Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Hvem har ansvaret hvis varene blir stjålet mens man står og betaler? Altså når du står ved kassa, og varene befinner seg på enden av båndet? På akkurat det tidspunktet er det jo egentlig fritt frem for tyver å forsyne seg. Så når går ansvaret over fra butikken til meg? Dette er ikke noe som har skjedd meg, men som jeg har tenkt på en gang iblant. Ved et par anledninger har jeg opplevd at unger som klatrer på kassa har forsynt seg, men da har foreldrene sett det og lagt varene tilbake
aluminium Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Det er vel sånn at risikoovertakelsen skjer idet du betaler, altså er det butikken som bærer risikoen helt til du har betalt. Etter det er varene dine, og det er ditt problem om varene blir stjålet...
Glitnir Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Det er vel sånn at risikoovertakelsen skjer idet du betaler, altså er det butikken som bærer risikoen helt til du har betalt. Etter det er varene dine, og det er ditt problem om varene blir stjålet... Antar det ja. Men dersom du ser at de blir stjålet der og da fra båndet, antar jeg at de fleste butikker vil være snille og gi deg en ny vare likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå