Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Hvilket sted på Romerike er det best å bo? Hvor ville du flytte hvis du måtte velge et av stedene på Romerike? Vi skal flytte til andre kanten av Oslo, og jeg prøver å orientere meg med alle stedene oppover der...
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Hva er viktig for deg? By? Rimelige hus? Kollektivtransport? Barnehager? Mange sentere og butikker? Sentralt i forhold til Gardermoen? Oslo? Jeg mener Skedsmokorset har alt, inkludert sentrum, senter, full barnehagedekning etc. Nær marka og Gardermoen. Andre synes Jessheim har det samme og kanskje noe rimeligere boligpriser. Lørenskog er for meg et eneste digert industriområde, andre stortrives.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Hvilket sted på Romerike er det best å bo? Hvor ville du flytte hvis du måtte velge et av stedene på Romerike? Hvis jeg kunne velge helt fritt, uavhengig av pris osv. ville jeg nok valgt Lillestrøm. Men dessverre er ikke virkeligheten slik at jeg får den standarden jeg vil til den prisen jeg kan få til i Lillestrøm, derfor har jeg valgt å bo litt utenfor Lillestrøm. For meg er Nedre Romerike det eneste aktuelle, men kjenner flere på Øvre som liker seg godt. Det blir derfor litt viktig å vite hva du synes er viktig, slik som forrige innlegg sier.
Gjest ts Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Takk for svar! Vi har barn, så ønsker oss et barnevennlig sted. Jeg drømmer om et hus på et boligfelt med andre barnefamilier, lekeplass og barnehage i nærheten. Godt og trygt miljø å vokse opp i, turmuligheter og et sentrum med butikker og gjerne en kafé. Men ikke by... Tettsted.
Gjest loren Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er veldig fornøyd med Blystadlia. Her finner du både leiligheter, rekkehus og eneboliger. Området vi bor på er bilfritt, og barnehage, matbutikk og barneskole er i 2-3 minutters gange fra leiligheten vår. Vi går til Strømmen storsenter på 20 minutter, og kjører til Oslo på ca det samme. Lillestrøm ligger kun få minutter unna med bil (gjennom tunnellen så er du der) Også bor vi praktisk talt i "skogen" - med Rælingsåsen rundt oss. Perfekt for turer med barn Og ja, jeg vet Blystadlia har hatt et dårlig rykte hengende fra 70-80-tallet, men nå kryr det av barnefamilier her oppe, og jeg har aldri bodd på et så rolig sted noen gang
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Frogner kunne kansk1e vært noe for deg? Har hørt mye fint om f.eks. Lunderåsen. (Det bugner ikke akkurat av kafeer, men)
Gjest ts Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 kanskje frogner!! Hva med Kløfta, Nannestad og Maura? Noen som vet noe om de stedene?
Gjest Gjest_Vilde_* Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 kanskje frogner!! Hva med Kløfta, Nannestad og Maura? Noen som vet noe om de stedene? Frogner og Kløfta blir alfor langt for meg, Hva synes du om Fjellhamar? Det er som å bo i Oslo, men allikevel ikke på en måte, sortrives her, veeeeldig mange barnefamilier, Strømmen Storsenter er ikke langt unna, og man har alt man trenger både på Triaden og Metro. Skogen er ikke langt unna heller
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Skedsmokorset - Holt Vestvollen - Kjeller - Tærudalen
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Har du lyst å prøve deg på "bygde livet" så anbefaler jeg på det varmeste å prøve langs Mjøsa's bredder. Ikke no' som er å bo i ei bygd
Yummy_Mummy Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Godt og trygt miljø å vokse opp i, turmuligheter og et sentrum med butikker og gjerne en kafé. Men ikke by... Tettsted. Da tenker jeg Kløfta med en gang. Der er det jo til og med kjøpesenter. Selv bor jeg på Lindeberg, og anbefaler det. 30 min med tog til oslo, 15 min å kjøre til Gardermoen eller Lillestrøm, 7 km unna kløfta og 3 unna frogner. Massevis av barnefamilier, og det er både nye og gamle hus der. Kanskje litt dårlig togforbindelse, bare 1 i timen, det er bedre på Frogner og Kløfta (men hvem vet hva som skjer i 2010?). Hvis du vil ha det litt mer urbant er nok Jessheim stedet. Der er det kino og kulturhus, så skjer litt mer der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå