Gå til innhold

Seigmenn og Brus til Frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=75002

Läste artikeln och tycker det är ett bra försök. Barnen får själva se hur frukosten påverkar dem under dagen, experiment är mycket bättre än teori i vissa fall.

Det lät mycket värre på rubriken än det faktiskt var. Nästa vecka ska de äta frukostblandning med fibrer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, Furstina.

Men hvor skjer dette ellers enn i.......Bergen! :ler:

Skrevet

Morsomt prosjekt, men jeg tror egentlig ikke man får så store utslag med bare en dag.

Skrevet

Tja, etter det jeg hørte på radioen skulle ungene ut på smålang gå/joggetur. Flere av barna mente de kom til å bli dårlige på turen pga seigmennene og brusen, noe som ikke er usannsynlig.

Kanskje enda verre for de barna som ikke likte seigmenn, og derfor ikke fikk i seg karbohydrater i det hele tatt. :roll:

Ikke noe dum ide å la dem teste det ut på den måten,

men det var litt ekstremt med seigmenn og brus.

Skulle de gjøre det skikkelig burde de brukt boller og brus istedenfor. Dette er noe mange barnehager forer småbarn med når de er på langtur. Boller varer litt lenger enn seigmenn, men ikke mye.

De skulle også måle blodsukkeret til disse barna,

noe som i seg selv virker fånyttes, med mindre store deler av ungene har diabetes. Seigmennsukkeret forsvinner såpasse raskt ut av kroppen,

fordi kroppen selv klarer regulere og bryte sukkeret ned, at de ikke rekker måle alle ungene i det de er høyest oppe.

Jaja, lenge leve " forskning ". :wink:

Skrevet

Forskning er gøy, selv om den ikke er 100% vitenskapelig. Tror det er veldig spennende for ungene å bruke seg selv som forsøksdyr, og forhåpentligvis vil de lære noe av det også :D

Skrevet

Man får kanskje ikke så merkbar virkning av en dag, men jeg synes det er et kjempebra tiltak til å få barn mer bevisste på kostholdet sitt - og det vekker forskerlysten! De blir opptatt av de ulike delene maten består av, og hvilken virkning de har på kroppens funksjoner.

Skrevet

Vel,greit at det forskes,men jeg er glad jeg ikke er noen av de elevene.Selv synes jeg seigmenn smaker pyton,og det er ikke så mange forskjellige sukkerholdig brus jeg liker.... :-?

Klemz fra:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...