri morsdag når han var barn, aldri noe frokost på sengen eller en tegning. Kun "gratulere med morsdagen". I fjord fikk hun et kort og et "glad i deg mamma" krus. Hun er nordlenning og har det språkbruket hver gang hu er sint..
storesøs Skrevet 14. februar 2010 #11 Skrevet 14. februar 2010 Hun har selv oppdratt han, så hun har vel bare seg selv å takke over å ha oppdratt en så udugelig sønn...
Rosalie Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Enig i Blondie. Ja, damen høres noget ustabil ut, men dere gjør jammen ikke stort for å unngå konflikter dere, heller.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #13 Skrevet 14. februar 2010 Når barn bor hjemme og er barn er det vanlig å gi en oppmerksomhet tidlig på dagen. Men nå forventer hun for mye. Jeg står ikke opp tidlig på søndag pga at det er morsdag for å sende en melding.
Gjest Dhanu Skrevet 14. februar 2010 #14 Skrevet 14. februar 2010 Selv om denne damen overdriver veldig, hvor mye hadde det kostet for han siden han vet at hun er lettantennelig å ringe fra din mobil før kl 12? Det er viktig FOR HENNE og da synes jeg faktisk at hvis man skal respektere henne og sende hilsen så er den hilsenen om morgenen og ikke om kvelden. Uenig i denne - dama er tydeligvis av den ekstremt dominerende typen og da gjelder det å IKKE la henne få makt over dere. Mitt råd er å ikke la dere lokke inn i krangler med henne. Hold en viss avstand, sett grenser og vokt dem. Hva som er viktig for henne vil åpenbart variere ut fra hva hun behøver for å manipulere dere. Jeg tror dette handler mindre om morsdag og mer om kontrollbehov. Dere er voksne mennesker og kan ikke være henvist til denne damens luner resten av livet.
Gjest Pet Skrevet 14. februar 2010 #15 Skrevet 14. februar 2010 Når barn bor hjemme og er barn er det vanlig å gi en oppmerksomhet tidlig på dagen. Men nå forventer hun for mye. Jeg står ikke opp tidlig på søndag pga at det er morsdag for å sende en melding. Enig i denne. Jeg har aldri hørt at man må gratulere med dagen før et bestemt klokkeslett, verken på bursdager eller på mors-/farsdag. Ingen har blitt sure for å ha blitt gratulert etter kl fire, heller.
Torine Skrevet 14. februar 2010 #16 Skrevet 14. februar 2010 huff, trist når voksne mennesker oppfører seg på den måten! Stakkars sønn!
Gjest Dhanu Skrevet 14. februar 2010 #17 Skrevet 14. februar 2010 Enig i Blondie. Ja, damen høres noget ustabil ut, men dere gjør jammen ikke stort for å unngå konflikter dere, heller. Ja, da er spent på hva som er så konflikttriggende av oppførselen deres, er det at de 1) ikke tilbrakte julaften sammen med henne, som de hadde avklart på forhånd med henne, eller er det at de 2) ikke gratulerte med morsdagen før utpå dagen? Hvem er det som har bestemt at man må gratulere med morsdag om morgenen? Slike telefoner pleier vi å ta utover dagen i min familie. Men nå må jeg visst revurdere den, hvis det er slikt som gjør man til en dårlig datter
Gjest Månestøv Skrevet 14. februar 2010 #18 Skrevet 14. februar 2010 (endret) Enig i Blondie. Ja, damen høres noget ustabil ut, men dere gjør jammen ikke stort for å unngå konflikter dere, heller. Og hva har TS og typen gjort som bygger opp til konflikt? Endret 14. februar 2010 av Månestøv
helenaa Skrevet 14. februar 2010 #19 Skrevet 14. februar 2010 Det er ikke akseptabelt å skrive slike ting som mora gjør, samme hvilken dag det er i året.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #20 Skrevet 14. februar 2010 Denne svigermoren er helt bak mål. Voksne mennesker burde holde seg gode for å holde på sånn. Det er ikke TS/typen sin feil at hun reagerer på en slik måte. Vil råde dere til å holde dere unna dette mennesket så langt det lar seg gjøre, det får ikke hjelpe om hun er moren hans, dette er bare helt forkastelig oppførsel fra mors side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå