Fusingjenta Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 (endret) Jeg ble litt inspirer av tråden om "hvor mye bruker du på scrapping" Nesten alle hobby koster penger, noen er dyrere enn andre og noen av oss bruker kansje mer enn vi strengt tatt behøver. Jeg holder på med glassfusing og det er egentlig veldig dyrt. Nå har jeg etterhvert fått kjøpt med ovn og har masse glass jeg kan bruke. Egentlig trenger jeg kanskje ikke kjøpe masse mer men blir jo så inspirert av alt jeg finner på nett og i butikker. Har etterhvert opparbeidet et stort lager. Jeg har ikke regnet enda på hva jeg bruker i mnd eller året men skal finne frem det etterhvert. Det blir sikkert 2-3000 pr.mnd. Jeg har også begynt å selge en del av det jeg lager og da kan jeg kjøpe mye materialer. Nå har jeg laget meg en kasse som jeg putter penger for det jeg har solgt og bruker av det når jeg kjøper nytt. Jeg tror jeg nå har en hobby som etterhvert ikke koster meg masse nye kroner hver mnd. Resirukering av krona For dere som lager masse i deres hobby. Hva gjør du med det? Selger du det, gir du det bort eller fyller det alle ledige plasser i huset. Endret 14. februar 2010 av Fusingjenta
lilleGrethe Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Jeg driver med smykker og sølvleire, og jeg kjøper stort sett i store mengder når jeg gjør det (bestiller stort sett fra USA). Som regel blir det minst en tusenlapp eller to hver gang, og regner med at jeg kjøper stort 3-4 ganger i året, så det er vel rundt 10000 i året. Jeg selger smykkene jeg lager, og noen ganger gir jeg bort til jul og bursdager. Foreløpig bruker jeg vel mer enn jeg tjener på det totalt, det blir jo noen eksperimenter og noen smykker som ikke blir solgt. Jeg hadde nok ikke tatt meg råd til å bruke så mye hvis det ikke ble ting som folk kan bruke og setter pris på.
Gjest Bond Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 (endret) Jeg tar bilder, og maler/tegner litt. Sistenevnte litt mindre i det siste rett og slett fordi jeg ikke har plass - både mtp å male og å lagre maleriene (og jeg har ingen ambisjoner å selge maleriene selv om jeg sikkert kunne gjøre det også). Førstenevnte er litt lettere i og med at bildene kan bare lagres på en harddisk Hvor mye penger? Tja.. De siste to årene har det nok blitt omtrent 20 000 på foto tilsammen kanskje? Men kjøpte nytt kamerahus omtrent et år siden, og det inkluderer da to linser, en blits, kameraveske og andre litt mindre ting - mye av det har jeg fått som bursdags/julegave. Male/tegnematerialer har jeg nok av, så det trenges ikke å kjøpes Endret 14. februar 2010 av Bond
Gjest Agurkolat Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Held med foto og maling. Malingen trekk ikkje mykje penga om dagen, mens fotoen trekk ein god del penga. Har fotoutstyr for ca. 30 000, og da er berre da digitale utstyret, eig analoge SLR og. Men, foto trekk jo ikkje pengar hvis du berre skal bruka utstyret, så da er jo eienteleg berre når eg kjøper nytt utsytr og vedlikehold av utstyret mitt at eg bruker penger..
Bernardette Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg bruker ingen fast sum men mine største utgifter går til printing av foto som jeg limer inn i album (fotoentusiast!!) og innimellom kjøper jeg noen lerret å male på men jeg får dem kjempebillig så det koster vel mer i bensin å reise til byen Edit: Jeg har solgt noen malerier, men jeg gir også bort til bruktbutikker, ja og venner / familie da. Endret 16. februar 2010 av Bernardette
Zzyzx Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Noen få hundrelapper i måneden, kanskje mellom 200 og 500, på garn og utstyr. Foto har jeg lagt litt på hylla, så der er det mest innkommende penger fra salg av utstyr.
Grønt blad Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg strikker og bruker en del på garn, pinner og oppskrifter. (Pinner og oppskrifter kan også brukes senere.) Vil anslå at jeg bruker mellom 200 og 400 kroner i måneden. Endret 16. februar 2010 av Grønt blad
Rosalie Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Spiller i korps, og det går vel kjapt 400 kr/måneden i utstyr og kontigent, i tillegg til turer og slikt.
Gjest AnnK Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Ca 1000,- i gjennomsnitt per mnd tenker jeg. Driver med smykkelaging. Men jeg lager endel gaver og slikt, så de slipper jeg å kjøpe. Så igrunn er ikke 1000 så ille syntes jeg. Det finnes da mye annet man kunne brukt penga på som er verre:P
Fjonana Skrevet 5. mars 2010 #10 Skrevet 5. mars 2010 Jeg driver med en del forskjellige hobbyer. Jeg tegner, tar bilder, scrapper og rir hest. Så for å si det slik er jeg glad for at jeg enda bor hjemme og får pengestøtte fra dem
Gjest Maira Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har to hobbyer friluftsliv og strikking/søm. På friluftsliv bruker jeg penger etter behov og hva jeg skal, koster en del å reise til jotunheimen for 5 dagers turs, mens utstyr kjøpes ved behov. Vil anslå ca 15.000 i året. På søm/strikking brukes ca 5-600 kr måneden. Strikker mye gaver, mens søm for det meste er til eget bruk.
aline Skrevet 5. mars 2010 #12 Skrevet 5. mars 2010 Jeg tør nesten ikke tenke p det engang... Jeg har to hobbyer/lidenskaper: dans og maling. Malingen krever for tiden ikke mye penger, både fordi jeg har endel materialer nå + at jeg er litt lite aktiv på det fordi dansen tar så stor del av hverdagen. Dansen derimot... oj.. tja, la oss si det går kanskje 1500,- i måneden på kurs, så får jeg litt igjen på de timene jeg instruerer, også går det litt utgifter nå og da på sko (som blir forbruksvare når man danser kanskje 10 timer i uka...), + diverse festivaler og reiser, og noen privattimer... Det går litt penger på det i løpet av ett år ja, men det er fullt ut verd det.
Gjest Marlo Skrevet 5. mars 2010 #13 Skrevet 5. mars 2010 Bruker ikke så mye penger på min hobby - ikke månedlig iallefall, men store engangsummer i starten og ved oppgradering. Driver med foto og har fotoutstyr for til sammen 100.000kr pr dags dato. Eneste jeg bruker penger på sånn utover nødvendig utstyr jeg allerede har, er photopapir, rammer, rengjøringsutstyr, uv-filtere/andre filter etc. Jevn utover året så kommer vel dette på kanskje 500kr pr mnd. Ellers er jo dyra også en hobby, men her går det ikke så mye penger. Ilderen får leker jeg lager selv. Istedenfor å kjøpe tunneler for flere hundrelapper, så kjøper jeg støperør på Biltema og kler de med billige fleecetepper. Lager hengekøyer og andre ting også selv. Bikkja får ikke så mye bortsett fra kos, trening og løpe fritt på et område her og hun er fornøyd med det.
Gjest Dorey Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 HUff, alt for mye. Jeg syr historiske kjoler og det blir ganske dyrt! Bruker sikkert 10-15 000 i året.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2010 #15 Skrevet 5. mars 2010 For å gi dere litt bedre samvittighet siden dere sukker over beløpene, jeg driver med hest og har vel utgifter på 5-7000 per mnd og engangsinvesteringer til et par hundre tusen (minst)..... Hobbyer er vel ikke ment å være billige
Gjest Gjest_stjerne_* Skrevet 5. mars 2010 #16 Skrevet 5. mars 2010 Jeg syr, scrapper, lager kort og diverse småplukk! Har en del utstyr, men man finner jo alltid noe mer så tipper mellom 1000-2000 i måneden.. Mye penger! Jeg selger ingenting, gir bort litt, men sitter med mye selv og. Drømmen er å kunne selge!
estrella Skrevet 5. mars 2010 #17 Skrevet 5. mars 2010 Min største hobby er scrapbooking. Det er ikke hver måned at jeg bruker mye penger, det spørs litt hvor mye jeg har fra før av og hva jeg lager. Jeg kjøper som regel alltid litt småting, men det kan variere fra en sum på rundt 500 kr til opp mot 2000kr. Hvis jeg handler pynt og papir for 2000 kr en måned så har jeg utstyr i ganske lang tid, da er det bare "småkjøp" de neste månedene, innfall når jeg er i en hobbybutikk Nå har jeg nylig oppdaget strikking. Kan ikke si at det har blitt en dyr hobby, da jeg er fortsatt i nybegynnerfasen, men hvis jeg lærer mer etterhvert kan det vel kanskje utvikle seg Jeg lager også andre ting, bilder med hjelp av decopageteknikk, maler/pusser opp småting(f.eks brukte hyller o.l), det går jo litt med på det også, men det er sjelden jeg kjøper masse ting til dette her. Det er forsåvidt ganske billig også..maling stjeler jeg fra min far(malingrester), servietter plukker jeg fra folk og decopagelakk er ganske rimelig. Det som koster her er f.eks lerret til bilder, men jeg kjøper slike ting på f.eks clas ohlson og søstrene grene. Den hobbyen vi har felles hos oss er film. Dyr hobby Sparer til et ordentlig surround-anlegg og svææær tv
Joe Skrevet 7. mars 2010 #18 Skrevet 7. mars 2010 Jeg tegner mest, og bruker nok egentlig veldig mye penger på utstyr. Ikke fordi jeg egentlig trenger det, men fordi jeg er veldig glad i å handle nye tegnesaker :D Men så tjener jeg mye mer på det enn jeg bruker, så det er liksom greit
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #19 Skrevet 9. mars 2010 Dataentusiast her. Bruker ca 12-15k hvert 3. år på hobbyen min, så det er ikke så galt faktisk. Noe ekstra innimellom hvis en komponent ryker eller lignende, men alt i alt tror jeg nok at det ikke er så mye mer en 6-700kr i mnd, dette inkluderer programvare/spill også. Problemet er mer at det tar mye tid....
superior Skrevet 9. mars 2010 #20 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har hest. Hun koster meg ca 2000 kr i mnd i faste beløp, og attpåtil kommer variable utgifter. Men jeg betaler med glede :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå