Gjest Gjest_..._* Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Kjæresten min trenger fred til å tenke fordi han er usikker. Siden han skal på utenlandsreise på mandag har vi en slags pause. Ellers måtte vi løst det på andre måter. Ikke noe offisielt eller noe, men vi har bare ikke kontakt. Jeg skal ikke kontakte han, men han kan kontakte meg om han føler for det. Det har nå gått ett døgn siden jeg hørte fra ham sist, og savnet er veldig, veldig stort. Jeg har det forferdelig vondt, og oppå dette kommer savnet etter han. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal takle dette. Hva om jeg ikke hører fra ham før i morgen? Hva om det går enda flere dager? Jeg skjønner at dette må til, men jeg savner han så uendelig mye. Jeg prøver å holde meg opptatt, men jeg har han i hodet hele tiden. Jeg som vanligvis sover langt til dag, våknet klokken 9 i morges. I dag har jeg snakket med en venninne, jeg er på vei til å bake boller og jeg skal sikkert se en film i løpet av kvelden. Jeg takler ikke dette, og det gjør så vondt når jeg elsker han så høyt, og han er i tvil om det kan fortsette. Jeg klarer ikke forklare alt nå, det er bare et eneste stort rot i meg. Vi har kranglet mye i det siste, og jeg håper det ordner seg om han får litt tid og jeg prøver å tenke over hva jeg kan gjøre bedre. Jeg tror innerst inne at det ordner seg, men å vente på å høre noe er helt forferdelig. Jeg elsker han virkelig...
Gjest *Mim* Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Å, det er fælt! Prøv å hold deg sysselsatt, gjør noe, tren, gå ut, les, vær med venner. Prøv ¨å unngå at tankene bare kverner og kverner.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Jeg forstår ikke det konseptet med pause, synes det er ondskapsfullt ovenfor partneren og bare en måte å utsette eller dra ut et brudd på.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Så han skal ha "pause" i utlandet, så han ikke føler han trenger å få dårlig samvittighet når han puler andre på ferien? Høres jo ut som en gylden anledning for deg til å finne en skikkelig mann!
Alladin Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Så han skal ha "pause" i utlandet, så han ikke føler han trenger å få dårlig samvittighet når han puler andre på ferien? Høres jo ut som en gylden anledning for deg til å finne en skikkelig mann! Tenker akkurat det samme. Fatter ikke vitsen med pause, pleier som regel aldri å gå bra. Sorry
MissStiles Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Skjønner heller ikke hvorfor han må dra til utlandet mens dere har pause. Det høres litt merkelig ut. Håper for din skyld at det ordner seg, selvom jeg ikke liker ordet pause når det gjelder forhold. Prøv å holde deg opptatt. Gjør ting. Ring venner og finn på noe med dem. Ikke sitt hjemme og vent på å høre fra han.
Gjest Dhanu Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Her har du fått en dårlig deal, syns jeg. Du skal sitte hjemme og vente og kan ikke kontakte ham, mens han er i utlandet med frie tøyler, og kan kontakte deg som han vil. Dersom dere velger å fortsette forholdet, håper jeg du forskyver maktbalansen kraftig til din fordel først.
Gjest TS Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Han skal på en klassetur som har vært planlagt lenge. Det er altså skolerelatert. Jeg orket bare ikke skrive at vi var i skolealder, for da kommer fordommene. Det er ingen frie tøyler, for det er ikke pause i den forstand at vi ikke er kjærester, men at han skal få tenke uten at jeg maser. Vi er fortsatt kjærester, og han har fortsatt visse grenser. Om han gjør noe dumt, så sier det seg selv at jeg ikke vil fortsette forholdet uansett. Ellers har han sagt at han ikke skal gjøre noe dumt når han er borte, og såpass stoler jeg på han. Det er en grunn til at jeg skrev pause i anførselstegn. Mener dere han skulle ventet med å fortelle det til etter at han kom hjem? Jeg ville skjønt det og antakeligvis gjort ting vanskeligere for oss. Det er klart det er han som har makt når det er han som er usikker, sånn er det bare. Det er han som må finne det ut, og om ikke han finner det ut alene, så finner vi det ut sammen. Uavhengig av hva som skjer så skal vi tilbringe tid sammen når han kommer hjem. Det er rimelig vanlig å ha en tenkepause i løpet av et forhold, ting går ikke på skinner alltid. Og denne "pausen" ville ikke funnet sted om skoleturen ikke var et faktum, da måtte vi funnet andre måter å løse det på. Jeg har heller ingen tro på pauser, men jeg har heller ikke tro på at jeg ikke skal kunne gi han rom en liten stund.
Gjest Dhanu Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Det er rimelig vanlig å ha en tenkepause i løpet av et forhold, ting går ikke på skinner alltid. Ting går ikke alltid på skinner hjemme hos oss heller, men vi tar ikke tenkepauser eller andre former for pauser. Vi har tatt et helt bevisst valg om å leve sammen, og uansett hvor vanskelig ting kan være så står vi fast på det valget. Man kan fint ha kriser uten å gjøre så mye dramatikk ut av det. Det å erklære tenkepause kan eskalere en krise og gjøre den verre enn den hadde behøvd å være. Det var egentlig bare det som var poenget mitt. Gutten kan da vel tenke uten å hensette deg i den fortvilte situasjonen du nå befinner deg i. All min sympati til trådstarter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå