Gå til innhold

Deaktivert lyden på pcen, nå er den helt borte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koblet pcen til tven via HDMIkabelen, og fikk ikke automatisk med lyden. Så, jeg skulle være smart og fikse litt med høytalerene, og klarte da å deaktivere lyden fra maskinenshøytaler. Jeg tenkte det var jo helt greit, og at jeg bare kunne aktivere den igjen, men nå er den ikke der. Altså, ikonet til den høytaleren er borte fra lydvalget på kontrollpanelet.. what to do!!?

Pcen er en fujitsu simens, om det har noe å si :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Borghild
Skrevet

Det skjedde hos meg også. Jeg skrudde av og på, så var ikonet tilbake igjen. Har du prøvd det? Kan også gå inn i kontrollpanelet på lyd der. Håper du får det til å virke igjen!

Skrevet

Spørs litt på operativsystemet, men du må få opp kontrollpanelet, og klikke på "lyd". Kryss av for å vise "disabled devices". Vet ikke hva det er på norsk.... sikkert "deaktiverte enheter".

Sett den lydenheten du vil bruke som default. Bare prøv deg frem.

Skrevet

Borghild:

Har skrudd den av og på, uten hell :(

aficionado:

Oprativsysmtemet, er det f.eks. vista (som er det jeg har?). Når jeg går inn på lyd på kontrollpanelet for jeg kun opp to høytalere, den som er til HDMI-kabelen, en annen som jeg ikke vet hva er, men ikke den jeg slettet. Valgene i fanen øverst er kun "avspilling" (jeg jeg kun finner disse to), "innspilling" (som ikke har noe med saken og gjøre) og "lyder" som også er irrelevant.. Finner ingen steder hvor jeg kan krysse av for deaktiverte lyder :(

Skrevet

Deaktiverte lyder kom når jeg høyreklikket på den åpnerommet/ledige plassen!

Tusen takk til begge :D :D :D :D

Skrevet

Mulig du må høyreklikke for å få opp det valget. Husker ikke i farta, og akkurat nå sitter jeg på en PC med windows XP.

Ja, Vista er operativsystemet ditt.

Til senere anledninger anbefaler jeg dere som er grønne på databruk å registrere seg på hw.no's forum. Det er det mange meget datakyndige og hjelpsomme mennesker.

Skal sjekke innom tråden når jeg kommer hjem, og gi et klart svar dersom du ikke har løst det til ikveld (Har vista hjemme).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...